The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue
  • Verlanglijstje
  • Winkelmand
    Winkelwagen Productenpolonaise.

    Tot op de bodem uitgezocht door Gerrit.

    Leeg winkelmandje
Geschreven door Thijs Heemskerk

Cultuur


Merkwaarden

Onze cultuur is ons succes. Begonnen als vriendenclub, nog steeds een vriendenclub. Eéntje van slimme, ondernemende vakidioten. Het is belangrijk dat iedereen begrijpt waarom we dingen doen zoals we ze doen. Dat iedereen onze cultuur omarmt. En onze waarden consistent uitdraagt.

Dit zijn onze merkwaarden. Ze beschrijven wie we zijn en waar we voor staan. Wat ons verbindt en hoe we met elkaar omgaan.

Eigenzinnig

Echte, eigenzinnige Coolblue’ers. Daar zijn we trots op. Daarom laten we die terugkomen in onze reclames en op onze websites. Gewoon als zichzelf.

Eigenzinnigheid betekent dat Coolblue’ers zichzelf durven en mogen zijn; of dat nu ingetogen of luidruchtig is. Dat lijkt misschien niet bij elkaar te passen, maar het is juist deze eigenzinnigheid die ons verbindt.

Vrienden

Er zijn weinig bedrijven waar zoveel collega’s ook vrienden zijn. Dat is onze kracht. Omdat vrienden alleen het beste voor elkaar willen. Omdat we het samen beter weten dan alleen. Omdat vrienden elkaar gewoon de waarheid zeggen. En omdat het gewoon leuk is.

Vriendschap ontstaat alleen bij gelijkwaardigheid. Daarom is een stropdas het minst gedragen kledingstuk bij Coolblue. Vertellen Coolblue’ers elkaar wat ze écht vinden. En praten we tegen klanten altijd eerlijk, direct en open.

Gewoon, doen

Niet lullen, maar poetsen. Geen woorden, maar daden. In Rotterdam hebben we er genoeg gezegdes voor. Bij Coolblue noemen we deze nuchtere ondernemersmentaliteit: gewoon, doen.

Een idee is niets waard zonder uitvoering. We verkiezen snelheid altijd boven wachten totdat iedereen zijn vinkje heeft gezet. We zijn groot geworden door elke dag een beetje beter te worden. Stap voor stap, detail na detail: gewoon, doen. Niet alles lukt meteen, niet alles gaat in één keer goed. Maar we durven en we doen. Maken fouten en leren ervam. Ervan.

Flexibel

We veranderen continu. Soms omdat het kan, soms omdat het moet. Coolblue is vanaf het begin flexibel ingericht om onze harde groei te ondersteunen. Wie “we doen het altijd al zo” zegt is af.

Flexibiliteit komt ook terug in onze obsessieve focus op klanttevredenheid. Die wasmachine toch op zolder in plaats van in de kelder? Komt goed. Een pakketje een dag te laat terugsturen? Doen we niet moeilijk over. Uitzonderingen zijn er om gemaakt te worden. Daarom is ook een reden.

Gewoon verwonderen

Gewoon verwonderen. Twee woorden die elkaar tegenspreken. Maar juist daarom zo ontzettend Coolblue zijn. Eigenzinnig én nuchter. Het woord gewoon zegt veel. Gewoon een duidelijke website. Waar klanten gewoon snel een bestelling kunnen plaatsen. Die bestelling doen we gewoon in een doosje en sturen we gewoon naar de klant. En natuurlijk is dat gratis.

Verwonderen betekent verwachtingen overtreffen. Net dat stapje extra zetten om een klant te verrassen. Het mondhoekje omhoog te laten gaan. Eigenlijk is een lach iets heel gewoons, maar je zult er iets bijzonders voor moeten doen.



© 1999 - 2020 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 18.252 beoordelingen