Energiecontracten

Mijn Coolblue Energie

Hoe los je een storing van je laadpaal op?

Coolblue laadpalen

Storing laadpaal oplossen

Werkt je laadpaal niet? Volg dan deze 4 stappen:

  • Stap 1. Controleer de stekker
  • Stap 2. Controleer de auto instellingen
  • Stap 3. Controleer de laadpas
  • Stap 4. Reset je laadpaal
Stekker controleren

Stap 1: controleer de stekker

Controleer allereerst of de stekker goed in je laadpaal en auto zit. Is dit het geval? Controleer dan of er stof of vuil in de weg zit en haal dit eventueel voorzichtig weg.

Auto instellingen controleren

Stap 2: controleer auto instellingen

Controleer daarna de instellingen van je auto. Misschien is de functie voor elektrisch laden uitgeschakeld, waardoor je auto niet oplaadt. Kijk hiervoor in de handleiding van je auto voor meer informatie.

Laadpas controleren

Stap 3: controleer de laadpas

Heb je een externe laadpas? Het probleem kan ook dan aan je laadpas liggen. Dit controleer je door met je laadpas bij een andere laadpaal te laden. Kun je wel laden op andere laadpalen, maar niet op je eigen laadpaal? Ga dan naar stap 4.

Meterkast

Stap 4: reset het laadpunt

Los de storing op door je laadpunt te resetten. Volg hiervoor deze stappen:

  1. Schakel in de meterkast de zekering uit waar het laadpunt aan is gekoppeld. Kun je deze niet vinden? Gebruik dan de hoofdschakelaar. Let op: je hele huis heeft dan tijdelijk geen stroom.
  2. Schakel deze na 10 minuten weer in en wacht tot het laadpunt is opgestart. Dit duurt een paar minuten.
  3. Probeer opnieuw te laden.

Let op: probeer deze stap één keer.

Coolblue klantenservice medewerker

Neem contact met ons op

Werken de bovenstaande stappen niet of reageert je laadpaal nergens meer op? Neem dan contact met ons op. We kijken dan graag met je mee, zodat we het probleem snel oplossen.

Bekijk onze contactpagina