The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Soms komt het probleem met opladen niet door de smartphone, maar door andere zaken. We vertellen je hier hoe je het probleem zelf vaak gemakkelijk kan oplossen.

Batterijtest

Het is een mogelijkheid dat bepaalde functies niet werken omdat de batterij niet goed meer is. Doorloop de volgende stappen om een batterijtest te doen.

  1. Download de app Samsung Members in de Google Play Store
  2. Tik in de onderste balk in de Samsung Members App op Ondersteuning.
  3. Kies voor Interactieve controles.
  4. Kies voor Batterij. Er wordt nu een batterijtest gedaan.
  5. Staat achter 'Leven' het woord 'Goed'? Dan is je batterij het probleem niet. Probeer in dit geval één van onderstaande oplossingen. Staat er iets anders? Dan werkt de batterij niet helemaal goed. Stuur je toestel dan ter reparatie op.

Usb poort schoonmaken

Het kan voorkomen dat de oplader geen contact kan maken, omdat er vuil in de usb poort van je smartphone zit. Maak daarom eerst je usb poort schoon. Dit doe je bijvoorbeeld door hard in de poort te blazen of de poort schoon te blazen met perslucht. Werkt dit niet? Schraap het vuil in de usb poort dan voorzichtig weg met een dun voorwerp zoals bijvoorbeeld een tandenstoker.

Andere oplader proberen

Het is mogelijk dat je telefoon nog goed werkt, maar dat de oplader stuk is. Probeer een andere telefoon met dezelfde oplader op te laden om dit uit te sluiten. Laadt deze andere telefoon ook niet op? Dan is je oplader defect. Om helemaal zeker te zijn, kun je ook je eigen telefoon proberen op te laden met een andere oplader en laadkabel.

Heeft dit je geholpen?

Optioneel
We gebruiken je feedback enkel om de website te verbeteren, we sturen je geen reactie.
Bedankt voor je feedback


© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten:
Kiyoh 9,2 / 10 - 22.319 beoordelingen