Specialisten review Samsung Galaxy S21

Samsung begon 2021 met de lancering van de Galaxy S21 serie. De Samsung S21 is het instapmodel uit deze serie toptoestellen. Ik neem de smartphone een week in gebruik. Het toestel is razendsnel, ligt lekker in de hand en maakt mooie foto's. In deze Samsung S21 review vertel ik je meer over mijn bevindingen.

Samsung Galaxy S21

128 GB opslagcapaciteit | 6,2 inch full hd scherm | Android 11
843,-
  • Je maakt haarscherpe foto's met de verschillende camera's in dit toestel.
  • Het beeldscherm ververst 120 keer per seconde, waardoor animaties er vloeiend uitzien.
  • Je gebruikt dit krachtige toestel voor de zwaarste apps en 3D games.
  • De 4.000 mAh batterij gaat minder lang mee dan de grote batterij van de S21 Plus.
  • Het beeldscherm is minder scherp dan dat van andere toptoestellen.

Eerste indruk van de Samsung S21

Het stijlvolle ontwerp is het eerste dat mij opvalt. De smartphone is mat afgewerkt en het camera eiland gaat op in de zijkant van het toestel. Hierdoor zijn de camera's niet zo opvallend aanwezig als bij de voorganger van deze smartphone. De achterkant is van plastic, waardoor de S21 niet zo luxe aanvoelt als dat je van een toptoestel verwacht. Samsung levert geen oplader mee. Heb je nog geen oplader met usb C aansluiting? Schaf deze dan los aan.

Handzaam full hd scherm

review S21 scherm

Samsung kiest ervoor om de S21 uit te rusten met een full hd scherm. Hoewel dit scherm minder scherp is dan dat van eerdere Galaxy S smartphones, zie ik veel details van foto's, films en series. Het scherm ververst 120 keer per seconde, waardoor scrollen en gamen vloeiend aanvoelt. Waar de meeste toptoestellen erg groot zijn, is de S21 met een 6,2 inch scherm juist handzaam. Ik bedien het toestel prima met één hand. Het scherm is bovendien plat, waardoor het toestel lekker in de hand ligt.

Snel en krachtig toestel

Review Samsung Galaxy S21 kracht

De Samsung Galaxy S21 is een razendsnelle smartphone. Dankzij de krachtige processor en het grote werkgeheugen is multitasken geen enkel probleem. Ik schakel soepel tussen verschillende apps. De S21 heeft ook geen moeite met het zwaardere werk. Ik speel bijvoorbeeld zware 3D games zonder dat het toestel hapert. Ook bij zware apps als Photoshop ervaar ik geen problemen.

Scherpe foto's

Als amateurfotograaf heb je met de Samsung S21 op zak geen fototoestel meer nodig. Ik maak met de S21 namelijk haarscherpe foto's. Dankzij de groothoeklens en de telelens heb ik voor elke situatie een geschikte camera. Met de telelens zoom ik tot 3 keer in zonder dat de foto minder scherp wordt. Video's maak ik in hoge 8K kwaliteit. Nieuw is de Director's View. In deze modus schakel je tijdens het filmen tussen alle verschillende lenzen. Ik regisseer dus tijdens het filmen al mijn eigen video. Dat is wat mij betreft een toffe toevoeging.

Kleine batterij

batterij Samsung S21

Over het algemeen heeft een handzame smartphone alleen ruimte voor een kleine batterij. Ook bij de S21 is dit helaas het geval. Ik merk dat het toestel bij gemiddeld gebruik het einde van de dag niet altijd haalt. Je moet dus regelmatig tussentijds opladen. Met de juiste oplader gaat dat gelukkig wel erg snel. Met de los verkrijgbare 25W Samsung Power Delivery lader laad ik het toestel binnen 45 minuten tot 80% op. Samsung levert geen oplader mee, dus vergeet niet om deze los aan te schaffen.

843,-

De Samsung Galaxy S21 is een fijn toestel. Vooral de combinatie van een handzaam formaat met de grote rekenkracht maakt deze smartphone uniek. De camera's zijn van hoge kwaliteit. Bovendien heb je met de verschillende lenzen veel mogelijkheden. Het full hd scherm is niet van de hoge kwaliteit die we van Samsung Galaxy S toestellen gewend zijn, maar dat zie je wel terug in de voordelige prijs. Het grootste minpunt is de kleine batterij, die je soms gedurende de dag moet opladen.

Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.066 beoordelingen