Geschreven door Robyn

Specialisten review Apple TV 4K 64 GB

De mediaspeler van Apple, Apple TV, is beschikbaar met 4K resolutie. Met Apple TV 4K geniet je van je favoriete documentaires en films in hoge kwaliteit. Dankzij HDR spatten de kleuren van je televisiescherm af. Ik heb Apple TV 4K 64 GB voor jullie getest en vertel je in dit artikel wat ik van de mediaspeler vind.

Apple TV 4K 64 GB

Coolblue's keuze
4K (3840 x 2160) | Geschikt voor Netflix, iTunes en Apple Music | App voor iOS
219,-
tijdelijk uitverkocht
  • Met een opslagcapaciteit van 64GB heb je voldoende ruimte voor al je foto's, video's en games.
  • Ondersteunt 4K HDR, waardoor je films en foto's met ultra high definition kwaliteit bekijkt.
  • De Apple TV 4K ondersteunt veel apps, waaronder Netflix, iCloud en Thuisbezorgd.
  • Je kunt alleen genieten van de hoge 4K resolutie en HDR als je een televisie hebt die HDR10 en Dolby Vision ondersteunt, én je een HDMI 2.0 kabel hebt om Apple TV 4K mee aan te sluiten.
  • Er wordt geen HDMI kabel meegeleverd om Apple TV 4K op je televisie aan te sluiten.

Eerste indruk van Apple TV 4K 64 GB

Apple TV 4K eerste indruk

Zodra ik het doosje van Apple TV open, valt me op dat het kastje een stuk kleiner is dan ik verwachtte. In het doosje vind ik Apple TV 4K 64 GB, de Siri Remote, een Lightning naar usb A kabel en een stroomkabel. Een hdmi kabel om Apple TV aan te sluiten zit niet in het doosje. Ik zoek een hdmi 2.0 kabel op en sluit Apple TV aan op mijn 4K televisie. De meegeleverde korte handleiding helpt me Apple TV te installeren.

Design

Apple TV 4K 64 GB design

Op mijn open televisiemeubel misstaat Apple TV 4K niet. Het kastje is afgewerkt met een mat zwarte bovenkant en hoogglans zijkant. De Siri Remote heeft dezelfde afwerking: het touchvlak op de afstandsbediening is mat zwart. De achterkant van de afstandsbediening is van aluminium gemaakt. Het kastje lijkt daarmee exact op zijn voorganger. Het enige verschil dat ik aan de buitenkant zie is een actieve ventilator aan de onderkant van het kastje. Die hoor ik verder niet als Apple TV ingeschakeld is.

Resolutie en geluid

Apple TV 4K 64 GB resolutie geluid

Dit Apple TV model ondersteunt, zoals de naam al doet vermoeden, 4K resolutie. Dat betekent dat er 3840 bij 2160 pixels hun werk doen om zo scherp mogelijk beeld te geven. Dat is 4 keer scherper dan HD resolutie. In de instellingen van Apple TV 4K stel ik zelf in welke resolutie ik wil gebruiken. De mediaspeler ondersteunt ook HDR, waardoor de kleuren van mijn favoriete serie nog helderder en realistischer op mijn televisie tonen. Om optimaal te genieten van de 4K resolutie heb je wel een televisie nodig die 4K ondersteunt.

Functies

Apple TV 4K 64 GB functies

De Siri Remote biedt heel veel mogelijkheden. Met het touchvlak navigeer ik gemakkelijk door de apps. Ook de dicteerfunctie werkt handig. In de Thuisbezorgd app dicteer ik welk restaurant ik zoek, zonder alle letters individueel in te typen. De A10x Fusion chip die in Apple TV 4K zit, zorgt ervoor dat ik zorgeloos games van Apple Arcade speel. De games lopen niet vast. Ook wisselen tussen de apps gaat snel dankzij de chip. Via AirPlay bekijk ik gemakkelijk al mijn vakantiefoto's op mijn televisie.

Opslag

Apple TV 4K 64 GB opslag

Met maar liefst 64 GB opslagcapaciteit is dit de Apple mediaspeler met de meeste ruimte. Ik sla dus al mijn favoriete apps, films, series en muzieklijsten op zonder me zorgen te maken over genoeg opslagcapaciteit. En omdat het besturingssysteem van Apple TV, tvOS, ook wat opslagcapaciteit inneemt, weet ik met 64 GB zeker dat ik genoeg ruimte hebt om mijn eigen foto's en video's op te slaan.

Aansluitingen

Apple TV 4K aansluitingen

Apple TV 4K heeft 3 poorten waar ik kabels op aansluit. De eerste poort is voor de meegeleverde stroomkabel. Verder sluit ik er een hdmi kabel op aan om de mediaspeler aan mijn televisie aan te sluiten. Ook heeft Apple TV een Gigabit Ethernet poort. Ik sluit een internetkabel hier op aan zodat m'n games extra snel laden en ik dus zonder haperingen Apple Arcade helemaal uitspeel.

Dankzij de 64 GB opslagcapaciteit kon ik tijdens het testen van Apple TV 4K alle apps uit de App Store gemakkelijk downloaden op Apple Tv. En zelfs dan had ik nog ruimte over. De hoge 4K resolutie is echt een stuk scherper dan Apple TV HD. De kleuren tonen helder en scherp dankzij de HDR ondersteuning van Apple TV 4K. Ik laat Siri de juiste film voor me opzoeken dankzij de handige Siri Remote. Apple TV 4K 64 GB is zeker de moeite waard als je geen smart tv hebt of een smart tv hebt die geen Apple TV ondersteunt.

Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 19.780 beoordelingen