Specialisten review Samsung Galaxy S21 Plus

In januari 2021 lanceerde Samsung de Galaxy S21 serie. De Samsung S21 Plus is het middelste toestel uit deze lijn. Ik neem deze smartphone een week in gebruik om hem te testen. De grote rekenkracht en de haarscherpe foto's en video's blijven mij bij. In deze Samsung Galaxy S21 Plus review lees je al mijn bevindingen.

Samsung Galaxy S21 Plus

128 GB opslagcapaciteit | 6,7 inch full hd scherm | Android 11
1.029,-
  • Je maakt haarscherpe foto's met de verschillende camera's in dit toestel.
  • Met de grote 4.800 mAh batterij raakt je smartphone niet snel leeg.
  • Dit krachtige toestel is geschikt voor de zwaarste apps en 3D games.
  • Je bedient het grote 6,7 inch scherm moeilijk met één hand.
  • Het beeldscherm is minder scherp dan dat van andere toptoestellen, zoals de S21 Ultra.

Eerste indruk van de Samsung S21 Plus

Qua ontwerp is het liefde op het eerste gezicht. Samsung laat het camera eiland opgaan in de zijkant van het toestel. Hierdoor heeft de smartphone een strak en vernieuwend uiterlijk. Met een 6,7 inch scherm is de S21 Plus behoorlijk groot. Ik merk meteen dat ik het toestel moeilijk met één hand bedien. In tegenstelling tot eerdere Galaxy S toestellen heeft de S21 Plus een plat scherm. De smartphone ligt hierdoor fijn in de hand. Verder valt op dat Samsung geen oplader meelevert. Wil je snel opladen? Schaf deze dan los aan.

Snel schakelen tussen zware apps

Samsung Galaxy S21 Plus review

Vanaf de eerste seconde merk ik dat de S21 Plus een razendsnelle smartphone is. Het toestel doet direct wat ik van hem vraag. Zo schakel ik soepel tussen verschillende apps. Ik hoef nooit langer dan een seconde te wachten voordat de S21 Plus een app opstart. Ook met zwaardere apps heeft het toestel geen problemen. Ik speel grafische 3D games als PUBG zonder haperingen. Ook zware apps als Photoshop werken snel.

Scherpe foto's en video's

Met de 3 camera's achter op het toestel maak ik haarscherpe foto's. De telelens heeft 3 keer optische zoom, waardoor ik 3 keer inzoom zonder dat de foto minder scherp wordt. In de nachtmodus maak ik ook in het donker heldere foto's. Video's maak ik in haarscherpe 8K kwaliteit. Met de nieuwe Director's View ben ik tijdens het filmen al aan het monteren. Ik schakel terwijl ik film namelijk tussen de standaard-, groothoek- en telelens. Tegelijkertijd film ik ook met de selfiecamera.

Groot full hd scherm

Scherm Samsung Galaxy S21 Plus

Het full hd scherm van de S21 Plus is minder scherp dan het quad hd scherm van zijn voorganger. Desondanks zie ik op het full hd scherm nog steeds veel details van mijn films, series en games. Het 6,7 inch scherm is erg groot, waardoor ik het toestel moeilijk met één hand bedien. Hij past ook moeilijk in mijn broekzak. Dankzij de verversingssnelheid van 120 keer per seconde ogen animaties tijdens games en het scrollen erg vloeiend.

Goede batterijduur

Batterij test Samsung S21 Plus

Ik zei het al eerder: Samsung levert geen oplader mee. Deze moet je dus los aanschaffen. Zelf gebruik ik de Samsung 25W Power Delivery lader. Dit is de snelste lader voor de S21 Plus. Hiermee laad ik het toestel binnen 3 kwartier al voor 80% op. Ik gebruik de smartphone met gemiddelde intensiteit. Zo blader ik regelmatig door social media, ik whatsapp met vrienden, maak af en toe een foto en kijk een filmpje op YouTube. Met dit gebruik haalt de S21 Plus het einde van de dag zonder tussentijds opladen.

1.029,-

De Samsung S21 Plus is wat betreft rekenkracht en camera's een echt toptoestel. Schakelen tussen verschillende zware apps gaat erg soepel. Met de 3 camera's achter op het toestel maak je in elke situatie een scherpe foto, ook 's nachts. Als je de juiste, los verkrijgbare lader aanschaft, laad je het toestel razendsnel op. Hierna gaat de smartphone een dag mee. Helaas is het scherm niet zo scherp als dat we van Samsungs vlaggenschepen gewend zijn. Bovendien is de S21 Plus erg groot, waardoor je hem moeilijk met één hand bedient.

Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.067 beoordelingen