The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Reviews

Sorteren op:
Filteren op:
Review score 4.8 van de 5 sterren
4.8 / 5 sterren
9/10

“Perfecte oplossing voor de koude wintermaanden”

B. Smets | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    stevig
  • Pluspunt:
    stabiel
  • Pluspunt:
    voldoende weerstand
  • Minpunt:
    beperkte mogelijkheden app
  • Minpunt:
    geluid
  • Minpunt:
    PC software enkel voor Windows
Ik kocht dit toestel om in de winter toch nog wat te kunnen trainen en met een goede conditie uit de winter te komen. Met de meegeleverde snelspanner is het slechts enkele seconden werk om jouw fiets klaar te zetten voor een training.

Vergeleken met andere fietstrainers die ik vroeger gehad heb viel me op dat deze wel heel stevig is en zeer stabiel staat, ook bij grote inspanningen of wanneer je recht staat op de trappers blijft.
Dankzij de meegeleverde riser voor het voorwiel heb je een goede, comfortabele houding tijdens het fietsen.

De rem is voldoende krachtig om een gevarieerde training te simuleren. Rustig losrijden met weinig weerstand is mogelijk maar je kan ook denken dat je een mooie beklimming aan het rijden bent. De rem maakt wel wat geluid maar zeker niet meer dan je zou verwachten van een fietstrainer.

Je kan deze fietstrainer op verschillende manieren gebruiken. Gewoon fietsen en de weerstand bepalen door van versnelling op jouw fiets te veranderen is de eenvoudigste (en meest saaie). Het is echter mogelijk om via bluetooth te Tacx Vortex Smart aan jouw smartphone te koppelen en dan te trainen op hartslag, weerstand waarbij je ook jouw trapfrequentie en snelheid ziet. Dit is al wat interessanter maar jammer genoeg zijn de mogelijkheden van de smartphone app nog wat beperkt.
Nog interessanter wordt het als je het toestel aan een tablet kan koppelen. De tablet app heeft meer mogelijkheden om trainingen aan te maken, analyses van je training te doen en je kan dan extra films aankopen om zo bepaalde ritten na te raden waarbij de weerstand aangepast wordt aan het parcours.
Mits het aankopen van een extra module is het ook mogelijk om de Vortex Smart aan jouw PC te koppelen en dezelfde mogelijkheden te hebben als bij de tablet app. Helaas werkt deze software enkel op Windows PC's en niet op een Mac.

Als tip zou ik nog willen meegeven om zeker ook de tacx trainerband te bestellen omdat gewone fietsbanden wel zeer snel verslijten bij gebruik om de fietstrainer.

Review score 4.4 van de 5 sterren
4.4 / 5 sterren
8/10

“Fantastische trainingsunit”

0634714601 | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    prijs/kwaliteitsverhouding
  • Pluspunt:
    makkelijk op te bergen
  • Pluspunt:
    goede trainingsunit
  • Minpunt:
    installatie is even puzzelen
Fantastische manier om te trainen in de winter zonder na elke rit te poetsen en te haasten voor het donker thuis te zijn. Combineer de Tacx Vortex Smart met Zwift en kom ruimschoots aan m'n kilometers. Vergeet niet de ANT+ dongle te kopen voor verbinding met Zwift! Hierdoor kan Zwift de weerstand van de Tacx aanpassen aan de hand van het parcours dat je rijdt. Simuleert zeer nauwkeurig een klim of afdaling.

Review score 4 van de 5 sterren
4 / 5 sterren
8/10

“Prima trainer voor de beginnende amateur”

René Swanink | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    Bluetooth en Ant+
  • Pluspunt:
    Simulatie van 7%
  • Minpunt:
    Beperkte app
  • Minpunt:
    films moet je kopen
  • Minpunt:
    maakt wel wat geluid...
Wilde als beginnende amateur voor in de winter een trainer om te kunnen blijven fietsen.
Wilde ook wat interactie en kwam telkens op deze trainer uit.
Niet de duurste maar wel met de VR mogelijkheid.

De simulatie van 7% is echt voldoende om een leuke training in de app te maken met wat beklimmingen.
Wat de app betreft: Deze is erg beperkt, films moet je kopen en de trainingen die je kan downloaden zijn beperkt.
Heb ook wat andere apps geprobeerd zoals kinomap alleen deze app geeft niet de juiste snelheid weer wat je fietst.
Dat doet de Tacx app overigens wel.
Ik overweeg nu om de tacx software voor de pc aan te schaffen.
Ook heb je voor andere software voor pc weer een ant+ dongle nodig.

Wat betreft het geluid: rubberen tegels of een mat is wel een aanrader. Heb er nu rubberen tegels onder gelegd de trillingen/geluiden zijn een heel stuk minder!

Voor nu ben ik over het algemeen tevreden behalve wat betreft de app. Vind voor de prijs die je betaalt er toch wel 1 route gratis bij had mogen zitten....

Conclusie: Prima voor de beginner om in de winter wat kilometers te fietsen, maar de VR is beperkt

Review score 4.4 van de 5 sterren
4.4 / 5 sterren
8/10

“Super”

Kevin Smolders | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    Handig in gebruik
  • Pluspunt:
    Makkelijk bedienbaar op ipad
  • Pluspunt:
    Zeer stabiel
  • Minpunt:
    Geen
Vortex smart doet perfect wat het moet doen! Absoluut een aanrader!

4 / 5 sterren
8/10

“Uitstekend apparaat, zeer tevreden.”

Josh | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    Top apparaat voor gebruik met Zwift
  • Pluspunt:
    Produceert weinig geluid
  • Pluspunt:
    Realistische weerstand
  • Minpunt:
    Moet aan de stroom tijdens gebruik
Had eerder de satori smart van tacx gekocht, en die beviel me totaal niet (weerstand veel te zwaar zelfs in laagste stand), dus was vooraf redelijk sceptisch over deze tacx. Deze vortex smart heeft me echter zeer positief verrast! Doet wat het moet doen, met een weerstand die je doet denken aan de weg buitenshuis. Ideaal voor gebruik bij Zwift. Daar gebruik ik hem dan ook altijd mee. Lijkt me echter wel saai als je je workout niet combineert met Zwift, maar dat kan verschillen per persoon.

Review score 4.6 van de 5 sterren
4.6 / 5 sterren
9/10

“Prijs/kwaliteit top toestel”

Sven Huysmans | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    Eenvoudig in gebruik
  • Pluspunt:
    Gratis standaardtrainingen
  • Minpunt:
    Enkel te gebruiken in combinatie met smartphone/tablet
  • Minpunt:
    Trainingsfilmpjes niet goedkoop €10,99
Snel opgesteld, intense en leuke trainingen. Trainingen kunnen niet op de achtergrond lopen dus ofwel trainingen ofwel tv zien op de iPad.

4 / 5 sterren
8/10

“Top”

Mark | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    Eenvoudig klaar te maken voor gebruik
  • Pluspunt:
    Mogelijk op te bergen als niet wordt gebruikt
  • Pluspunt:
    Eenvoudige bediening via app
Deze Vortex is een stuk stiller dan satori die ik vroeger gebruikte.

Review score 4.2 van de 5 sterren
4.2 / 5 sterren
8/10

“Erg tevreden”

Taeke Klimstra | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    Redelijk stil
  • Pluspunt:
    Enorm hoge weerstand mogelijk waardoor ik echt aan krachttraining kan doen
  • Minpunt:
    Ratelend geluid bij beginnen met fietsen
  • Minpunt:
    Het koppelen via de app Fullgaz is lastig en werkt niet altijd. Maar de eigen Tacx app geeft nooit problemen
Ik had hiervoor een 7 jaar oude BBB fietstrainer waarvan de elastomeer weerstandsroller nu echt versleten. Deze trainer van Tacx is veel stiller en kan een veel hogere weerstand opwekken, en traploos te verstellen daarin ook nog! Vooral als je een filmpje bekijkt is het netalsof je buiten fietst met alle verschillende weerstanden/omstandigheden!

Review score 4.2 van de 5 sterren
4.2 / 5 sterren
8/10

“service en kwaliteit”

Maurice Remy | In de uitvoering: Zonder accessoires
een probleem gehad met de eerste en coolblue heeft voor een nieuwe gezorgd

Review score 4.6 van de 5 sterren
4.6 / 5 sterren
9/10

“Fantastische manier om te rijden met slecht weer.”

Sven Basslé | In de uitvoering: Zonder accessoires
  • Pluspunt:
    Makkelijk op te starten
  • Pluspunt:
    Doet wat je er van kan verwachten
Ideaal product voor een fietser die tijdens de winter zich verder wil ontwikkelen. Met de extra stimulatie van het SMART gedeelte van de trainer, in samen werking met een programma zoals Zwift werkt dit product geweldig. Wel maximum 900w, voor mij geen probleem aangezien ik dit met mijn huidige conditie niet kan produceren. Maar een fietser in goede conditie is dit eventueel wel laag in de sprint. Zeer goede waarde voor zijn geld.

Schrijf een review
Help anderen en maak kans op €100,-

© 1999 - 2018 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 34.023 beoordelingen