The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Rowan

Meest gestelde vragen over Coolblue abonnementen

Betaling

Hoe is de eerste betaling opgebouwd? Het bedrag is opgebouwd uit de borg, abonnementsprijs voor de resterende maand en de volgende maand.

Waarom moet ik borg betalen? Je betaalt borg omdat het product van Coolblue blijft. En ook omdat we van zekerheid houden. We houden de borg alleen in, in het geval van onherstelbare schade of diefstal. Als je normaal met het product omgaat, krijg je de borg terug na afloop van je abonnement.

Wanneer staat de borg weer op mijn rekening? Coolblue stort het bedrag binnen 14 dagen na afloop van je abonnement terug op je rekening.

Hoe werkt de maandelijkse incasso? Je betaalt de kosten van je abonnement iedere maand vooruit. Dat betekent dat we iedere maand op de 27e automatisch het abonnementsgeld van je rekening afschrijven.

Ik heb het abonnement aangevraagd, wanneer moet ik betalen? Na het aanvagen wordt er een acceptatietoets uitgevoerd binnen 24 uur. Wanneer je geslaagd bent, krijg je hier een mail over met de overeenkomst en een betaallink voor de eerste betaling. Mocht je deze mail niet ontvangen hebben (ook niet in je spam?), neem dan contact op met verwonderdienst@coolblue.nl.

Mijn betaallink is verlopen, wat moet ik doen? Na 5 dagen verloopt de betaallink. Neem contact op met verwonderdienst@coolblue.nl om een nieuwe aan te vragen. Je hoeft niet opnieuw het hele aanvraagproces te doorstaan.

Bezorging

Wanneer wordt mijn product bezorgd? Wanneer je op de dag dat je de overeenkomst ontvangt voor 22:00 betaalt komen we bij je langs op de genoemde bezorgdatum. Betaal je op een later moment? Dan plannen we de bezorging op de eerstvolgende beschikbare bezorgdag. Let op: wegens drukte kunnen we momenteel niet altijd de volgende dag na je betaling bezorgen.

Heb je een voorkeur voor een andere bezorgdag? Stuur dan een e-mail naar verwonderdienst@coolblue.nl na het afronden van de betaling. Na je betaling ontvang je van ons een bericht met de exacte leverdatum.

We bezorgen witgoed van maandag tot en met zaterdag tussen 7.30 en 22.00 uur en op zondag tussen 9.00 en 17.00 uur. Zorg je dat er iemand thuis is om je nieuwe wasmachine een warm welkom te geven?

Hoe laat wordt mijn product bezorgd? In de nacht van de bezorging krijg je een Track & Trace met tijdvak van 1 uur, 30 minuten voor de bezorging krijg je een sms'je en 15 minuten van te voren wordt je gebeld door een van onze bezorgers.

Wordt mijn product aangesloten? We brengen je product tot de 4e verdieping en sluiten ‘m natuurlijk ook voor je aan. Als je wilt, nemen we je oude apparaat voor je mee.

Bedenktermijn

En wat als ik me bedenk? Je mag de overeenkomst binnen 30 dagen zonder opgaaf van reden ontbinden.

Voor wie?

Waarom biedt Coolblue abonnementen aan? Coolblue wil het voor klanten makkelijker maken om te beschikken over een kwalitatief apparaat. Bijvoorbeeld omdat je oude kapot is en je geen nieuwe wil aanschaffen. Of omdat je graag over een energiezuinig apparaat beschikt voor een toegankelijke maandprijs.

Word ik eigenaar van het apparaat als ik een abonnement neem bij Coolblue? Nee, Coolblue blijft juridisch gezien eigenaar van het apparaat gedurende de duur van het abonnement.

Mag ik een abonnement afsluiten voor iemand anders? Nee, het is alleen mogelijk om een abonnement af te sluiten voor jezelf. Let op: je moet 18 jaar of ouder zijn om een abonnement af te kunnen sluiten.

Kan ik meerdere abonnementen tegelijkertijd afsluiten? Je kan maximaal 1 abonnement per productgroep afsluiten gedurende de looptijd. Je kunt bijvoorbeeld niet twee wasmachine abonnementen afsluiten, maar wel een wasmachine en een wasdroger abonnement.

Is het mogelijk om zakelijk een abonnement af te nemen? Het abonnement is vooralsnog alleen af te sluiten door particuliere klanten.

Gedurende de looptijd

Wat doe ik bij schade of een defect? Wij doen ons best om je apparaat zo snel mogelijk te repareren. Mocht dat niet lukken, dan zorgen we binnen 48 uur voor een vervangend product.

Ik ga verhuizen, wat nu? Geen zorgen, wij verhuizen gratis jouw producten met je mee.

Kan ik mijn abonnement aan iemand anders overdragen? Ja, dat kan.

Kan ik mijn abonnement stopzetten? Na 12 maanden is het mogelijk om je abonnement maandelijks kosteloos op te zeggen.

En na mijn abonnement?

Wat gebeurt er met het apparaat na het stopzetten van mijn abonnement? Coolblue haalt het apparaat bij je op en verwerkt het op een milieuvriendelijke manier.

Privacy

Wat doet Coolblue met mijn gegevens die ik invul in het aanvraagformulier? Coolblue gebruikt de gegevens voor een acceptatietoets. Deze toets wordt uitgevoerd door onze partner Focum en geeft ons inzicht of je aan de maandelijkse betaalverplichting kan voldoen. De gegevens uit de acceptatietoets slaan we niet op, we registreren alleen dat we de toets hebben uitgevoerd. Wil je meer weten? Bekijk dan ook de algemene voorwaarden.

Krijg ik een BKR registratie als ik een abonnement neem bij Coolblue? Nee, we gebruiken je gegevens alleen voor de acceptatietoets bij Focum en zullen ze ook nooit aan derden verstrekken.

Contact

Heb je nog vragen, wil je een wijziging doorgeven of heb je ergens anders hulp bij nodig? Stuur dan een e-mail naar verwonderdienst@coolblue.nl of neem contact op via 010 268 30 35. Let op: heb je vragen over jouw order? Zorg dat je jouw ordernummer bij de hand hebt. Deze vind je terug in de overeenkomst email die je ontvangen hebt na de goedkeuring van jouw acceptatietoets.


© 1999 - 2019 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,4 / 10 - 17.087 beoordelingen