Geschreven door Lisette

Expert review van de Beats Powerbeats 3 Wireless

De Beats Powerbeats 3 Wireless zijn spatwaterdichte sport oordopjes die op Bluetooth werken. Dankzij de Fast Fuel techniek kun je ze al na 5 minuten opladen 1 uur gebruiken. Echt top, vooral als je wilt gaan sporten. Volledig opladen gaan ze 12 uur mee. Nummers die weinig bastonen bevatten klinken al snel blikkerig met de Beats oortjes. Muziek met veel bas erin klinkt juist opzwepend. De flexibele oorhaken zorgen ervoor dat de dopjes niet uitvallen. Handig, maar niet voor brildragers.

Samengevat

• De oordopjes hebben een accuduur van 12 uur.
  • Na 5 minuten laden gebruik je de oordopjes 1 uur lang.
  • Door de flexibele oorhaken vallen de oordopjes niet uit.
  • De oordopjes maken automatisch verbinding met al je Apple devices.
  • De knoppen reageren snel, waardoor het gemakkelijk bedienen is.
  • Muziek met weinig bastonen erin klinkt blikkerig.
  • De bediening zit aan de linkerkant, wat onpraktisch is voor rechtshandigen.

De verpakking ziet er stylish uit. Op de achterkant staan de eigenschappen van de Powerbeats. Zo lees ik dat de oortjes spatwaterdicht zijn. De voorkant is doorzichtig, waardoor de oortjes direct zichtbaar zijn. In de doos zitten in totaal 4 maten dopjes, een micro usb oplaadkabel, een Nederlandse handleiding, een Beats sticker en een mooi opberghoesje. Ik vraag mij af of de oordopjes lekker zitten, ze voelen namelijk best zwaar aan. De oorhaken zijn in ieder geval flexibel. Top dat de kabel plat is. Hierdoor zal hij minder snel in de knoop raken.

Geluid

Beats staat bekend om zijn flinke basgeluid en de Powerbeats 3 bevestigen dit maar weer eens. Of dit positief of negatief is, hangt af van de soort muziek die je luistert. Toen ik hiphop en dance muziek met veel bas erin luisterde, klonk het lekker. Zeker tijdens het sporten is het opzwepende Beats geluid fijn. Minder enthousiast werd ik van het geluid toen ik muziek zonder al teveel bas opzette. Coldplay klonk bijvoorbeeld heel blikkerig.

Accuduur

De accu van de Bluetooth oordopjes gaat tot 12 uur mee. Vergeleken met andere sport oordopjes uit dezelfde prijsklasse, die vaak niet meer dan 8 uur meegaan, is dit lang. Sta je op het punt om te gaan sporten, maar is de accu van de oortjes leeg? Dan kun je ze dankzij de Fast Fuel techniek al na 5 minuten opladen 1 uur gebruiken.

Draagcomfort

Ik had eerst de verkeerde maat dopjes in, waardoor ik totaal geen bas hoorde. Na de juiste maat te hebben gevonden, klonk het beter, zaten ze lekkerder en werd omgevingsgeluid flink gedempt. Met de kabelclip kun je de draad in je nek strakker of juist losser maken. Door de flexibele oorhaken vielen de Powerbeats niet uit mijn oren. Mijn collega heeft de dopjes ook in gedaan, maar had last van de oorhaken in combinatie met de pootjes van zijn bril.

Vlak onder het linkeroordopje zit een 3 knops afstandsbediening. Hiermee wissel je van nummer, pauzeer je de muziek, wijzig je het volume, activeer je Siri en neem je inkomende telefoontjes aan. De knoppen reageren snel, waardoor het gemakkelijk bedienen is. Wel vind ik het als rechtshandige onpraktisch dat de bediening aan de linkerkant zit. De bediening werkt 100% op zowel Apple als Android apparaten. De oordopjes maken automatisch verbinding met al je Apple devices.

Lisette
Lisette
Hoofdtelefoonspecialist.