Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

De startdatum vind je in je leveringsovereenkomst. Deze mailen we je binnen 2 uur na je aanmelding.

Je hebt bij je aanmelding aangegeven wanneer je wilt dat we starten met leveren. Was dit zo snel mogelijk? Dan starten we 24 dagen na je aanmelding. Dit geeft jou je wettelijke bedenktijd en ondertussen regelen wij jouw overstap.

Ja, dit kan. Je oude startdatum moet over minimaal 2 dagen zijn. Mail ons de nieuwe startdatum en je krijgt van ons een nieuwe leveringsovereenkomst met deze datum terug.

Wij starten met leveren vanaf 24 dagen in de toekomst. Eerder is bij ons niet mogelijk. Dit geeft jou je wettelijke bedenktijd en ondertussen regelen wij jouw overstap.

We maken samen een schatting van je jaarverbruik en delen dit door 12 maanden. Dat is je termijnbedrag. Op de jaarafrekening verrekenen we het termijnbedrag met je werkelijke verbruik. Daarom wordt het termijnbedrag ook wel een voorschot genoemd.

Dat kan. Je kunt jouw energiecontract binnen 14 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen kosteloos annuleren. Bel hiervoor naar de klantenservice.

Bij Coolblue Energie betaal je vooraf. Dat betekent dat je je eerste termijnbedrag betaalt voordat we beginnen met leveren. Dit bedrag kan iets afwijken van je reguliere termijnbedrag omdat dit over een periode van langer dan een maand kan gaan. Betaal je via een automatische incasso? Dan vind je de datum waarop we je eerste termijnbedrag afschrijven in de email bij je contract.

Je krijgt het tegoed op je persoonlijke Coolblue account 3 maanden nadat je energie bij ons bent gaan afnemen. We controleren ook of je eerste 2 betalingen zijn gelukt en niet meer terug te draaien.

Wanneer je op je account inlogt en een product gaat afrekenen, wordt de korting automatisch in je winkelmandje verrekend. Je vindt je tegoed ook onder Persoonlijke kortingen. Je hoeft het tegoed niet in 1x te gebruiken. Het is 12 maanden geldig.

Heb je nog vragen?

op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur