Hoe los je geluidsproblemen op met je Astro A10 op pc?

Geschreven door Mark

Bijgewerkt op

9 mei 2025

·

09.09

Hoe los je geluidsproblemen op met je Astro A10 op pc?

Heb je geluidsproblemen met je Astro A10? Dat los je op door je geluidsinstellingen aan te passen of je kabel te vervangen. We leggen je in dit artikel uit hoe je geluidsproblemen oplost met je Astro A10 gaming headset. Zo game je snel weer met het geluid dat je gewend bent.

Astro A10 Gen 2

Astro A10 geluidsproblemen oplossen op pc

Volg de 3 stappen hieronder en los de geluidsproblemen op met je Astro A10.

Stap 1. Controleer je kabel

Stap 2. Loop je geluidsinstellingen na

Stap 3. Update je drivers

Astro A10 - Controleer je kabel

Stap 1: controleer je kabel

De sleutel naar een goed geluid is een goede verbinding en een kabel zonder beschadigingen. Kijk of de kabel van je headset geen beschadigingen heeft. Controleer ook of de kabel goed in de ingang van je headset zit. Druk de 3.5 mm kabel goed in de ingang op de oorschelp en luister nog eens naar het geluid uit je headset. Komt het geluid nog steeds uit 1 oorschelp? Ga dan naar de volgende stap.

Disable sound devices

Stap 2: koppel hem opnieuw

Volg de stappen hieronder om je Astro A10 opnieuw te koppelen aan je pc.

  1. Klik linksonder op het ‘Windows’ logo en zoek ‘Manage sound devices’.
  2. Selecteer de Astro A10 en klik op ‘Disable’.
  3. Start je pc opnieuw op en koppel je headset opnieuw.
  4. Controleer bij ‘Manage sound devices’ of je headset nog op ‘Disable’ staat en vink dit uit.
  5. Test je headset opnieuw.

Nog steeds geluid uit een oorschelp? Ga dan naar de volgende stap

Drivers updaten

Stap 3: update je drivers

Het is belangrijk dat de audio drivers van je pc helemaal up-to-date zijn. Volg de stappen hieronder om je drivers te updaten.

  1. Klik linksonder op de zoekbalk naast het ‘Windows’ logo en zoek naar ‘Device Manager’.
  2. Klik op ‘Audio inputs and outputs’ en selecteer de Astro A10.
  3. Klik op het ‘Driver’ tabje en selecteer ‘Update driver’.
  4. Kies voor ‘Search automatically for updated driver software’.
  5. Herstart je pc en controleer nog een keer het geluid.

Het geluid komt nu uit beide oorschelpen. Is dit niet zo? Dan is er waarschijnlijk een probleem met de geluidskaart van je pc. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Heeft deze pagina je geholpen?

Artikel van Mark

Gaming specialist.

Mark