Reviews

Sorteren op:
  • 5 / 5 sterren
    10/10

“Stil en bijna echt!”

Henk Caris |
    • Pluspunt:
      geluid
    • Pluspunt:
      doorgave zwaarte
    • Pluspunt:
      uiterlijk
    • Pluspunt:
      handig
    • Minpunt:
      geeft iets te weing vermogen door
    • Minpunt:
      prijs....
    Na een tacx vortex blijkt deze tacx neo toch wel iets heel anders. Veel stiller, veel vloeiender in de overgangen in zwaarte. Je merkt dat ook heel goed in een afdaling die overgaat in een klim, de fiets loopt dan nog iets door in de klim wat veel beter overeenkomt met de werkelijkheid. Er zit wat beweging in de fiets, waar ik niet aan hoefde te wennen en wat eigenlijk wel fijn aanvoelt.
    De installatie spreekt voor zich en was dan ook geen enkel probleem. Je kunt de tacx neo erg compact opvouwen en opbergen. Het geheel voelt degelijk aan en ziet er niet "cheap" uit! Dat is hij ook daadwerkelijk niet, want ondanks de mooie prijs van coolbleu is voor zo'n bedrag toch nog een (of meer) goed gesprek met je partner nodig. maar het geluid van de trainer heeft ook mijn vrouw helemaal overtuigd!
    Denk er aan dat voor de meesten waarschijnlijk nog een cassette erbij komt (koop zeker niet de duurste) én zoals ik toen ontdekte, ook een nieuwe ketting!
    De neo is zo sterk dat je in een steile klim (15%) soms op de pedalen moet gaan staan, want deze neo blijft zowat elk percentage simuleren. Ik was bij de vortex gewend dat na pakweg 5% de zwaarte niet meer toenam, maar alleen dat de snelheid dan afnam als je net zo snel en hard bleef trappen. De neo is je met gemak de baas en je zult dus echt zelf steeds meer vermogen moeten leveren om "boven" te komen. Maar zo is het in het echte fietsleven natuurlijk ook! Wat ik ook gemerkt heb is dat de neo een behoorlijk lager geleverd vermogen aangeeft dan de vortex. Op internet wordt dat ook vaak vermeld: de neo geeft wel heel netjes het vermogen door, maar ook wel wat te laag. Calibreren hoeft niet, maar kán ook niet. Tja je hebt dus een beetje een handicap in vergelijking met andere virtuele fietsers.
    Dan hebben we nog wat gadgets. De neo heeft lampjes die je geleverd vermogen weergeven: leuk maar niet meer dan dat. Dan de oppervlakte simulatie. Je voelt of het wegdek uit betonplaten, houten planken, gravel enz. enz. bestaat in de vorm van trillingen en wat meer weerstand. Bij mijn weten werkt dat tot nu toe alleen in Zwift en de tacx software. Je kunt het testen met de tacx-app! Ook leuk.
    Maar voor de gadgets moet je deze neo niet kopen, wel voor de geweldige doorgave van weerstand/zwaarte, degelijk en handig ontwerp, de geruisloosheid en je bent verlost van doorslippende en hardslijtende achterbanden! Onderhoud heeft deze neo verder nauwelijks nodig, wel even elk jaar de cassette en body er van afhalen en even invetten: zie tacx website.
    Ik geniet er nu al bijna 2 weken met volle teugen van! Als je het geld hebt, doen!
  • 4,5 / 5 sterren
    8,8/10

“Goed!”

Jean-Pierre Meloen |
    • Pluspunt:
      Mogelijkheden om mee te trainen!
    • Pluspunt:
      Design
    • Pluspunt:
      Te gebruiken met ipad
    • Minpunt:
      Prijs
    Het toestel moeten ruilen omdat de led-lampjes niet goed oplichten, zaten uit het centrum van hun vakjes, kleuren liepen over in elkaar!

Hiervoor zou ik Coolbleu willen bedanken voor de service!
    Na melding van het probleem, stond er de dag nadien een toestel klaar in de winkel!
    Zowel telefonisch, als in de winkel zeer correct behandeld!
    Waarvoor dank!
  • 4 / 5 sterren
    7,6/10

“De tacx neo is een toppertje.”

Maarten Hendrickx |
    • Pluspunt:
      Zeer realistisch
    • Minpunt:
      Duur
    • Minpunt:
      Je moet zelf nog trappen
    Hiermee kun je binnen op een enorm realistische manier hellingen trainen.
  • 5 / 5 sterren
    10/10

“Conditie kan er alleen maar op verbeteren met de Neo Smart.”

FilipL |
    • Pluspunt:
      Benadert het echte fietsgevoel
    • Pluspunt:
      Makkelijke installatie
    • Pluspunt:
      Interactie met diverse cycle apps
    • Minpunt:
      Bluetooth smart noodzakelijk om met Tacx Cycle app te communiceren
    • Minpunt:
      Cassette dient apart gekocht te worden
    • Minpunt:
      Sleutel voor aandraaien cassette niet bijgeleverd
    Besteld op zaterdag, geleverd op zondag zonder meerprijs (knap). Installatie ging vlot niettegenstaande ik niet de meest handige Harry ben. Aantal cycle apps geinstalleerd en proberen maar. Viel geweldig tegen vermits zelfs een vlak ritje een kuitenbijter bleek te zijn. Tacx even gecontacteerd. Antwoord de volgende dag: software updaten via Tacx utility app. De Neo Smart bleek dan beter te beantwoorden aan de realiteit. Een van de dingen die belangrijk zijn om te weten is dat de doorsnee IPads perfect communiceren met de cycle apps, maar dat je bluetooth smart nodig hebt om met Tacx cycle app te communiceren. Ook in acht te nemen dat je met slechts een IPad tegelijkertijd communicatie kunt bewerkstelligen met de Neo Smart. Voor het overige een aanrader. Hemelsbreed verschil met de rollen die ik altijd een miskleum heb gevonden. Het vervangt niet het echte fietsgevoel buiten, maar het is perfect om de winter op een prettige en interactieve manier door te komen. Nog nooit zoveel gezweet in mijn leven (een week in mijn bezit)
  • 5 / 5 sterren
    10/10

“Topmachine, alleszins het geld waard.”

Alwin Jansen |
    • Pluspunt:
      Staat als een huis
    • Pluspunt:
      Bijna zelfde fietsgevoel als op de weg
    • Pluspunt:
      Fluisterstil
    • Minpunt:
      Prijzig
    Gekocht vanwege het geluid, je hoort hem niet.
  • 4,5 / 5 sterren
    9,2/10

“stilte !”

Johan De Maeyer |
    • Pluspunt:
      stil
    • Pluspunt:
      raelistisch
    • Minpunt:
      kostprijs
    Ik was in het bezit van de Tacx i-Genius welke ik geregeld gebruikte. Maar door de geluidsoverlast van deze rollen heb ik de Tacx Neo Smart gekocht en deze is véél stiller. Werkelijk een wereld van verschil !
  • 4,5 / 5 sterren
    9,2/10

“Beste koop die je van Tacx kunt doen!”

Robert-Jan |
    • Pluspunt:
      Goede simulatie van de weg
    • Pluspunt:
      Opklapbaar
    • Pluspunt:
      Super stabiel, ook 'uit het zadel'
    • Pluspunt:
      Stil
    • Minpunt:
      Geen Edco hub meer
    Beter dan alle andere fietstrainers van Tacx. Eenmaal de Neo geprobeerd, wil je niet meer anders. De Tacx Flux is een degelijk apparaat, maar staat echt in de schaduw van de Neo. Een 'niet direct-drive' is zonde van het geld. Als je dan toch een trainer koopt, doe het dan goed.

De rijprestaties van de Neo zijn erg goed. De zijdelingse instabiliteit is even wennen in het begin (de Tacx staat hierbij zelf overigens zeer stabiel) (zie hiervoor het filmpje op de site van Tacx).
    De aanschaf is even slikken. Maar hij maakt het zeker waar!
  • 5 / 5 sterren
    10/10

“Top trainer”

C.J. Bijkerk |
    • Pluspunt:
      stil
    • Pluspunt:
      plug and play
    • Pluspunt:
      krachtige rem
    • Pluspunt:
      realistisch fietsen
    • Pluspunt:
      helling tot 20%
    • Minpunt:
      geen cassette bijgeleverd
    Top service van Coolblue. Zaterdagavond besteld en zondag ochtend opgehaald! Installeren is een fluitje van een cent. Bij het monteten van een cassette heb je wel een kettingsweep nodig deze zit ook niet in de doos. De Tacx Neo koppelt automatisch met Zwift. De trainer loopt soepel en heeft een krachtige motorrem. De trainer heeft een mooi design, is super stil, staat heel stabiel, kan grote helingen aan en is heel degelijk. Top trainer van Nederlandse kwaliteit.
  • 5 / 5 sterren
    10/10

“Een top fietstrainer!”

Richard Rentinck |
    • Pluspunt:
      Realistisch fietsen
    • Pluspunt:
      Integratie met diverse andere software
    • Pluspunt:
      Stil
    • Minpunt:
      Geen cassette bijgeleverd
    • Minpunt:
      Prijs
    De Tacx Neo Smart T2800 benaderd het echte fietsgevoel. De trainer is stil in gebruik. Het monteren van de cassette (niet bijgeleverd) met het niet meegeleverde gereedschap was zeer eenvoudig (evt mbv youtube). Donderdags besteld en werd dezelfde avond nog geleverd. Ik fiets nu weer elke dag mijn rondje alleen nu virtueel :)
  • 4,5 / 5 sterren
    8,8/10

“Doen!”

KV |
    • Pluspunt:
      Design
    • Pluspunt:
      Stil
    • Pluspunt:
      Vlotte connectie met apps zoals Zwift of Garmin Connect
    De eerste 100km zijn super vlot verlopen. Top Aankoop. Een aanrader! Zeker in combinatie met de Zwift app.