Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

Je ontvangt per mail een bevestiging van je aanmelding, met hierin de ingangsdatum van jouw contract. Heb je na ontvangst de startdatum zelf aangepast? Dan krijg je ook een mail met de aangepaste startdatum.

Ja, als de oorspronkelijke startdatum minimaal 2 dagen in de toekomst ligt. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

We maken samen een schatting van je jaarverbruik en delen dit door 12 maanden. Dat is je termijnbedrag. Op de jaarafrekening verrekenen we het termijnbedrag met je werkelijke verbruik. Daarom wordt het termijnbedrag ook wel een voorschot genoemd.

Dat kan. Je kunt jouw energiecontract binnen 14 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen kosteloos annuleren. Bel hiervoor naar de klantenservice.

Bij Coolblue Energie betaal je vooraf. Dat betekent dat je je eerste termijnbedrag betaalt voordat we beginnen met leveren. Dit bedrag kan iets afwijken van je reguliere termijnbedrag omdat dit over een periode van langer dan een maand kan gaan. Betaal je via een automatische incasso? Dan vind je de datum waarop we je eerste termijnbedrag afschrijven in de email bij je contract.

Betaal je met automatisch incasso? Mooi! We controleren of je eerste 2 betalingen zijn gelukt en je ze niet meer kunt terugdraaien. Gelukt? Dan krijg je zo snel mogelijk het CoolblueTegoed op je Coolblue-account, maximaal 3 maanden nadat we zijn gestart met energie leveren.

Heb je nog vragen?

op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur