View Coolblue in English? |
Geschreven door Tamara

Advies over krachttraining

Voordat je thuis je spieren gaat kweken is het belangrijk om te weten welke fitnessapparaten en gewichten je nodig hebt en welke oefeningen je hiermee kunt doen. Zonder voorbereiding is krachttrainen namelijk een stuk minder effectief. Op deze pagina lees je meer over de verschillende fitnessartikelen en fitnesstoestellen waarmee je kunt krachttrainen en welke oefeningen en tips je daarbij moet weten.

Gewichten

trainen met gewichten

Je eigen sportschool inrichten zonder dumbbells of kettlebells? Dat kan natuurlijk niet. Je brengt namelijk al variatie in je work-outs door een dumbbell of kettlebell telkens op een andere manier te gebruiken. Belangrijk hierbij is de zwaarte van het gewicht. Ook dit verschilt per oefening en moet je na verloop van tijd verhogen om je spiermassa te vergroten.

Fitnessbanken en halterbanken

trainen op fitnessbanken

Met een fitnessbank of halterbank leg je de nadruk op het trainen van je bovenlichaam. Er zijn verschillende bankjes waarmee je kunt trainen. Voor meer variatie is een bank met een verstelbare rugleuning belangrijk. Hiermee kun je namelijk naast plat, ook incline of decline je oefeningen uitvoeren.

Roeitrainers

trainen met roeitrainers

Roeien als krachttraining? Zeker. Tijdens het roeien gebruik je namelijk maar liefst 84% van je spiermassa. Wanneer je de techniek goed uitvoert worden je been-, rug-, buik- en armspieren flink aan het werk gezet. Roeitrainers verschillen vooral in de manier waarop ze weerstand bieden. Dit bepaalt mede hoe natuurlijk je roeitraining is.

Buiktrainers

trainen met buiktrainers

Een sixpack krijg je niet vanzelf: daar moet je hard voor werken. Gezond eten is een vereiste. Maar daarbij zul je ook je buikspieren flink aan het werk moeten zetten. Een buiktrainer helpt je hierbij. Deze zijn er in allerlei vormen en maten en activeren je buikspieren op verschillende manieren.

Tamara
Artikel van:
Tamara
Krachttrainingspecialist.