Geschreven door Lucas

Specialisten review van de JBL LIVE 650BTNC

JBL heeft met de nieuwe LIVE serie 3 modellen toegevoegd aan het ruime landschap van koptelefoons. Eén van deze modellen is de JBL LIVE 650BTNC, een draadloze koptelefoon met actieve noise cancelling. Ik ben benieuwd naar de geluidskwaliteit van dit model en hoe goed de noise cancelling werkt in drukke ruimtes. Daarom ben ik hem gaan testen in verschillende ruimtes.

Eerste indruk van de JBL Live 650BTNC

Opbergetui

Wanneer je de koptelefoon voor het eerst uit de verpakking haalt, valt het meteen op dat de hoofdband van stof is en niet van leer. Zeker niet erg, want hij ziet er goed uit en heeft een strak design. De knoppen op de oorschelp voelen stevig aan en de koptelefoon weegt vrij weinig.

Snel verbonden

Oorschelpen

De bediening van de koptelefoon is eenvoudig. Wanneer je hem voor het eerst aanzet, staat hij meteen in de detecteerbare modus. Zo ben je super snel verbonden met een telefoon of tablet om muziek te streamen. Verder zitten alle knoppen op de rechteroorschelp waarmee je heel makkelijk je muziek bedient. Houd de knop om het volume harder te zetten een paar seconden ingedrukt voor het volgende nummer en de volume omlaag knop voor het vorige nummer.

Hoge geluidskwaliteit

JBL app

Nu de koptelefoon verbonden is, is het tijd om een paar nummers af te spelen. Mijn eerste indruk is dat er wat meer bas in de muziek mag zitten, maar na een paar nummers begin ik er steeds beter in te komen. Zeker na het downloaden van de My JBL Headphones app. Hier pas je met een equalizer zelf het geluid aan. Hierdoor klinken mijn favoriete nummers helder en krachtig, waardoor ik continu muziek wil blijven luisteren.

Uitstekende noise cancelling

Noise cancelling test

Actieve noise cancelling is een technologie die je bij steeds meer koptelefoons ziet. Bij het ene exemplaar werkt het beter dan bij de ander, maar bij de JBL LIVE 650BTNC werkt dit uitstekend. In een trein hoor je geen lawaai en ook op een overvol station lijkt het alsof je helemaal alleen bent. Alleen worden stemmen niet altijd goed weggefilterd en een harde windvlaag hoor je ook door de koptelefoon heen. Maar al met al is de noise cancelling goed.

Comfortabele draagwijze

Oorschelpen

Het geluid en de noise cancelling zijn belangrijk, maar het draagcomfort is minstens net zo van belang. En ook die is aangenaam. Je luistert langdurig naar je favoriete afspeellijsten. Toch, wanneer de koptelefoon te lang op je hoofd zit, krijg je last. Bovenop het hoofd zorgt de hoofdband dan voor irritatie.

Samengevat

Over ear | 20 uur batterijduur | Noise cancelling
144,99

Voor deze prijs verwacht je een goede koptelefoon van hoge kwaliteit en dat is de JBL LIVE 650BTNC ook. Toch zijn mijn verwachtingen iets overtroffen, vooral bij de noise cancelling. Zeker wanneer je nog nooit een noise cancelling koptelefoon hebt gehad, is dit een goed model om mee te beginnen. Daarnaast loopt alles lekker soepel en is de geluidskwaliteit zeker iets om over naar huis te schrijven.

Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 13.844 beoordelingen