The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Aanbod

Waar kan ik de abonnementen die Coolblue aanbiedt vinden? Bekijk ze via onderstaande link:

Betaling

Hoe is de eerste betaling opgebouwd? De eerste betaling bestaat enkel uit de eenmalige kosten. Daarna zullen we het maandbedrag iedere maand automatisch afschrijven.

Waarom moet ik eenmalige kosten betalen? Je betaalt deze om je abonnement bij Coolblue te activeren. Dit doen we ook omdat het product van Coolblue blijft en we van zekerheid houden.

Hoe werkt de maandelijkse incasso? Je betaalt de kosten van je abonnement iedere maand vooruit. Dat betekent dat we iedere maand op de 29e automatisch het abonnementsgeld van je rekening afschrijven.

Waarom is mijn eerste afgeschreven maandbedrag hoger? De eerste afschrijving van abonnementskosten is vaak hoger dan het maandbedrag, omdat je voor de huidige en eerstvolgende maand betaalt. Als je bijvoorbeeld een abonnement afsluit op 15 mei, betaal je de eerste afschrijving voor een halve maand mei en de eerstvolgende maand juni.

Bezorging

Wanneer wordt mijn product bezorgd? Bij het afrekenen kies je zelf een bezorgdatum en indien gewenst een tijdvak.

Hoe laat wordt mijn product bezorgd? In de nacht voor de bezorging krijg je een Track & Trace code met een tijdvak van 1 uur. Ook word je 15 minuten voor de bezorging gebeld door één van onze bezorgers.

Sluiten jullie mijn product aan? Standaard bezorgen wij producten tot aan de drempel die toegang geeft tot je woning. Tegen betaling bieden wij voor witgoed of keukenapparatuur een extra aansluitservice aan. We zetten je product dan op de gewenste plek en sluiten dit voor je aan. Je kunt deze aansluitservice toevoegen op de pagina van je gekozen product.

Halen jullie het oude apparaat ook op? Als je oude product bij de drempel klaar staat, nemen we dit voor je mee. Dit moet wel een vergelijkbaar formaat hebben. Heb je voor een extra aansluitservice gekozen? Dan nemen we het oude model mee vanaf de plek waar het nu staat.

Moet ik zelf thuis zijn om het apparaat in ontvangst te nemen? Als er maar iemand thuis is om open te doen voor onze bezorgers, hoef jij zelf niet thuis te zijn.

Gedurende de looptijd

En wat als ik me bedenk? Je mag de overeenkomst binnen 30 dagen zonder opgaaf van reden ontbinden.

Kan ik mijn abonnement stopzetten? Na 12 maanden is het mogelijk om je abonnement maandelijks kosteloos op te zeggen. Dit kan per mail via klantenservice@coolblue.nl of telefonisch via 010 - 798 89 99.

Kan ik mijn abonnement aan iemand anders overdragen? Ja, dat kan. Neem hiervoor contact met ons op.

Wat doe ik bij schade of een defect? Neem contact op via klantenservice@coolblue.nl. Wij doen ons best om je apparaat zo snel mogelijk te repareren. Mocht dat niet lukken dan zorgen we voor een vervangend product. Bij witgoed en keukenapparatuur is dit binnen 48 uur.

Ik ga verhuizen, wat nu? Geen zorgen, wij verhuizen jouw product gratis met je mee.

Na afloop

Kan ik het product na het stopzetten van mijn abonnement overkopen? Ja, na 12 maanden is het mogelijk om het product van Coolblue te kopen. Je kan hiervoor bellen naar de klantenservice en zij kunnen je op jouw verzoek een koopoptie aanbieden. Je bent uiteraard niet verplicht om het aanbod te accepteren.

Wat gebeurt er met het apparaat na het stopzetten van mijn abonnement? Coolblue haalt het apparaat bij je op en verwerkt het op een milieuvriendelijke manier.

Voor wie?

Waarom biedt Coolblue abonnementen aan? Coolblue wil het voor klanten makkelijker maken om te beschikken over een kwalitatief apparaat voor een vast bedrag per maand. Bijvoorbeeld omdat je oude product kapot is en je geen nieuwe wil aanschaffen.

Word ik eigenaar van het apparaat als ik een abonnement neem bij Coolblue? Nee, Coolblue blijft juridisch gezien eigenaar van het apparaat gedurende de duur van het abonnement. Een abonnement is dus niet een manier om af te betalen in termijnen.

Mag ik een abonnement afsluiten voor iemand anders? Nee, het is alleen mogelijk om een abonnement af te sluiten voor jezelf. Let op: je moet 18 jaar of ouder zijn om een abonnement af te kunnen sluiten.

Kan ik meerdere abonnementen tegelijkertijd afsluiten? Je kan maximaal 1 abonnement per productgroep afsluiten gedurende de looptijd. Je kunt bijvoorbeeld niet 2 wasmachine abonnementen afsluiten, maar wel 1 wasmachine en 1 wasdroger abonnement.

Is het mogelijk om zakelijk een abonnement af te nemen? Het abonnement is vooralsnog alleen af te sluiten door particuliere klanten.

Privacy

Wat doet Coolblue met mijn gegevens die ik invul in het aanvraagformulier? Coolblue gebruikt de gegevens voor een acceptatietoets. Deze toets wordt uitgevoerd door onze partner Focum en geeft ons inzicht of je aan de maandelijkse betaalverplichting kan voldoen. De gegevens uit de acceptatietoets slaan we niet op, we registreren alleen dat we de toets hebben uitgevoerd. Wil je meer weten? Bekijk dan ook de algemene voorwaarden.

Krijg ik een BKR registratie als ik een abonnement neem bij Coolblue? Nee, we gebruiken je gegevens alleen voor de acceptatietoets bij Focum en zullen ze ook nooit aan derden verstrekken.

Contact

Heb je nog vragen, wil je een wijziging doorgeven of heb je ergens anders hulp bij nodig? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@coolblue.nl of neem contact op via 010 - 798 89 99. Let op: heb je een vraag over jouw order? Zorg dat je jouw ordernummer bij de hand hebt. Dit vind je terug in de e-mail met de overeenkomst, die je ontvangen hebt na de goedkeuring van jouw acceptatietoets.

Algemene voorwaarden tot en met 10 december 2019

Deze voorwaarden zijn geldig voor abonnementen afgesloten tot en met 10 december 2019.

Algemene voorwaarden vanaf 11 december 2019

Deze voorwaarden zijn geldig voor abonnementen afgesloten vanaf 11 december 2019 tot en met 29 april 2020.

Algemene voorwaarden vanaf 30 april 2020

Deze voorwaarden zijn geldig voor abonnementen afgesloten vanaf 30 april 2020.



© 1999 - 2020 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 19.866 beoordelingen