The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Emmie

De meestgestelde vragen over je MacBook Pro 13" abonnement

Niet meer mogelijk om af te sluiten

Het is niet meer mogelijk om een abonnement om een MacBook af te sluiten. Onderstaande informatie geldt alleen voor mensen die al een abonnement hebben.

Voor wie?

Waarom biedt Coolblue een abonnement aan op de MacBook Pro 13"? Coolblue wil het voor klanten makkelijker maken om te beschikken over een MacBook Pro. Omdat je bijvoorbeeld de aanschafprijs niet in één keer wil betalen, of omdat je voor een vast maandbedrag gebruik wil maken van de beste service.

Word ik eigenaar van de MacBook als ik een abonnement neem bij Coolblue? Nee, Coolblue blijft juridisch gezien eigenaar gedurende het abonnement.

Kan ik ook een abonnement op andere producten nemen bij Coolblue? Op dit moment is dat nog niet mogelijk.

Mag ik een abonnement afsluiten voor iemand anders? Nee, het is alleen mogelijk om een abonnement af te sluiten voor jezelf. Let op: je moet 18 jaar of ouder zijn om een abonnement af te kunnen sluiten.

Kan ik meerdere abonnementen tegelijkertijd afsluiten? Je kan maximaal 1 abonnement afsluiten.

Is het mogelijk om zakelijk een MacBook af te nemen? Het abonnement is vooralsnog alleen af te sluiten door particuliere klanten.

Betaling

Waarom moet ik borg betalen? Je betaalt borg omdat het product van Coolblue blijft. En omdat omdat we van zekerheid houden. Alleen in het geval van schade door onjuist gebruik of diefstal houden we de borg in. Als je normaal met het product omgaat, krijg je de borg gewoon netjes terug na afloop van je abonnement.

Wanneer staat de borg weer op mijn rekening? Coolblue stort het bedrag binnen 14 dagen na afloop van je abonnement terug op je rekening.

Hoe werkt de maandelijkse incasso? Je betaalt de kosten van je abonnement iedere maand vooruit. Dat betekent dat we iedere maand op de 27e automatisch het abonnementsgeld van je rekening afschrijven.

Levering

Wanneer kan ik mijn MacBook ophalen in een van de Coolblue winkels? Zodra de eerste betaling (borg + vooruitbetaling eerste termijn) bij ons binnen is, laten we je weten wanneer je je MacBook op kan komen halen in de Coolblue winkel van jouw voorkeur. Je MacBook ligt de volgende dag voor je klaar wanneer je bestelt en betaalt op weekdagen vóór 17:00 uur. In sommige gevallen is dit dezelfde dag al. Als je betaling zaterdag of zondag binnen is, ligt je MacBook doorgaans maandag voor je klaar. Natuurlijk sturen we je eerst een afhaalbericht wanneer het zover is.

Bedenktermijn

Wat als ik me bedenk? Je mag de overeenkomst binnen 30 dagen zonder reden ontbinden. Om het abonnement te ontbinden dien je het product te retourneren in een van onze winkels. Je hoeft je retour niet vooraf aan te melden.

Gedurende de looptijd

Kan ik mijn abonnement tussentijds wijzigen? Nee, het is op dit moment niet mogelijk om je abonnement tussentijds te wijzigen.

Wat gebeurt er na afloop van mijn abonnement? Je ontvangt van ons bericht over een upgrade aan het einde van de looptijd. Indien je geen gebruik maakt van de upgrade wordt je abonnement stilzwijgend verlengd. Het is dan maandelijks opzegbaar.

Kan ik mijn overeenkomst binnen 3 jaar opzeggen? Nee, de overeenkomst heeft een vaste minimale looptijd van 3 jaar. Hierna heb je de optie het abonnement maandelijks kosteloos op te zeggen.

Wat te doen bij schade of diefstal?

Mijn MacBook is beschadigd. Wat nu? Bij schade vragen we je naar een van onze winkels te komen en je MacBook mee te nemen. In de winkel repareren we je product binnen één uur. Is dit niet mogelijk? Dan ruilen we het product ter plekke om voor een vervangende MacBook Pro 13”.

Mijn MacBook is gestolen. Wat nu? Als het product gestolen is, is het belangrijk om meteen aangifte te doen bij de politie. Mail daarna een kopie van het proces-verbaal van aangifte naar verwonderdienst@coolblue.nl. Na aangifte heb je recht op een vervangend product tegen betaling van de borg van € 99,-.

Privacy

Wat doet Coolblue met mijn gegevens die ik invul in op het aanvraagformulier? Coolblue gebruikt de gegevens voor een acceptatietoets. Deze toets wordt uitgevoerd door onze partner Focum en geeft ons inzicht of je aan de maandelijkse betaalverplichting kan voldoen. De gegevens uit de acceptatietoets slaan we niet op, we registreren alleen dat we de toets hebben uitgevoerd. Wil je meer weten? Bekijk dan ook de Algemene Voorwaarden. www.coolblue.nl/AlgemeneVoorwaarden-VerwonderdienstenBV.pdf

Krijg ik een BKR registratie als ik een abonnement neem bij Coolblue? Nee, we gebruiken je gegevens alleen voor de acceptatietoets bij Focum en zullen ze ook nooit aan derden verstrekken.


© 1999 - 2019 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 40.765 beoordelingen