Wat een geweldig verjaardagscadeau kreeg ik van mijn man, namelijk deze RIO salon laser. Ik had eigenlijk een IPL op mijn verlanglijstje staan, maar al snel werd mij duidelijk dat een laser eigenlijk beter is, want permanente(re) ontharing. (Niet helemaal permanent, omdat de huid een levend iets is en er altijd weer nieuwe haartjes kunnen ontstaan, maar in principe permanente ontharing na 6 behandelingen in ongeveer 6 maanden.)
Ik wilde vooral graag een lichtonthaarder voor het ontharen van mijn bikinilijn. Mijn huid is daar namelijk zeer gevoelig en op andere manieren ontharen (scheren, waxen, harsen) zorgde altijd voor problemen (geïrriteerde huid, rode bultjes, nog niet mooi dus). Ik hoopte dat ik deze problemen met laserontharing niet zou hebben en dat is ook zo. Eerst netjes de 24-uurs test gedaan om te kijken welke stand mijn huid kon verdragen en toen er de volgende dag geen reactie zichtbaar was, heb ik mijn bikinilijn behandeld. Op de hoogste stand en ik heb geen last van een geïrriteerde huid gekregen. Over de resultaten op lange termijn kan ik nog niet veel zeggen, maar ik ben hier al superblij mee. Als de haren straks helemaal weg zijn, kan ik weer een normale bikini aan in plaats van de surfer shorts die ik de laatste jaren droeg.
Over de behandeling heb ik ruim anderhalf uur gedaan. Best lang voor twee kleine stukjes, maar dat wist ik wel van tevoren door het lezen van de andere reviews. Ondertussen kun je gelukkig wel tv oid kijken. Het apparaat piept terwijl het bezig is, maar dit kun je gelukkig ook uitzetten (even zoeken naar de 'mute' knop in het koffertje). Tijdens het behandelen knippert de laser, dus je kunt vanuit je ooghoek in de gaten houden wanneer je verder kunt met het volgende stukje huid. Dan is het best te doen, al ga ik voorlopig voor kleine oppervlaktes zoals m'n bikinilijn en oksels (geen stoppels meer, yes!).
Er zijn nog twee dingen die mijn opvielen na het lezen van de handleiding en die ik niet zo uit de beschrijving en reviews had gehaald. Ten eerste het voorschrift dat je een week na behandeling niet in de zon mag met het behandelde gebied. Lijkt me handig om te weten en vond ik een kleine tegenvaller. Ten tweede: de haren vallen gemiddeld pas na tien dagen uit, maar gelukkig mag je tussen de behandelingen door gewoon scheren.
Al met al ben ik dus heel tevreden over het product, al kan ik nog niet zoveel zeggen over het resultaat op lange termijn. Maar ik wilde het apparaat graag hebben om te kunnen ontharen zonder irritatie en daaraan voldoet het apparaat in ieder geval. Ik ben er dus heel blij mee.