Wij zijn eerder teleurgesteld in het gebruik van deze flessenwarmer.
-Het verwarmingselement moet rechtstreeks op het flesje worden geschroefd en dat heeft een aantal nadelen. Je moet veel verschillende onderdelen gebruiken, waaronder een dun siliconen ringetje. Wij zijn hier intussen mee weg, maar voor de grootouders, babysit, ... is het niet evident. Wij zijn twee keer vroeger naar huis moeten terugkeren omwille van gelekte melk en een babysit die per ongeluk het verwarmingselement had losgedraaid.
-Als je de verschillende onderdelen te hard aandraait, gaat de fles lekken.
-Omdat het verwarmingselement mee in de fles zit, moet het ook afgewassen worden, maar als het element nog vochtig is werkt de flessenwarmer niet. Je kan het verwarmingselement dus niet uit de vaatwasser halen en dan meteen gebruiken. Het is ook niet evident om met een doekje tussen de metalen draadjes te drogen.
-Het is ook vervelend dat de onderdelen van de flessenwarmer mee gewassen en (gedeeltelijk) gesteriliseerd moeten worden, terwijl je bij andere flessenwarmers enkel het flesje zelf moet wassen en steriliseren.
-Door het verwarmingselement wordt de fles een stuk zwaarder, zodat de baby de fles niet zelf kan vasthouden (wat zij anders wel doet).
-De maataanduiding op de zijkant van de fles klopt niet meer zodat je er steeds 30ml moet aftrekken. (Dit vonden wij zelf niet zo'n heel groot minpunt.)
-Het verwarmingselement zit bloot en moet worden afgedekt met een apart rubberen kapje.
-Positief is wel dat de warmer heel klein is en gemakkelijk kan worden meegenomen en dat de melk snel op termperatuur is.
Het zijn heel wat kleine puntjes, maar allemaal samen zijn ze toch erg vervelend als je met een hongerig kleintje zit. Je kan best alles op voorhand goed klaarzetten, zodat je de fles + verwarmingselement niet meer in elkaar moet steken op het moment dat je kindje honger heeft.
Voor kunstvoeding in een difrax flesje vinden we een waterkoker met temperatuuraanduiding toch een gemakkelijkere keuze dan deze flessenwarmer.