Geschreven door Giovanni

Call of Duty Modern Warfare multiplayer review

We kijken er een heel jaar naar uit: de nieuwe Call of Duty Modern Warfare. Stukje bij beetje komen we meer te weten over de game. Dit keer is de multiplayer mode naar buiten gebracht. Dat is groot nieuws, maar is het ook goed nieuws? Is de multiplayer écht zo veelbelovend als de titel doet vermoeden? Dat lees je hier.

Call of Duty: Modern Warfare

• Heeft het authentieke Modern Warfare gevoel.
  • Met de single player mode, spec-ops mode en de multiplayer modes speel je alleen en met je vrienden.
  • Terugkeer van oude wapens en vele nieuwe wapens geven je uitgebreide create a class mogelijkheden.
  • Het spel is nog volop in ontwikkeling, waardoor er mogelijk nog het een en ander verandert.

Multiplayer reveal

Je ziet aan alles dat deze game gemaakt wordt door Infinity Ward en dat is voor vele CoD fans goed nieuws. Er is natuurlijk een create a class, waar je jouw wapens en uitrusting kiest. Game modes komen je bekend voor zoals tdm en domination. De recoil is wat zwaarder en het komt meer op tactiek aan dan in andere Call of Duty multiplayers. Het ziet ernaar uit dat je ook wat minder kogels eet dan vorige CoD’s.

Anders dan we gewend zijn

Het spel voelt wat trager dan we gewend zijn. Dat is niet gek natuurlijk, voorgaande jaren hadden we een exo suit of jetpack op onze rug. Maar ook Black Ops 4 is een tikkeltje sneller dan Modern Warfare. Deze game voelt als een echte Modern Warfare. De manier waarop je mikt, de wapen geluiden maar ook de perks zijn typisch MW stijl. Dus wie Modern Warfare vroeger op de PS3 of Xbox 360 speelde, zal deze game bekend aanvoelen.

Terugkeer van legendes

Er zijn deze Call of Duty natuurlijk weer genoeg nieuwe wapens te ontdekken. Ook zijn er naast een hoop nieuwe wapens wat oude legendes in het spel die je al kent van de oude Call of Duty Modern Warfare serie. De Famas, M4, MP5 en RPG zijn enkele van die strijdtuigen. Dus creëer een nostalgische Modern Warfare class en laat ze zien waarom ze jou vroeger de CoD koning noemde.

Cross platform

Het is nu nog een gerucht, maar Call of Duty Modern Warfare moet een cross platform ondersteuning krijgen. Als dat zo is dan speel jij dus samen met je vrienden, ongeacht welk platform ze hebben. Wel zou de cross play ondersteuning gebaseerd zijn op input. Dat betekent: speel jij op de PS4 met een vriend die op de PC speelt? Dan kom je geen tegenstanders tegen die met toetsenbord en muis spelen.

Battle Royale

Nog een gerucht, maar wel een hardnekkige: Battle Royale. Call of Duty Black Ops 4 heeft de mode natuurlijk al, waardoor het niet nieuw is voor Activision. Deze Battle Royale mode zou plaats bieden aan 200(!) spelers in een lobby. Daardoor moet de map 3x groter worden dan de Black Out map. Wel bestaat de mogelijkheid dat deze mode later uitkomt dan het spel zelf. De mode zou namelijk door Raven Studios ontwikkeld worden en niet door Infinity Ward zelf.

Veelbelovend?

In één woord, ja! Deze langverwachte terugkeer van wat velen de beste Call of Duty titel noemen, is meegegaan met de vraag van de spelers. Naast dat het voelt als een authentieke Modern Warfare lijkt er een Rainbow Six sausje overheen gegooid te zijn met wat Battlefield kruiden. Daardoor voelt deze MW erg realistisch aan en is het grafisch misschien wel de mooiste CoD tot nu toe. Voor fans die het ‘ouderwetse’ CoD gevoel missen, is dit een must have.

Beoordeling door klanten: 9,4 / 10 - 17.172 beoordelingen