The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Veelgestelde vragen over retourneren en ruilen

Terug naar de klantenservice
Retour aanmelden

Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Je verpakte product kun je verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Product ingepakt? Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.


Ja, op Tweedekans-producten gelden dezelfde retourvoorwaarden als op nieuwe producten. Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het online retourformulier.


Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt gratis naar ons toe.
  • Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Houd daarom goed je mail (en mogelijk de spam inbox) in de gaten.


Ja, vanaf 16 maart kun je op afspraak je product retourneren in de winkel.


In je Mijn Coolblue-account kun je de status zien. Zodra wij aan de slag gaan met jouw pakket, sturen we je een bevestiging per mail.

Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen.


  1. Meld je retour aan via het online retourformulier.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
  • Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
  • Verzend de verpakking in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit;
  • Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Binnen één uur na het aanmelden van je retour ontvang je een bevestigingsmail met een retournummer en verzendlabel. Print het verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de buitenste doos.
  2. Stuur het pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt.
  3. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Heb je geen printer? Schrijf onderstaand retouradres, retournummer en je naam op een apart briefje en plak deze op de doos. Verzending is dan gratis. Jouw retournummer vind je terug in de retour bevestigingsmail. Gebruik als retouradres:

Coolblue B.V.
Antwoordnummer 60350
5000 VB Tilburg
Nederland


Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Staat je product niet tussen de bestellingen?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Login met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft.


Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
  • Digitale activatiecodes, voor bijvoorbeeld Microsoft Office;
  • Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • Cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog® en tijdvaklevering.

Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product;
  • je product laten repareren;
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier.



© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.792 beoordelingen