The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Rick

Storingen bij Miele elektrische kookplaten

Ai, je Miele kookplaat geeft een foutmelding. Maar wat is er precies aan de hand? Hieronder heb ik de meest voorkomende foutmeldingen van Miele keramische en inductiekookplaten op een rijtje gezet.

Storing FE37 of FE44

Probleem: De overhittingsbeveiliging heeft de kookplaat uitgeschakeld.

Hoe kan ik dit oplossen? Laat de kookplaat afkoelen. Zodra de kookplaat is afgekoeld zou hij weer moeten reageren.

Storing FE91, FE92, FE93 of FE94

Probleem: De elektrische aansluiting is onjuist waardoor de kookplaat te weinig of te veel spanning te verwerken krijgt.

Hoe kan ik dit oplossen? Laat een erkend installateur de elektrische aansluiting controleren.

Storing FE47 of FE48

Probleem De ventilator wordt geblokkeerd.

Hoe kan ik dit oplossen? Aan de onderkant van de kookplaat zit een ventilator. Controleer of deze niet wordt geblokkeerd door bijvoorbeeld een product in de lade of het kastje onder je kookplaat.

Storing FE + nummer

Probleem: Er is een interne fout opgetreden.

Hoe kan ik dit oplossen? Ontkoppel de kookplaat van het elektriciteitsnet door de stekker eruit te trekken en wacht een minuut voordat je de stroom weer inschakelt.

Storing F

Probleem: Eén of meerdere toetsen zijn bedekt door voorwerpen of vuil.

Hoe kan ik dit oplossen? Maak de toetsen schoon of verwijder het voorwerp dat op de toetsen ligt.

Storing LC of LOC

Probleem: Dit is geen storing, maar geeft aan dat de kinderbeveiliging is ingeschakeld.

Hoe kan ik dit oplossen? Schakel de kinderbeveiliging uit. Hoe dit moet verschilt per kookplaat en vind je in de handleiding in het hoofdstuk "Inschakelblokkering/Vergrendeling".

Storing dE

Probleem: Dit is geen storing, maar geeft aan dat de kookplaat in de demonstratiemodus zit. In de demonstratiemodus verschijnt kortstondig dE op het display. In deze stand worden de kookzones niet heet.

Hoe kan ik dit oplossen? Schakel de demo-functie uit. Hoe dit moet verschilt per kookplaat en vind je in de handleiding in het hoofdstuk "Programmering".

Storing Err + 30

Probleem: De display van de timer laat afwisselend Err en 30 zien. Dit geeft aan dat de kookplaat verkeerd is aangesloten.

Hoe kan ik dit oplossen? Laat een erkend installateur controleren of de kookplaat op de correcte manier volgens het aansluitschema is aangesloten.

Storing Err + 44

Probleem: De display van de timer laat afwisselend Err en 44 zien. Dit geeft aan dat de overhittingsbeveiliging heeft ingegrepen.

Hoe kan ik dit oplossen? Laat de kookplaat afkoelen. Zodra de kookplaat is afgekoeld zou hij weer moeten reageren.

Storing Err + 47, Err + 48 of Err + 49

Probleem: De display van de timer laat afwisselend Err en 47 of 48 of 49 zien. Dit betekent dat de ventilator wordt geblokkeerd.

Hoe kan ik dit oplossen? Aan de onderkant van de kookplaat zit een ventilator. Controleer of deze niet wordt geblokkeerd door bijvoorbeeld een product in de lade of het kastje onder je kookplaat.

Storing Err + nummer

Probleem: Er is een interne fout opgetreden.

Hoe kan ik dit oplossen? Ontkoppel de kookplaat van het elektriciteitsnet door de stekker eruit te trekken en wacht een minuut voordat je de stroom weer inschakelt.

Knipperende vermogensstand

Probleem: De vermogensstanden 1 tot 9 knipperen. Dit geeft aan dat er geen pan op de kookzone staat of dat de pan niet geschikt is voor inductie.

Hoe kan ik dit oplossen?

  • Gebruik een pan met een grotere diameter. Een pan die kleiner is dan de kookzone zal niet goed worden geregistreerd door de kookplaat.
  • Gebruik een pan die geschikt is voor gebruik op inductie.

Probleem niet verholpen?

Niet alle meldingen zijn door jezelf te verhelpen. Als de genoemde oplossingen niet hebben geholpen, is er een monteur nodig:

  • Heb je de kookplaat bij ons gekocht? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder, of je nou binnen of buiten de garantieperiode zit.
  • Is de kookplaat elders gekocht maar valt hij nog binnen de garantie? Neem dan contact op met het verkooppunt van de kookplaat.
  • Is de kookplaat elders gekocht en valt hij buiten de garantie, maar je wilt wel graag dat het probleem verholpen wordt? Neem dan contact op met Miele.

Heeft dit je geholpen?

Optioneel
We gebruiken je feedback enkel om de website te verbeteren, we sturen je geen reactie.
Bedankt voor je feedback


© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten:
Kiyoh 9,2 / 10 - 22.522 beoordelingen