Abonnementen

Sinds 1 februari is Coolblue gestopt met het verkopen van telecomabonnementen. Heb je vragen hierover? Kijk hieronder of we ze al beantwoord hebben.

Sim only Tele2
Per 1 juni 2017 verkopen wij Tele2 sim only abonnementen. Hoe dit werkt? Heel simpel. Bij aanschaf van een deelnemende smartphone ontvang je een link van ons. Met deze link bestel je bij Tele2 je sim only abonnement. Zodra je het abonnement hebt afgesloten, stuurt Tele2 een Coolblue cadeaubon ter waarde van € 50,- naar je op. Bekijk voor meer informatie en alle deelnemende smartphones de actiepagina.

Bekijk de Tele2 Sim Only actie

Waar zijn de abonnementen?

Sinds 1 februari verkopen we geen telecomabonnementen meer. Die kun je zelf afsluiten bij de verschillende providers in Nederland. Tip: kies voor een Sim Only zonder gedoe met leningen en BKR-registraties. Dan kun je bij ons een mooie smartphone, tablet of laptop uitkiezen.

Waarom is Coolblue gestopt met abonnementen?

Coolblue heeft maar één doel: klanten blij maken. Dat doen we onder andere door met onze specialistische kennis jou te helpen bij het maken van de juiste keuze voor een smartphone. En door lastige dingen voor je op te lossen. De Wet op het financieel toezicht (Wft) maakt de verkoop van abonnementen in combinatie met een toestel juist minder gemakkelijk. Het kost veel tijd en aandacht om dit toch eenvoudig te houden voor onze klanten. Daarom hebben we goed nagedacht of we abonnementen belangrijk genoeg vinden om een groot deel van onze aandacht te geven. We zijn tot de conclusie gekomen dat onze kracht ligt bij klanten blij maken, door het helpen bij de beste keuze voor een smartphone en het bieden van de beste service. Hierin het verschil maken zal in de toekomst dan ook onze focus blijven. Daarom richten we ons nu op het verkopen van losse toestellen.

Wat moet ik doen als mijn abonnement niet klopt of niet werkt?

Voor alle abonnement-gerelateerde vragen kun je het beste contact opnemen met je provider. Die kun je meestal bereiken op nummer 1200 vanaf je mobiele telefoon.

Wat moet ik doen als mijn telefoon, tablet of laptop kapot gaat?

Bij Coolblue heb je standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Dat geldt natuurlijk ook voor smartphones, tablets en laptops. Je kunt je product online aanmelden voor reparatie.

Wat moet ik doen als mijn abonnement afloopt?

Omdat Coolblue geen abonnementen meer verkoopt, kunnen we je niet meer helpen bij een verlenging. Maar eigenlijk is het heel makkelijk: als je tevreden bent over de dienstverlening van je provider, kun je het abonnement gewoon door laten lopen. Het gedeelte dat je eventueel betaalt voor het toestel stopt vanzelf na 24 maanden maar je bel- en databundel lopen gewoon door.

Eerder bekeken door jou