Onlangs heb ik de Nokia CK600 Bluetooth carkit gekocht, dit was een vervanging voor mijn oude CK15 carkit die helaas na 53 weken kapot ging.
Mijn teleurstelling dat de CK15 niet meer te koop was is helemaal goed gemaakt door de nieuwe Nokia CK600 carkit. De hogere aanschafprijs is de investering zeker waard.
Nu is het zoeken van een naam in het telefoonboek een heel stuk verbeterd, eerst moest je de achternaam invoeren en kon je op OK klikken om de naam te vinden. Met een typefout kwam de naam dus niet en moest je opnieuw beginnen. Nu met de nieuwe carkit wordt er via een 'wildcard methode' gezocht Door de combinatie van letters te zoeken vindt je de naam sneller en je maakt minder snel een fout.
Je kan nu een naam zoeken op Naam, Voornaam of tussenvoegsels, heel wat beter dan alle namen die met 'van de' beginnen door te scrollen.
Deze onverwachte extra maakt deze carkit een stuk veiliger in het verkeer. Bediening is super eenvoudig en je hoeft niet naar de knopjes te kijken als je een nummer opzoekt. Bovendien is het afneembare schermpje een grote plus.
Het enige dat jammer is dat er alleen vanuit gegaan wordt dat je het scherm met dubbelzijde tape vast moet plakken. In bedrijfsmatig gebruik is vast schroeven vaak beter. Ondanks dat er geen schroefgaatjes in zaten, heb ik het toch vastgeschroefd.
De carkit wordt in een auto gebruikt met meerdere chauffeurs en diverse merken mobiele telefoons, (Nokia, HTC en HP) het werkt altijd en is een prima apparaat.
Al met al ben ik zeer tevreden over mijn nieuwe iets duurdere maar zeker zeer waardevolle carkit.