The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue home
Klantenservice

Veelgestelde vragen over bestellen

Mag ik een Tweedekans-product retourneren?

Ja, op Tweedekans-producten gelden dezelfde retourvoorwaarden als op nieuwe producten. Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het online retourformulier.

Wat betekent Tweedekans?

Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product wordt door ons gecontroleerd en als het in goede staat verkeert dan geven wij het een tweede kans. Bij alle Tweedekans-producten vertellen we je eerlijk wat er met het product is: we beschrijven 'm duidelijk en laten het bewijs zien op foto. Zo weet je precies wat je kan verwachten.

Door Tweedekans-producten aan te bieden helpen we jou en het milieu vooruit:

  • Zachter prijsje: ook al is er bijna geen verschil met het gloednieuwe product, we bieden Tweedekansjes aan met een mooie korting.
  • Gewoon, groen: door zelf Tweedekans-producten aan te bieden, vermijden we het onnodig weggooien en vernietigen van producten.

Je vindt al onze Tweedekans-producten hier en in de app.

Waar kan ik een Tweedekans-product kopen?

Bekijk hier ons Tweedekans-overzicht met alle producten die jij een nieuw thuis kan geven! Je kan in het linkermenu verder filteren op bijvoorbeeld het type product of het merk. Onze Tweedekans-producten vind je ook in de app!

Hoe wordt een Tweedekans-product bezorgd?

Bij Tweedekans-producten mag je dezelfde bezorging verwachten als bij nieuwe producten. Voor 23.59u besteld, is morgen in huis. Ook op zondag.

Wat zijn de voorwaarden van Tweedekans?

Voor Tweedekans gelden dezelfde voorwaarden als bij nieuwe producten. Je kan dus binnen 30 dagen gratis retourneren en hebt altijd 2 jaar garantie. Wel zijn er een paar verschillen:

  • Je kunt geen extra verzekering afsluiten op je Tweedekans-product.
  • Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten.
  • Het kan zijn dat een Tweedekans-product door ons of door de fabrikant is gerepareerd, dan geven we dit duidelijk aan.
  • Je kan je product niet in de winkel ophalen of reserveren.

Wat is Coolblue’s Keuze?

Coolblue’s Keuze is het beste product voor jou volgens onze klanten en specialisten. Dit product heeft de hoogste klanttevredenheid omdat het bijna nooit wordt geretourneerd door onze klanten. Zo weet je zeker dat je een keuze maakt waar je blij van wordt.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Plaats je producten in je digitale winkelmandje via de grote groene knop. Als je de bestelling plaatst met je Coolblue-account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen.

Wil je toch liever een medewerker spreken? Bel dan naar de klantenservice.

Wat als ik een klacht wil indienen?

Sorry, sorry, duizendmaal sorry. Klanttevredenheid is een heuse obsessie voor ons. Maar soms slaan zelfs wij de plank volkomen mis. En daar ben jij dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.

Hoe nu verder?

  • We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice.

  • Ben je niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt hem mailen (MT-klantenservice@coolblue.nl) of een brief sturen per post naar onderstaand adres. Binnen 5 werkdagen heb je antwoord. Coolblue B.V. T.a.v. Kay Dieke Antwoordnummer 5515 3000 VB, Rotterdam

  • Heeft hij je niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de geschillencommissie Thuiswinkel. Je kunt je klacht ook aan de geschillencommissie voorleggen via het Europees ODR Platform.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Dit regel je zelf in Mijn Coolblue. Annuleren kan alleen als je bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. Is je bestelling al verzonden? Dan kan je ‘m weigeren aan de deur of kosteloos retourneren via het online retourformulier.

Komt je bestelling via Budbee? Neem dan contact op met onze klantenservice om de bestelling te annuleren.

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres van een lopende bestelling?

Hoe je het adres van een lopende bestelling wijzigt, hangt af van de bezorgdienst die jouw pakketje bezorgt.

1. Bezorging door PostNL
Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als je wel al een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig je je adres via ‘bezorging wijzigen’ in de Track en Trace van PostNL. Als je pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Er staat dan een melding op je Track en Trace pagina. Je kan de bewoners van het foutieve adres vragen of je het pakketje daar kan ophalen, of ze vragen om je pakketje te weigeren. Je bestelling gaat dan terug naar Coolblue en je krijgt binnen 5 dagen je geld terug.

2. Bezorging door Coolblue of Budbee Neem contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als jouw bestelling al ver in het bezorgproces zit, moet het bezorgmoment mogelijk ook aangepast worden bij een adreswijziging.



© 1999 - 2022 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: Kiyoh 9,1 / 10 - 13.956 beoordelingen