The website is in Dutch. Would you rather see it in English?



Per product of probleem verschilt de reparatieduur. Is er bijvoorbeeld een nieuw onderdeel nodig of gaat het alleen om een software reset?

Het is altijd vervelend wanneer je je product een tijdje niet kan gebruiken. Daarom zorgen we ervoor dat de reparatie maximaal 3 weken duurt vanaf het moment dat jij de ontvangstbevestiging van ons hebt ontvangen.

Kan de reparatie niet uitgevoerd worden of duurt het te lang? Dan lossen we het gewoon op een andere manier voor je op. We zullen altijd eerst kijken of we je hetzelfde product nogmaals op kunnen sturen, maar dan spiksplinternieuw. Hebben we jouw product niet meer in het assortiment of op voorraad? Dan krijg je shoptegoed om zelf een nieuw product bij ons uit te zoeken. Zo proberen we het leed van een kapot product toch een beetje te verzachten.


Sommige producten moet je extra goed voorbereiden op verzending. Niet alleen om ze te beschermen tegen transportschade, maar ook om je gegevens veilig te stellen. We moeten namelijk vaak bij reparatie alle gegevens van je toestel afhalen.

  • Maak een back-up van de gegevens die je niet wilt verliezen.
  • Verwijder accounts van je product door het product terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Lees hier hoe je je smartphone terugzet naar de fabrieksinstellingen.
  • Schakel ‘Find my iPhone’ uit. Anders mogen wij je product helaas niet repareren.
  • Haal je simkaart uit je telefoon of je sd-kaart uit je camera.

Een kapot product is nooit leuk, dus we gaan het zo snel mogelijk voor je oplossen.
Je kan het defect makkelijk zelf melden via het retourformulier.Is je product binnen 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ook nog kiezen om je geld terug te krijgen of het om te ruilen voor een nieuw product. Heb je het product al langer in huis? Dan gaan we het product opsturen ter reparatie. We zorgen dan dat de reparatie niet langer dan 3 weken duurt.


Doet het probleem zich binnen de garantieperiode voor en gaat het om een fabricagefout? Dan is de reparatie volledig kosteloos. Maar ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we je helpen met de reparatie.

Geen kosten Dus geeft je laptop ineens een zwart scherm terwijl het altijd op de keukentafel staat? Dan is het een fabricagefout en is reparatie en verzending compleet kosteloos.

Wel kosten Geeft je laptop op je keukentafel ineens een zwart scherm nadat je er een kop koffie overheen hebt gegooid? Dan is dit gebruikersschade. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht. We kunnen helaas niet van tevoren aangeven hoe hoog deze kosten zullen zijn. We onderzoeken namelijk eerst je product, stellen een prijsopgave op en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.


Je wilt net de was doen maar je wasmachine wil niet starten. Of je merkt dat je koelkast ineens niet meer zo koud is als normaal. Vervelend! In de meeste gevallen kan er gelukkig een monteur langskomen, zodat je toestel niet verplaatst moet worden.

Hier is wat we voor je gaan doen:

  1. Meld je product aan via het online retourformulier en omschrijf zo goed mogelijk de klacht.
  2. Wij nemen contact op met de fabrikant en zorgen dat ze jou binnen 2 werkdagen bellen om een afspraak te maken voor een monteursbezoek.
  3. Het kan zijn dat de monteur tijdens het telefoongesprek nog wat extra informatie nodig heeft. Bijvoorbeeld om te bepalen of hij onderdelen mee moet nemen om jou sneller te helpen. Tip! Neem een foto van de productsticker met het serienummer en andere relevante informatie. Als de monteur dan belt, heb je zeker alle gegevens bij de hand.
  4. De monteur zal meteen bij het eerste bezoek proberen het probleem op te lossen. Lukt dit niet omdat er bijvoorbeeld toch nog andere onderdelen nodig zijn? Dan zal de monteur of de fabrikant je nog contacteren voor een vervolgafspraak.

Je hebt je kapotte product opgestuurd en ontvangt een nieuw product of shoptegoed wanneer wij het niet hebben kunnen repareren of als de reparatie te lang heeft geduurd. Wanneer de reparatie bijvoorbeeld meer kost dan het product waard is, zorgen wij dat er een nieuw product jouw kant op komt. Ook wanneer de reparateur het product niet binnen 3 weken heeft gerepareerd krijg je een andere oplossing van ons.

Shoptegoed ontvang je wanneer je product niet meer in het assortiment zit of tijdelijk uitverkocht is. Zo kan je zelf een nieuw product bij ons uitzoeken. Je kan je shoptegoed gebruiken door onze klantenservice te bellen.


Heeft de reparateur vastgesteld dat het defect is ontstaan door gebruikersschade? Dan ontvang je een prijsopgave.

Voordat we je product gaan repareren, vertellen we je dus hoeveel het gaat kosten en kan je zelf kiezen of je daarmee akkoord bent.

Je hebt 3 keuzes bij je prijsopgave:

  1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd. In de meeste gevallen heb je het binnen 2 weken na je akkoord weer terug, maar mocht dit langer duren dan laten we je dat weten.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan € 39,95 aan onderzoekskosten en ontvangt je product terug.
  3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en het product wordt milieuvriendelijk vernietigd.

Geen garantie meer op je Apple-, Samsung- of Huawei- smartphone of tablet, of heb je een defect buiten garantie? Wij repareren 'm. Stuur je telefoon of tablet op, of kom langs in één van onze reparatiewinkels.

Je kan je product hier aanmelden

Alle beloftes op een rijtje:

  • 12 Maanden garantie.
  • Wij rekenen geen onderzoekskosten.
  • Bij online aanmelding binnen 48 uur na ontvangst je telefoon/tablet weer terug!
  • Binnen 2 uur gerepareerd in één van onze reparatiewinkels
  • Hulp nodig met aanmelden? In alle Coolblue winkels kun je bij de servicebalie terecht met vragen, of mail naar Coolbluerepareert@coolblue.nl
  • Vaste prijzen. Zo kom je niet voor vervelende verrassingen te staan.

Via Mijn Coolblue kan je de status van je reparatie volgen.

We houden je ook op de hoogte via e-mail. Wanneer je reparatie langer dan 2 weken duurt, sturen we je een e-mail. En als we extra informatie hebben van de reparateur zetten we dat erbij. Bijvoorbeeld als de reparateur moest wachten op onderdelen, maar je product nu in behandeling is.

Wanneer je reparatie langer dan 3 weken duurt, gaan we het op een andere manier voor je oplossen.



© 1999 - 2019 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 34.413 beoordelingen