De hoofdtelefoon is goed gebouwd en de geluidskwaliteit is naar mijn mening zeer goed, ook op hoge volumes. De bassen zijn aanwezig, maar niet overdreven en het onderdrukt de rest niet. De geluiden zijn mooi in balans en dat blijft zo op hoge volumes. Als je een echte basshead bent zou ik dit model niet aanraden want het is niet dat de bassen je oren er uitblazen bij wijze van spreken. Dit model heeft mij ook verbaast met de goede geluidsisolatie (passief dan). Ze is dus te gebruiken in publieke ruimtes zonder andere mensen lastig te vallen.
Hieronder vindt je mijn uitgebreide ervaring met deze hoofdtelefoon:
Het eerste wat onmiddellijk opvalt bij deze hoofdtelefoon, is dat ze volledig uit plastiek gemaakt is. Ook de verbindingen tussen de earcups en de hoofdband zijn van plastiek. Je zou je dus de vraag kunnen stellen dat deze dan wel stevig genoeg is. Op het eerste zicht is die dat wel. Het plastiek heeft natuurlijk wel het voordeel dat het minder weegt. Qua beweeglijkheid zijn de earcups in orde en ook comfortabel om rond de nek te dragen.
Het design vind ik persoonlijk goed. Clean, subtiele branding, een mooie finish op het plastiek zodat het er niet per se goedkoop uit ziet.
De bediening aan de rechterkant voelt niet natuurlijk aan omdat de knopjes een beetje aan de kleine kant zijn. Maar ik denk wel dat je op lange termijn er aan went en automatisch naar de juiste knop tast.
De bluetooth verbinding is snel gemaakt en stabiel op zowel een Androidtoestel als een Windows 10 laptop. Het bereik lijkt ook goed te zijn. Ik heb ze getest op ongeveer 15m binnenshuis vooraleer ze begon te stotteren.
Qua accesoires is het ok. Er zit een lange micro-usbkabel bij, wat altijd wel van pas komt, en een kabel om bedraad te luisteren. Die laatste kabel zouden ze wel iets dikker gemaakt mogen hebben. Dan zit er nog een zakje bij waar de hoofdtelefoon opgevouwen ingestoken kan worden. Daar moet je je niet te veel bij voorstellen. De hoofdtelefoon is beschermt tegen krassen en stof, maar de zak biedt geen bescherming tegen fysieke schade als je ze bijvoorbeeld laat vallen.
In mijn geval is het draagcomfort perfect. Ze zitten goed rond te oren, ze weegt niet veel, zachte earpads, etc... Ik kan ze dus uren aan een stuk ophouden zonder last te krijgen. Maar je moet wel opletten als je een persoon bent met grotere oren. De openingen zijn redelijk smal, dus het kan zijn dat het dan een halfover-ear, halfon-ear geval wordt wat niet comfortabel is.
En dan heb je geluid. Dit is een zeer subjectieve categorie die je enkel met je eigen oren kan beoordelen, maar hierbij toch mijn ervaring.
De bassen zijn goed aanwezig, maar niet overdreven en zonder de mids/highs te onderdrukken. De vocalen komen er zuiver en goed door. De treble mocht naar mijn mening iets luider zijn, maar dat is dan zo opgelost met een equalizer. Je kan de instrumenten zo onderscheiden van elkaar en ik haal nu details uit de muziek die ik vroeger nog nooit gehoord had. Over het algemeen is het geluid dus zeer goed. De hoofdtelefoon is ook performant. Zelfs op hoge volumes én met een bassboost komen de bassen er nog steeds loepzuiver uit zonder de rest te onderdrukken. Er is weinig leakagesound en de passieve noise-cancelling is beter dan verwacht. Dit is natuurlijk op voorwaarde dat je oor in de schelp past ;).