Het toestel staat op 1-2-3 klaar op tafel. Daar de baktijd toch 5 à 10 minuten is moet er niet zo dikwijls iets in of uit het oventje, dus is het niet echt een probleem dat alle 8 personen niet even dicht bij het toestel zitten. De pizzas zijn echt lekker. Wel opletten dat je ze niet te hoog opstapelt, zodat ze de verwarmingselementen niet kunnen raken. De vertikale steunen voor de 2 niveauplaten zitten wel (een beetje) in de weg van de openingen, maar een spatel kan nog net passeren.
Laat, in tegenstelling van fondu, gourmet enz., geen hinderlijke geur achter na gebruik.
Het toestel laat zich ook gemakkelijk reinigen. Met de top opgeschroefd past de PizzaGusto wel niet meer in de originele verpakking (Tip: klein gat uitsnijden in deksel zodat het terug kan sluiten)