Hoe los je de foutcodes van een Wisberg vaatwasser op?
Alle Wisberg foutcodes
In dit artikel vertellen wij je hoe je de meestvoorkomende foutcodes en storingen zelf oplost.
- E1: krijgt te weinig water
- E3: verwarmt te lang
- E4: lekkage in de kuip
- E6/E7: fout met temperatuursensor
E1: krijgt te weinig water
Verschijnt E1 op het display, dan krijgt de vaatwasser niet genoeg water. Open de vaatwasser en controleer of er water in de kuip is. Is er helemaal geen water? Controleer dan of de waterkraan wel open is. Check ook of de wateraanvoer- en afvoerslang niet verstopt of vol bochten zit. Heeft de vaatwasser een waterstop, dan kan het probleem ook hierin zitten. Reset dan de waterstop.
E3: verwarmt te lang
Zie je E3, dan verwarmt de vaatwasser de binnenruimte te lang. Controleer eerst de temperatuur van het water. Is dit koud of lauw, kijk dan of het filter niet verstopt is. Maak dit schoon wanneer er veel vuil en etensresten in zitten. Is het water warm? Dan is er een probleem met de NTC sensor. Zet de vaatwasser uit en wacht 5 minuten voor je de vaatwasser weer aanzet. Zie je nog steeds dezelfde foutcode? Laat dan een reparateur langskomen.
E4: lekkage in de kuip
Verschijnt E4 op het display, dan lijkt er een lekkage te zijn. De vaatwasser laat dan automatisch de afvoerpomp draaien, zodat het water uit de kuip verdwijnt. Zie je nog een kleine laag water staan? Controleer dan of de afvoer niet verstopt is. Zie je geen water, dan is er misschien iets mis met de sensor. Zet de vaatwasser uit en wacht 5 minuten. Krijg je weer dezelfde melding? Laat dan een reparateur meekijken.
E6/E7: fout met temperatuursensor
Wanneer er een fout is met de temperatuursensor, dan verschijnt E6 of E7 op het display. Schakel de vaatwasser uit. Controleer of de binnenruimte koel is. Zet de vaatwasser dan weer aan. Is de binnenruimte nog warm? Wacht dan tot de vaatwasser is afgekoeld voor je hem aanzet. Krijg je dezelfde code weer te zien. Neem dan contact op met een monteur.
Probleem niet opgelost?
Je voorkomt veel problemen als je de vaatwasser goed schoonhoudt. Houd het filter onder in de kuip goed schoon. Haal bij elke storing ook de stekker uit het stopcontact. Kun je hier niet bij? Zet dan de stop van de groep in de meterkast om. Wacht 30 minuten en sluit de vaatwasser weer aan. Helpt dit niet, dan heb je een monteur nodig. Heb je jouw machine bij ons gekocht en heb je nog garantie? Vul dan het online retourformulier in met een reparatieverzoek. Heb je geen garantie meer? Onze ervaren vaatwasser monteurs repareren jouw vaatwasser ook bij jou thuis tegen betaling.