Overig
Hoe kunnen we je helpen?Alle energieleveranciers moeten sinds 2004 klanten informatie bieden over de geleverde stroom. Dit doen we via het stroometiket, welke laat zien hoe de stroommix is samengesteld en waar het vandaan komt. Je kunt er ook makkelijk zien of jouw stroom duurzaam is of niet.
Waarom zie ik geen stroometiket?
Coolblue Energie is pas in 2021 begonnen met het leveren van energie (als handelsnaam van ServiceHouse B.V.) en kan pas in 2022 het stroometiket publiceren. Spoiler alert: We leveren alleen 100% echt groene stroom, opgewekt door zonnepanelen en windmolens in Nederland.
1. Leveringsovereenkomst
Je ontvangt je leveringsovereenkomst waarin alle afspraken staan die we met elkaar hebben gemaakt, inclusief je maandelijkse termijnbedrag. De herroepingstermijn gaat in vanaf ‘t moment van verzending. Je hebt 14 dagen bedenktijd waarin je kosteloos je overeenkomst kunt annuleren. ‘Daarom’ accepteren we ook als reden.
2. Opzeggen huidige contract
Wij zeggen het contract bij je oude leverancier op, zodra de herroepingstermijn is afgelopen. Als je geen datum voor de overstap hebt aangegeven, stap je ongeveer 6 weken na je aanmelding naar ons over. Controleer zelf de afloopdatum van je huidige contract, zodat je een eventuele opzegboete voorkomt. Heb je hier geen rekening mee gehouden tijdens het invullen van je aanmeldformulier? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij passen de startdatum van je contract vervolgens aan.
3. Meterstanden
In de week voordat we gaan leveren, lezen we je meterstanden automatisch uit bij een slimme meter. Heb je deze niet? Dan vragen we om ze zelf door te geven. Zo voorkom je dat je meterstand geschat moet worden en je termijnbedragen verkeerd uitvallen.
4. Eerste betaling
Je betaalt bij Coolblue Energie vooraf. Daarom incasseren we het eerste bedrag vóór je overstapdatum of vragen we jou deze te betalen. We gaan er natuurlijk niet vanuit, maar hebben we de eerste betaling niet op tijd binnen? Dan moeten we de datum waarop de levering start verplaatsen. Ook kunnen we de leveringsovereenkomst ontbinden, met een eventuele boete als gevolg.
5. Levering
Zijn alle bovenstaande stappen gelukt? Mooi! Dan is je overstap naar Coolblue Energie afgerond en starten we met de levering van energie. Je ontvangt binnen 6 weken na je overstap de eindafrekening van je oude leverancier.
Heb je nog vragen?
op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur