Stappen in reparatieproces
Wat moet ik doen om mijn product te laten repareren?
Via de winkel
- Neem je product in de verpakking mee naar de winkel.
- In de winkel bekijken we het probleem en melden we je reparatie aan.
Via de post
- Meld je reparatie aan via het online retourformulier.
- Bereid je product voor op de terugreis:
- Pak het goed en stevig in. Dit hoeft niet in de originele verpakking.
- Verwijder waar nodig je data en account.
- Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die wij je hebben gestuurd.
- Stuur het pakketje gratis terug via:
- een PostNL-punt bij jou in de buurt;
- één van onze winkels.
- Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.
Repareren jullie mijn product thuis of moet ik ‘m opsturen?
Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
- Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe;
- Bij grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.
Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kun je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.
Wie repareert mijn product?
- In een aantal winkels repareren we zelf alle Apple producten. Ook repareren we hier smartphones en tablets van Samsung en Huawei. Dit doen we tot 1 november 2024. Klik hier voor meer informatie over onze service.
- Voor de andere merken en producten werken we samen met externe reparateurs. Als je product wordt doorgestuurd dan laten we je dat na het aanmelden weten via de mail.
- Grote producten (zoals witgoed en grotere TV’s) worden in de meeste gevallen bij jou thuis gerepareerd.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via één van onze winkels of het online retourformulier.
Wie houdt mij op de hoogte over mijn reparatie? Coolblue of de reparateur?
Wij houden je altijd op de hoogte over je reparatie. Kijk hiervoor op Mijn Coolblue en houd je mail in de gaten. Als er een monteur langskomt voor je reparatie, zal hij ook contact met je opnemen.
Worden mijn bestanden verwijderd bij reparatie?
Ja. We vragen je daarom of je een back-up wilt maken van je gegevens, je account te ontkoppelen en waar mogelijk je product terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Lees hier hoe je dat doet.
Hoe meld ik mijn reparatie aan?
Je reparatie meld je aan via het online retourformulier of in de winkel.
In de winkel
Neem je product in de verpakking mee naar de winkel. Daar kijken we of we het probleem meteen kunnen oplossen. Als dat niet lukt, sturen we je product op voor reparatie. Dit gaat sneller dan via de post.
Online
Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Staat je product niet tussen de bestellingen?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Login met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft.
Kan ik extra grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur ook online aanmelden voor reparatie?
Jazeker, het aanmelden van je reparatie kan ook via het online retourformulier. Na je aanmelding neemt een monteur binnen 48 uur contact met je op om een afspraak te maken. Wees voorbereid: de leverancier kan wat meer informatie nodig hebben over je product. Houd het serienummer, eventuele foutcode en andere relevante informatie bij de hand.
Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Heb je een wasmachine, wasdroger of was/droog combinatie die niet meer onder de fabrieksgarantie valt? Onze eigen witgoed reparatie service helpt je graag, ook als je het product niet bij ons gekocht hebt. Kijk hier voor meer informatie en meld je reparatie aan.
Contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.