Specialisten review OPPO Reno4

In het najaar van 2020 bracht OPPO de Reno4 serie op de markt. Deze smartphones uit de hoge middenklasse staan over het algemeen bekend vanwege hun goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik nam de OPPO Reno4 een week in gebruik om voor je te testen of dat ook nu zo is. Vooral de batterij en rekenkracht vond ik indrukwekkend. In deze review lees je al mijn bevindingen.

OPPO Reno4

128 GB opslagcapaciteit | 6.4 inch full hd scherm | Android 10
Adviesprijs 599,- 369,-
  • Met 65W snelladen laad je jouw smartphone binnen een half uur volledig op
  • Dit toestel is krachtig, dus je schakelt soepel tussen verschillende, zware apps.
  • Dankzij de dubbele selfiecamera maak je selfies met een scherptediepte effect.
  • Met dit toestel maak je minder scherpe foto's dan met vergelijkbare smartphones.
  • OPPO's Android versie is even wennen.

Eerste indruk van de OPPO Reno4

OPPO Reno4 review

Wanneer ik de OPPO Reno4 uit de doos haal, valt het strakke ontwerp mij meteen op. De glanzende achterkant geeft het toestel een luxe uitstraling. Het scherm is niet extreem groot, maar zeker ook niet klein. Als je wat kleinere handen hebt, bedien je de smartphone moeilijk met één hand. Het valt me op dat de camera's uitsteken, waardoor de Reno4 zonder hoesje wiebelt als ik hem op tafel leg. Het meegeleverde hoesje is overigens niet heel stevig. Hij beschermt wel tegen vuil en krasjes, maar niet tegen valschade.

Verbluffend snel opladen

Review OPPO Reno4 opladen

In de doos zit een 65 watt VOOC Flash Charge lader. Dit is een grote en zware stekker, maar daar krijg je erg veel voor terug. Je laadt je Reno4 er namelijk razendsnel mee op. Binnen een kwartier was mijn smartphone van 0 tot 70% opgeladen. Na een half uur zat de batterij weer helemaal vol. Het is soms spannend of ik met een volle batterij het einde van de dag haal, maar dat is niet heel erg. Als ik het toestel tussendoor een kwartier aan de lader leg, kan ik weer uren vooruit.

Krachtige smartphone

Review OPPO Reno 4

De Reno4 biedt behoorlijk wat kracht voor zijn prijs. In het dagelijks gebruik werkt het toestel vloeiend. Ik schakel bijvoorbeeld snel tussen apps als Instagram, YouTube, Spotify en Wordfeud. Ook een zware app als Photoshop vormt geen probleem voor deze sterke smartphone. Als ik een zware 3D game opstart, heb ik wel even geduld nodig in het laadscherm. Tijdens het spelen zelf ervaar ik geen problemen.

Camera is niet bijzonder

Met de normale camera maak ik redelijke foto's. Haarscherp zijn ze niet, maar de foto's van deze camera misstaan zeker niet op Facebook. De foto's met de groothoeklens zijn wat grauwer en minder scherp. Ik ben wel onder de indruk van de portretmodus. Dankzij de dieptesensor maak ik foto's met een mooi scherptediepte effect. Er zit ook een dieptesensor naast de selfiecamera, dit zie je niet vaak bij andere smartphones. Ik tover mijn selfies dus ook om tot ware portretten. Verder maak ik redelijke video's die ik in de ingebouwde tool eenvoudig bewerk met filters en achtergrondmuziek.

Goed scherm

Scherm review OPPO Reno4

OPPO heeft vooraf een screenprotector over het scherm geplakt, waardoor ik meteen beschermd op pad ga. Ik zie wel snel vingerafdrukken op de plastic laag, dus ik moet het scherm regelmatig schoonmaken. De kwaliteit van het scherm is prima. Ik zie veel details wanneer ik een film of serie opzet. De kleuren zijn erg levendig, waardoor ik nog meer in de film opga. Het geluid van het toestel kan erg hard, maar op het hoogste niveau klinkt het minder helder.

Wennen aan besturingssysteem

OPPO Reno4 besturingssysteem

OPPO giet, net als over zijn andere smartphones, een eigen sausje over het Android besturingssysteem van de Reno4. Dit betekent onder meer dat icoontjes er anders uitzien dan op andere smartphones. Vind je dit niet mooi? Geen probleem, want je past de icoontjes aan naar eigen smaak. Ook staan bepaalde functies of menu opties op andere plekken. Ik vind dit niet beter of slechter dan bij andere merken smartphones, maar ik moest er wel even aan wennen.

Adviesprijs 599,- 369,-

Al met al ben ik erg positief over de OPPO Reno4. Het snelle opladen is een verademing. Verder ben ik positief verrast over de rekenkracht van een smartphone uit deze prijsklasse. De camera viel me wel wat tegen. De foto's en video's die je maakt, misstaan niet op Facebook, maar ik zou het toestel niet gebruiken om mijn vakantiefoto's mee te maken. OPPO's eigen Android schil geeft het toestel een uniek uiterlijkl, maar je moet er wel even aan wennen.

Heeft dit je geholpen?

Optioneel
We gebruiken je feedback enkel om de website te verbeteren, we sturen je geen reactie.