Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
ZakelijkWinkelsKlantenservice
Terug naar de klantenservice

Kosten van reparatie

Wat als mijn reparatie niet onder de fabrieksgarantie valt?

Dan krijg je per mail een prijsopgave toegestuurd. Dit gebeurt wanneer je fabrieksgarantie verlopen is of als de reparateur ziet dat er sprake is van gebruikersschade.

In de mail staan 3 opties waaruit je kunt kiezen:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan €65 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en we proberen je product milieuvriendelijk te verwerken. Dit doen we door de nog bruikbare onderdelen uit het apparaat te halen en een nieuw leven te geven of het product te recyclen door een van onze recycle-partners.

Geef binnen 14 dagen je keuze aan ons door.

Heeft dit je geholpen?

Is mijn reparatie gratis?

Gratis reparatie bij fabricagefout
Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld als het scherm van je telefoon plotseling stuk gaat terwijl je niets geks deed.

Betaalde reparatie bij gebruikersschade
Gebruikersschade is wanneer je product kapot gaat door eigen schuld binnen de garantieperiode. Dit valt niet meer onder de fabrieksgarantie en hier moet je dus voor betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven wat de kosten zijn. Zodra je product is onderzocht bij de reparateur, kunnen ze de kosten bepalen en wordt er een prijsopgave gestuurd. Hierin staan je 3 opties:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan €65 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en wij proberen je product milieuvriendelijk te verwerken. Dit doen we door de nog bruikbare onderdelen uit het apparaat te halen en een nieuw leven te geven of het product te recyclen door een van onze recycle-partners.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan in de winkel of via het online retourformulier. Wil je graag weten onder welke categorie jouw defect valt? Dan helpen we je in de winkel het beste verder. Daar kunnen we met je meekijken en eventueel het probleem direct oplossen.

Heeft dit je geholpen?

Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product?

Nee, dat is gratis. Je product kun je verpakken in de originele verpakking. Verzend je product in een Coolblue doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Gebruik het verzendlabel in je mail, print ‘m uit en plak ‘m op de doos. Heb je geen printer? Breng de doos naar een postpunt bij jou in de buurt of naar één van onze winkels.

Heeft dit je geholpen?

Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop morst, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan €65 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk verwerkt.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan in een van onze winkels of via het online retourformulier. In de winkel kijken we meteen met je mee en weet je direct of het gebruikersschade is.

Heeft dit je geholpen?

Contact opnemen?

Stel je vraag aan onze digitale assistent. Die staat dag en nacht voor je klaar. Mocht onze digitale assistent er niet uitkomen, dan kun je contact opnemen met een van onze specialisten.

Neem contact met ons op

alles voor een glimlach

Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Product specialist bij Coolblue

Heb je een vraag?

Vind je antwoord snel en makkelijk op onze klantenservice pagina.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang de beste aanbiedingen en persoonlijk advies.


  • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
  • English (EN)
© 1999 - 2025 - Coolblue B.V.