The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Veelgestelde vragen over betalen

Terug naar de klantenservice

Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.


Voordat je jouw VVV cadeaukaart bij Coolblue kan gebruiken moet deze worden omgezet naar een Coolblue cadeaukaart. Volg de stappen op de VVV Cadeaukaarten website.


Ja. Wanneer je een bestelling plaatst, wordt het bedrag op je creditcard gereserveerd. De daadwerkelijke afschrijving wordt pas na de levering gedaan. Op die manier betaal je dus achteraf.

Je kan bij Coolblue niet betalen met Klarna of Afterpay.


Nee, dat is gratis. Je product kun je in de originele verpakking plaatsen en verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Gebruik het verzendlabel in je mail, print ‘m uit en plak ‘m op de doos. Geen printer? Schrijf dan het retournummer, antwoordnummer en je naam op de doos. Breng de doos naar een postkantoor bij jou in de buurt of één van onze winkels.


Heb je er voor gekozen om te betalen met een bankoverschrijving? Dan kan je het geld overmaken naar ons rekeningnummer: NL50INGB0683251309. Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer.


Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door twee dingen komen:

  • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaukaart of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
  • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.

Heb je contant betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 contant terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.


Zodra we je bestelling hebben verzonden, sturen we de factuur altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging. Je kunt je facturen ook downloaden in je besteloverzicht in Mijn Coolblue. Heb je de bestelling net geplaatst? Wacht dan tot je bestelling verzonden is. Hierna ontvang je de factuur in de verzendbevestiging.

Heb je vragen over jouw zakelijke factuur? Neem dan contact op met jouw accountmanager.


Online kun je betalen met iDEAL, creditcard (we accepteren Visa of Mastercard), Apple Pay, Coolblue-cadeaukaarten of een handmatige overboeking. In de winkel betaal je gemakkelijk met je pinpas, creditcard, contant geld, Apple Pay en Coolblue cadeaubonnen.


Je kunt alleen in onze winkels met contant geld betalen. Wij accepteren helaas geen contante betalingen aan de deur of bij het postkantoor. Vanwege het coronavirus willen we je vragen in de winkel zoveel mogelijk te betalen met pin of via je smartphone. Zo voorkomen we een extra contactmoment.




© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.600 beoordelingen