The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Jelle

Hoe los je geluidsproblemen met je Apple iPad op?

Doet het geluid van jouw Apple iPad het niet? Of is het geluid juist blikkerig of schel? Vaak is dit gemakkelijk op te lossen door wat instellingen te veranderen. We vertellen je hier hoe je in 4 korte stappen geluidsproblemen met je Apple iPad oplost.

Geluidsproblemen oplossen in 4 stappen

Apple iPad in gebruik

Om geluidsproblemen met je iPad op te lossen, volg je de volgende stappen:

  1. Controleer of stille modus is uitgeschakeld.
  2. Controleer de speakers van je iPad.
  3. Controleer de geluidsinstellingen van je iPad.
  4. Probeer geluid af te spelen op je iPad.

Stap 1: controleer of stille modus is uitgeschakeld

Controleer eerst of de stille modus is uitgeschakeld.

  1. Veeg vanuit de rechterbovenhoek van het scherm naar beneden.
  2. Controleer of stille modus en niet storen uitgeschakeld zijn.
  3. Schakel stille modus uit.
  4. Schakel niet storen uit.

Stap 2: controleer de speakers van je iPad

iPad controleren op vuil

Als er geen of vervormd geluid uit je iPad komt, controleer je de speakers op vuil.

  1. Heb je een hoes om je iPad? Verwijder deze dan eerst.
  2. Controleer of de luidsprekeropening aan de onderkant van je iPad vrij van vuil is.

Stap 3: controleer de geluidsinstellingen van je iPad

iPad geluidsinstellingen

Controleer nu het geluid van je iPad in de geluidsinstellingen.

  1. Ga naar Instellingen en tik op Geluiden.
  2. Schuif de regelaar Beltoon en Meldingen een paar keer heen en weer.
  3. Hoor je geen geluid? Dan moet je speaker mogelijk gerepareerd worden.

Stap 4: probeer geluid af te spelen op je iPad

Geluid testen iPad

Controleer nu of je geluid werkt bij het afspelen van een video. Controleer ook of videobellen werkt.

  1. Start een video op YouTube en controleer of het geluid werkt.
  2. Start een FaceTime gesprek en controleer of het geluid werkt.
  3. Geen of slecht geluid? Dan ligt het mogelijk aan je internetverbinding.
  4. Controleer de internetverbinding en probeer het opnieuw.


© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.120 beoordelingen