Verzekering afsluiten en opzeggen
Komt de garantie van het Zekerheidspakket bovenop de standaard garantie van 2 jaar?
Je krijgt bij ons standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Met een Zekerheidspakket kun je dit verlengen tot maximaal 5 jaar (3 jaar extra) in totaal.
Daarbij ben je met een Zekerheidspakket gedurende de hele looptijd ook verzekerd voor schade die niet onder garantie valt (zoals ongelukjes, waterschade of val- en stootschade).
Voorbeeld
- Zekerheidspakket 3 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 1 jaar extra garantie
- Zekerheidspakket 5 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 3 jaar extra garantie
Meer informatie over onze zekerheidspakketten vind je op deze pagina.
Ik heb een inboedelverzekering, is een Zekerheidspakket dan nog wel nodig?
Dat verschilt per geval. Is je product bijvoorbeeld defect door wateroverlast, een brand of een storm? Dan heb je aan een inboedelverzekering vaak genoeg. Maar dat is niet zo niet wanneer de schade door fabricagefouten, onopzettelijk verkeerd gebruik of diefstal veroorzaakt wordt. Afhankelijk van welk zekerheidspakket je kiest, worden de reparatiekosten in die schadegevallen door Coolblue betaald.
Uit welke Zekerheidspakketten kan ik kiezen?
Op de productpagina van het door jou gekozen product vind je alle verzekeringen die we daarvoor aanbieden.
Wat is het verschil tussen de standaard garantie en de Zekerheidspakketten?
Met een Zekerheidspakket dek je ook de kosten die buiten de standaard garantie vallen. Zo heeft ieder product dat je bij Coolblue aanschaft een standaard garantie van minimaal 2 jaar. Werkt het product in die periode niet goed, dan repareren we het gratis of je krijgt een vervangend product.
Kies je voor een Zekerheidspakket, dan verleng je de standaard garantie met een aantal jaar. Je hebt dan dus langer recht op gratis reparatie of een vervangend exemplaar als jouw product niet werkt. Daarnaast ben je ook verzekerd voor val-, stoot-, en waterschade, fabricagefouten en schade door onopzettelijk verkeerd gebruik. Die dekkingen gaan tegelijk met de standaard garantie in. Daarnaast kun je ook nog kiezen voor een diefstal dekking.
Waarvoor ben ik verzekerd met een Zekerheidspakket?
Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste onderdelen die worden vergoed. In de algemene voorwaarden vind je een compleet overzicht. Je kunt deze vinden op de productpagina van het product. Heb je de verzekering al afgesloten? Dan vind je de algemene voorwaarden ook in de e-mail die je van ons ontvangt bij het afsluiten van de verzekering.
Val- en stootschade
Laat je jouw product per ongeluk vallen of stoot je het ergens tegenaan? Wij zorgen ervoor dat 'ie gemaakt wordt. Heeft je toestel krassen en deuken, maar werkt 'ie goed? Dan valt deze schade niet onder de verzekering.
Waterschade
Waterschade ontstaat door contact met vocht, zoals regen of een glas water. Je bent verzekerd voor alle soorten waterschade.
Fabrieksfouten buiten garantie
Nadat je standaard garantie afloopt, is je product nog steeds verzekerd voor fabrieksfouten. Daarnaast krijg je dekking voor schade die niet valt onder de standaard garantie.
Diefstal
Is je product gestolen en heb je een verzekering met diefstaldekking? Je ontvangt dan van ons Coolblue Tegoed, zodat je een nieuw product kunt uitkiezen.
Als je de verzekering voor 8 mei 2025 hebt afgesloten, betaal je een eigen risico. Als je de verzekering na deze datum hebt afgesloten, betaal je dit niet.
Hoe kan ik mijn product verzekeren?
Op de productpagina vind je welke zekerheidspakketten we aanbieden voor jouw product. In je winkelmandje kan je er vervolgens één kiezen. Je koopt een zekerheidspakket altijd tegelijk met het product dat je wilt verzekeren. Achteraf kun je geen zekerheidspakket meer afsluiten.
Hoe zeg ik mijn verzekering op?
Je kunt je verzekering tot 30 dagen nadat je ‘m afgesloten hebt kosteloos opzeggen. Bel hiervoor met onze klantenservice. Je krijgt dan je vooruitbetaalde premie terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt. Na 30 dagen kan je je verzekering gedurende de gehele looptijd niet meer opzeggen.
Heb je een verzekering afgesloten die maandelijks opzegbaar is? Dan kan je hem natuurlijk kosteloos opzeggen. Je betaalt dan tot de opzegmaand de premie en deze zal daarna niet meer worden afgeschreven. Ook het opzeggen van je dit type verzekering kan door te bellen met onze klantenservice.
Ik wil mijn verzekering toch niet. Kan ik opzeggen?
Je kunt je verzekering tot 30 dagen nadat je ‘m afgesloten hebt kosteloos opzeggen. Bel hiervoor met onze klantenservice. Je krijgt dan je vooruitbetaalde premie terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt. Na 30 dagen kan je je verzekering gedurende de gehele looptijd niet meer opzeggen.
Heb je een verzekering afgesloten die maandelijks opzegbaar is? Dan kan je hem natuurlijk kosteloos opzeggen. Je betaalt dan tot de opzegmaand de premie en deze zal daarna niet meer worden afgeschreven. Ook het opzeggen van je dit type verzekering kan door te bellen met onze klantenservice.
Kan ik een verzekerd product retourneren?
Als je je product binnen 30 dagen hebt geretourneerd, dan krijg je de betaling die je al hebt gedaan van ons terug. Dit proberen we zo snel mogelijk te doen, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je opzegging. Indien je na 30 dagen hebt geretourneerd, ontvang je het bedrag van de lopende maand naar rato van ons terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt. Wij regelen de opzegging met de verzekeraar.
Kan ik mijn verzekering tussentijds opzeggen?
Binnen 30 dagen na aanschaf van je Zekerheidspakket annuleren. Verzekeringen die je eenmalig betaalt, lopen vanzelf af en kun je tussentijds dus niet op te zeggen.
In het geval van een maandelijkse verzekering kan deze maandelijks worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 7 dagen voordat de maandelijkse incasso plaatsvindt. Je kunt het contract opzeggen via klantenservice@coolblue.nl of annuleren via 010-7988999.
Wat is de opzegtermijn?
Een Zekerheidspakket met een vaste looptijd kun je tussentijds niet opzeggen. Voor maandelijkse verzekeringen is de opzegtermijn voor het annuleren van je verzekering 7 dagen voor het einde van je huidige maand. Heb je niet binnen de opzegtermijn van 7 dagen opgezegd, dan kan het zijn dat we jouw annulering nog niet hebben behandeld. Je opzegging gaat in dat geval een maand later in. Tijdens je lopende maand heb je nog dekking tegen schade en ongevallen.
Contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent. Die staat dag en nacht voor je klaar. Mocht onze digitale assistent er niet uitkomen, dan kun je contact opnemen met een van onze specialisten.