Verzekering afsluiten en dekking
Hoe kan ik mijn product verzekeren?
Op de productpagina vind je welke zekerheidspakketten we aanbieden voor jouw product. In je winkelmandje kan je er vervolgens één kiezen. Je koopt een zekerheidspakket altijd tegelijk met het product dat je wilt verzekeren. Achteraf kun je geen zekerheidspakket meer afsluiten.
Wat zijn de algemene voorwaarden van mijn verzekering?
Je vindt de algemene voorwaarden op de productpagina van het product. Heb je de verzekering al afgesloten? Dan vind je de algemene voorwaarden ook in de e-mail die je van ons ontvangt bij het afsluiten van de verzekering.
Uit welke Zekerheidspakketten kan ik kiezen?
Op de productpagina van het door jou gekozen product vind je alle verzekeringen die we daarvoor aanbieden.
Waarvoor ben ik verzekerd met een Zekerheidspakket?
Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste onderdelen die worden vergoed. In de algemene voorwaarden vind je een compleet overzicht. Je kunt deze vinden op de productpagina van het product. Heb je de verzekering al afgesloten? Dan vind je de algemene voorwaarden ook in de e-mail die je van ons ontvangt bij het afsluiten van de verzekering.
Val en stootschade*
Laat je jouw product per ongeluk vallen of stoot je het ergens tegenaan? Wij zorgen ervoor dat 'ie gemaakt wordt. Heeft je toestel krassen en deuken, maar werkt 'ie goed? Dan valt deze schade niet onder de verzekering.
Waterschade
Waterschade ontstaat door contact met vocht, zoals regen of een glas water. Je bent verzekerd voor alle soorten waterschade.
Fabrieksfouten buiten garantie
Nadat je standaard garantie afloopt, is je product nog steeds verzekerd voor fabrieksfouten. Daarnaast krijg je dekking voor schade die niet valt onder de standaard garantie.
Diefstal
Is je product gestolen en heb je een verzekering met diefstaldekking? Je ontvangt dan van ons Coolblue Tegoed, zodat je een nieuw product kunt uitkiezen.
Als je de verzekering voor 8 mei 2025 hebt afgesloten, betaal je een eigen risico. Als je de verzekering na deze datum hebt afgesloten, betaal je dit niet.
Waarvoor ben ik niet verzekerd met een Zekerheidspakket?
Je bent niet verzekerd voor onder andere:
- Fabricagefouten die onder de garantie vallen repareren we kosteloos. Daar heb je geen verzekering voor nodig.
- Schade die geen gevolgen heeft voor de goede werking van de verzekerde apparatuur zoals deuken, krassen, beschadiging van de afwerking.
- Schade aan of storingen in de verzekerde apparatuur die verholpen kunnen worden door reiniging zoals ophopingen van vuil en verstoppingen.
- Schade aan achteraf ingebouwde hardware of nieuw gekochte hardware die zich niet meer in de oorspronkelijk staat bevindt.
- Gevolgschade: schade die de apparatuur niet rechtstreeks heeft opgelopen. Bijvoorbeeld als je wasmachine kapot gaat en er water uitloopt waardoor je vloer beschadigd raakt, dan valt die schade niet onder deze verzekering. Daar heb je een opstal* of inboedelverzekering voor.
- Schade door onopzettelijk verlies zoals het vergeten of laten rondslingeren van de verzekerde apparatuur.
Alle uitsluitingen inzien? Bekijk dan de algemene voorwaarden.
Komt de garantie van het Zekerheidspakket bovenop de standaard garantie van 2 jaar?
Je krijgt bij ons standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Met een Zekerheidspakket kun je dit verlengen tot maximaal 5 jaar (3 jaar extra) in totaal.
Daarbij ben je met een Zekerheidspakket gedurende de hele looptijd ook verzekerd voor schade die niet onder garantie valt (zoals ongelukjes, waterschade of val* en stootschade).
Voorbeeld
- Zekerheidspakket 3 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 1 jaar extra garantie
- Zekerheidspakket 5 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 3 jaar extra garantie
Meer informatie over onze zekerheidspakketten vind je op deze pagina.
Ik heb een inboedelverzekering, is een Zekerheidspakket dan nog wel nodig?
Dat verschilt per geval. Is je product bijvoorbeeld defect door wateroverlast, een brand of een storm? Dan heb je aan een inboedelverzekering vaak genoeg. Maar dat is niet zo niet wanneer de schade door fabricagefouten, onopzettelijk verkeerd gebruik of diefstal veroorzaakt wordt. Afhankelijk van welk zekerheidspakket je kiest, worden de reparatiekosten in die schadegevallen door Coolblue betaald.
Wat is het verschil tussen de standaard garantie en de Zekerheidspakketten?
Met een Zekerheidspakket dek je ook de kosten die buiten de standaard garantie vallen. Zo heeft ieder product dat je bij Coolblue aanschaft een standaard garantie van minimaal 2 jaar. Werkt het product in die periode niet goed, dan repareren we het gratis of je krijgt een vervangend product.
Kies je voor een Zekerheidspakket, dan verleng je de standaard garantie met een aantal jaar. Je hebt dan dus langer recht op gratis reparatie of een vervangend exemplaar als jouw product niet werkt. Daarnaast ben je ook verzekerd voor val-, stoot-, en waterschade, fabricagefouten en schade door onopzettelijk verkeerd gebruik. Die dekkingen gaan tegelijk met de standaard garantie in. Daarnaast kun je ook nog kiezen voor een diefstal dekking.
Betaal ik een eigen risico?
Heb je je verzekering afgesloten voor 8 mei 2025? Dan betaal je een eigen risico.
Heb je de verzekering afgesloten op of na 8 mei 2025? Dan betaal je geen eigen risico.
Dekt de verzekering ook schade in het buitenland?
Ja. Ook schades die ontstaan in het buitenland worden gedekt door de verzekering.
Wil je contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.