The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue home
Klantenservice

Veelgestelde vragen over ruilen en retourneren

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
  • Digitale activatiecodes, voor bijvoorbeeld Microsoft Office;
  • Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • Cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog® en tijdvaklevering.

Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt gratis naar ons toe.
  • Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Houd daarom goed je mail (en mogelijk de spam inbox) in de gaten.

Mag ik een Tweedekans-product retourneren?

Ja, op Tweedekans-producten gelden dezelfde retourvoorwaarden als op nieuwe producten. Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het online retourformulier.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen. Je hebt 2 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product.
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier. Na 30 dagen repareren wij je product en gelden de bovenstaande opties niet meer.

Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?

Goedkoper product Je ontvangt het restbedrag binnen 5 dagen na ontvangst op je rekening.

Duurder product Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.

Mag ik een product thuis uitproberen?

Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?

  1. Meld je retour aan via het online retourformulier.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
  • Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
  • Verzend de verpakking in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit;
  • Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Binnen één uur na het aanmelden van je retour ontvang je een bevestigingsmail met een retournummer en verzendlabel. Print het verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de buitenste doos.
  2. Stuur het pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt.
  3. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product;
  • je product laten repareren;
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier.

Hoe meld ik online mijn retour aan?

Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Staat je product niet tussen de bestellingen?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Login met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft.

Kan ik mijn product in de winkel retourneren?

Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Je hoeft je retour niet van tevoren aan te melden en niets uit te printen. In het geval van een defect proberen we eerst zelf een oplossing te vinden. Als dat niet lukt dan zorgen we ervoor dat je product ter reparatie wordt opgestuurd.

Goed om te weten: Heb je contant betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 contant terug. Is het bedrag boven de €50 of niet contant betaald? Dan storten we het bedrag terug op je rekening.



© 1999 - 2022 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: Kiyoh 9,1 / 10 - 13.956 beoordelingen