The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Coolblue Zakelijk

Thuiswerken in 2021

Kan je het je nog herinneren? De gesprekken met je collega’s bij het koffiezetapparaat, je teamlunch in de kantine en de vrijdagmiddagborrel bij het café om de hoek. Sinds we massaal thuiswerken, voelt dat als eeuwen geleden. Alleen is thuiswerken nu eenmaal de norm, ook bij Coolblue. En dat kan problemen met zich meebrengen. Van buren die in een verbouwing zitten tot kinderen die thuisonderwijs volgen: we weten er alles van. Gelukkig zijn er ook een heleboel voordelen aan thuiswerken, zoals je afwas wegwerken tussen je afspraken door, die ene ochtendmeeting in je trainingsbroek volgen of je kat de hele dag ongestoord knuffelen.

Toekomstperspectief

Gaan we terug naar ‘het oude normaal’ of zijn we al druk bezig met hoe ‘het nieuwe normaal’ eruit moet zien? Blijven we in de toekomst ook nog thuiswerken? En wat betekent dat voor jouw baan of bedrijf? Kunnen we niet meer betekenen voor onze werknemers om het Thuiswerken zo leuk en productief mogelijk te houden? Misschien betalen we over een jaar geen reiskosten meer, maar het zakelijk internet of de energierekening van onze werknemers wél. Volgens de NOS zijn er verschillende overeenkomsten tussen een aantal van de grootste werkgevers van Nederland. Zo zien veel bedrijven het kantoor van de toekomst als ontmoetingsplek, bijvoorbeeld voor het bijwonen van een belangrijke vergadering. Maar het uitwerken van rapporten is een taak die we prima vanuit huis kunnen doen. De toekomst ligt dus nog open en dat geeft stof tot nadenken.

Financiële gevolgen

Wat voor financiële effecten heeft het coronavirus op jou als werkgever?

Het coronavirus kan op veel verschillende vlakken financiële gevolgen voor je hebben. Natuurlijk hangt dat ook af van de branche waarin je bedrijf gevestigd is. Negatieve financiële gevolgen kunnen bijvoorbeeld zijn dat je je personeel of kantoorpand moet doorbetalen, terwijl de inkomsten lager zijn geworden. Maar een positief financieel gevolg kan zijn dat je bedrijf door de coronacrisis enorm is gegroeid.

Wat voor financiële effecten heeft het coronavirus op jou als werknemer?

De coronacrisis kan ervoor zorgen dat je inkomensverlies hebt of dat je meer uitgeeft aan gas, water en elektriciteit, koffie, lunch of andere voorzieningen die nodig zijn om het thuiswerken zo fijn mogelijk te maken. Daarnaast kan het zo zijn dat je klachten overhoudt doordat je thuiswerkplek niet ARBO-technisch is ingesteld. Ben jij dan verantwoordelijk voor die kosten of ligt deze verantwoordelijkheid bij je werkgever? Natuurlijk hopen we dat deze problemen vooraf kunnen voorkomen, met een op maat afgestelde werkplek. Het is tenslotte van groot belang dat iedereen vanuit huis nog steeds zo comfortabel mogelijk zijn werk kan doen. Daarom hebben we bij Coolblue Thuiswerkwinkels in het leven geroepen.

Wat zijn Thuiswerkwinkels?

Bij Coolblue werken we onder het motto ‘elke dag een beetje beter’. Dit geldt voor onszelf én voor onze klanten. Toen we de impact van het coronavirus zagen op onze manier van werken, zijn we meteen aan de slag gegaan met het bedenken van een passende oplossing voor onze eigen Coolblue’ers. Daar is de Thuiswerkwinkel uitgekomen: een Coolblue-webshop die alleen zichtbaar is voor werknemers.

Via onze eigen Thuiswerkwinkel krijgen alle Coolblue’ers de mogelijkheid om hun eigen kantoor thuis in te richten. Bijvoorbeeld met een op maat afgestelde bureaustoel of een extra scherm. Dit is zo goed bevallen dat we deze dienst ook voor andere bedrijven en thuiswerkers zijn gaan inzetten. Een goed voorbeeld hiervan is Tony’s Chocolonely: een vooruitstrevend MKB bedrijf dat voor hun 100 medewerkers een Thuiswerkwinkel heeft laten ontwerpen door ons.

Hoe kan ik me als werkgever aanmelden voor een Thuiswerkwinkel?

Plan een adviesgesprek met één van onze coördinatoren en bepaal hoe jouw Thuiswerkwinkel eruit moet zien. Wil je bijvoorbeeld alleen bureaus en bureaustoelen in het assortiment of ook mobiele telefoons en displays? Keuze gemaakt? Mooi! Dan maken wij een afgeschermde Coolblue-omgeving voor je aan waarin je medewerkers vervolgens een keuze maken uit de verschillende productcategorieën. Ze kunnen de producten zelf afrekenen óf betalen met het CoolblueTegoed dat door jou beschikbaar is gesteld. De producten worden de volgende dag bij je medewerkers thuis bezorgd. En natuurlijk staan we ook na aankoop voor je medewerkers klaar. Zo loopt alles op rolletjes.



© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.255 beoordelingen