The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Veelgestelde vragen over garantie en reparatie

Terug naar de klantenservice
Reparatie aanmelden

Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan op een apart briefje en plak deze op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op het verzendlabel. Verzending is dan gratis.


Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
  • Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • Cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog® en tijdvaklevering.

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe;
  • Bij grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.

Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kun je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.


We repareren zelf Apple-, Samsung- en Huawei- smartphones en tablets. Stuur je telefoon of tablet op, of kom langs in één van onze winkels. Voor andere producten werken we samen met externe reparateurs.


Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

  • Is je product binnen 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product;
  • Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
  • Ook buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.


Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop gooit, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


Als je product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis.

Ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we je helpen met de reparatie. Hiervoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.


Ga naar de productpagina van je product. Bij de specificaties vind je wat voor type garantie je hebt en hoe lang de garantie duurt. We hebben 2 soorten garanties:

  • Carry in. We vragen jou om je defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de fabrikant heeft aangewezen;
  • On-site service. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis langs om het product te repareren.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.



© 1999 - 2020 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 20.173 beoordelingen