The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Veelgestelde vragen over betalen

Terug naar de klantenservice

Zodra we je bestelling hebben verzonden, sturen we de factuur altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging. Je kunt je facturen ook downloaden in je besteloverzicht in Mijn Coolblue. Heb je de bestelling net geplaatst? Wacht dan tot je bestelling verzonden is. Hierna ontvang je de factuur in de verzendbevestiging.

Heb je vragen over jouw zakelijke factuur? Neem dan contact op met jouw accountmanager.


Nee, dat is gratis. Je product kun je in de originele verpakking plaatsen en verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Gebruik het verzendlabel in je mail, print ‘m uit en plak ‘m op de doos. Geen printer? Schrijf dan het retour- en antwoordnummer op de doos. Breng de doos naar een postkantoor bij jou in de buurt of één van onze winkels.


Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.


Ons rekeningnummer is NL50INGB0683251309. Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer.


Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door twee dingen komen:

  • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaubon of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
  • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.

Heb je contant betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 contant terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.


Ja. Wanneer je een bestelling plaatst, wordt het bedrag op je creditcard gereserveerd. De daadwerkelijke afschrijving wordt pas na de levering gedaan. Op die manier betaal je dus achteraf.


Voordat je jouw VVV cadeaukaart bij Coolblue kan gebruiken moet deze worden omgezet naar een Coolblue cadeaukaart. Volg de stappen op de VVV Cadeaukaarten website.


Online kun je betalen met iDEAL, creditcard (we accepteren Visa of MasterCard), Apple Pay, Coolblue-cadeaubonnen of een handmatige overboeking.

Kom je jouw pakketje in de winkel ophalen? Wij vragen in verband met de corona maatregelen om vooraf online te betalen.


We willen je vragen zoveel mogelijk te betalen met pin of via je smartphone. Online bestellingen kunnen alleen vooraf betaald worden. Zo voorkomen we een extra contactmoment bij de winkel.




© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.132 beoordelingen