Overig

Hoe kunnen we je helpen?

Betaal je met automatisch incasso? Mooi! We controleren of je eerste 2 betalingen zijn gelukt en je ze niet meer kunt terugdraaien. Gelukt? Dan krijg je zo snel mogelijk het CoolblueTegoed op je Coolblue-account, maximaal 3 maanden nadat we zijn gestart met energie leveren.

Je krijgt een activatiemail voor Mijn Coolblue Energie wanneer we starten met het leveren van energie. Vanaf dat moment kan je jouw persoonlijke gegevens en je termijnbedrag (met maximaal 20%) zelf aanpassen.

Jazeker! Alle stroom die je opwekt en binnen je jaarverbruik valt, mag je salderen. Dat wil zeggen dat je voor je opgewekte stroom hetzelfde bedrag terugkrijgt als dat je aan ons betaalt. Zolang dit op jaarbasis maar minder is dan wat je verbruikt. Wek je meer op? Ook geen probleem. Dan geven we je voor dat gedeelte een teruglevertarief, deze kun je vinden in je contract.

Op dit moment nog niet, maar daar werken we hard aan.

We zijn hard aan het werk om de Mijn-omgeving in de Coolblue App te krijgen. We houden je op de hoogte.

Jazeker, maar alleen voor je stroom. Wij hebben geen stadsverwarming in beheer.

Alle energieleveranciers moeten sinds 2004 klanten informatie bieden over de geleverde stroom. Dit doen we via het stroometiket, welke laat zien hoe de stroommix is samengesteld en waar het vandaan komt. Je kunt er ook makkelijk zien of jouw stroom duurzaam is of niet.

Waarom zie ik geen stroometiket?

Coolblue Energie is pas in 2021 begonnen met het leveren van energie (als handelsnaam van ServiceHouse B.V.) en kan pas in 2022 het stroometiket publiceren. Spoiler alert: We leveren alleen 100% echt groene stroom, opgewekt door zonnepanelen en windmolens in Nederland.

1. Leveringsovereenkomst

Je ontvangt je leveringsovereenkomst waarin alle afspraken staan die we met elkaar hebben gemaakt, inclusief je maandelijkse termijnbedrag. De herroepingstermijn gaat in vanaf ‘t moment van verzending. Je hebt 14 dagen bedenktijd waarin je kosteloos je overeenkomst kunt annuleren. ‘Daarom’ accepteren we ook als reden.

2. Opzeggen huidige contract

Wij zeggen het contract bij je oude leverancier op, zodra de herroepingstermijn is afgelopen. Als je geen datum voor de overstap hebt aangegeven, stap je ongeveer 6 weken na je aanmelding naar ons over. Controleer zelf de afloopdatum van je huidige contract, zodat je een eventuele opzegboete voorkomt. Heb je hier geen rekening mee gehouden tijdens het invullen van je aanmeldformulier? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij passen de startdatum van je contract vervolgens aan.

3. Meterstanden

In de week voordat we gaan leveren, lezen we je meterstanden automatisch uit bij een slimme meter. Heb je deze niet? Dan vragen we om ze zelf door te geven. Zo voorkom je dat je meterstand geschat moet worden en je termijnbedragen verkeerd uitvallen.

4. Eerste betaling

Je betaalt bij Coolblue Energie vooraf. Daarom incasseren we het eerste bedrag vóór je overstapdatum of vragen we jou deze te betalen. We gaan er natuurlijk niet vanuit, maar hebben we de eerste betaling niet op tijd binnen? Dan moeten we de datum waarop de levering start verplaatsen. Ook kunnen we de leveringsovereenkomst ontbinden, met een eventuele boete als gevolg.

5. Levering

Zijn alle bovenstaande stappen gelukt? Mooi! Dan is je overstap naar Coolblue Energie afgerond en starten we met de levering van energie. Je ontvangt binnen 6 weken na je overstap de eindafrekening van je oude leverancier.

Het standaard jaarverbruik (SJV) is het verwachte jaarverbruik voor stroom en gas op 1 aansluiting in een standaard jaar. Dit wordt bepaald door het laatst gemeten verbruik over een jaar. Bij nieuwbouw schat de netbeerder het verbruik in. De verbruiken worden bijgehouden in een register, waar ook energieleveranciers inzicht in hebben. Na invulling van je geschatte verbruik toetsen wij deze in dit register. Daarom is je voorgestelde termijnbedrag in je leveringsovereenkomst soms net even anders dan jouw schatting.

Coolblue Energie is een handelsnaam van ServiceHouse B.V. Met andere woorden je sluit je energiecontract af bij ServiceHouse B.V. met wederverkoper Coolblue Energie. Dit doen we omdat Coolblue B.V. zelf geen eigen ACM vergunning heeft.

Heb je nog vragen?

op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur