Ik heb de Skybell HD trim nu 3 weken in gebruik
apparaat geeft zeer mooi beeld, ook s nachts is alles in kleur en goed te zien.
Camera werkt met 1080P maar de opgenomen beelden zijn dit niet, die zijn 1280x720. het beeld is echter aanzienlijk beter dan 1280x720. Waarschijnlijk is dit gedaan om de upload bandbreedte te beperken
bewegingsmelder kun je aan/uitzetten en de gevoeligheid kun je op 3 standen zetten van gevoelig tot minder gevoelig.
in de praktijk betekent dit dat de camera gevoelig is voor beweging van ver(er rijdt een auto langs) tot minder gevoelig wat dichtbij betekent en er voor zorgt dat je minder foute meldingen krijgt.
app is eenvoudig te bedienen en je kunt meerdere bewoners toegang geven tot de bel (1 beheerder, de rest gebruikers)
alle beelden worden GRATIS in de cloud geupload en je kunt je tot 7 dagen terug bekijken/downloaden
Het installeren van de bel is relatief eenvoudig.
heb je nu een analoge bel (ding/dong, of tring)
oude bel er af, nieuwe skybel er op.
oude AC adapter vervangen door nieuwe DC adapter
Je oude bel doet het dan ook gelijk weer en die kun je in de app zelfs aan en uitzetten.
Erg handig als je niet meer gestoord wilt worden of je niet wilt dat je kinderen wakker worden als iemand s'avonds nog op de deurbel drukt.
hoe werkt de Skybell HD nu samen met je oude deurbel.
De plus van de adapter gaat eerst naar de Skybel, daarna naar je oude deurbel(dat ding wat geluid maakt) en daarna naar de min van je adapter.
op het moment dat je de skybell indrukt en je hebt in de app de oude deurbel aan staan dan sluit hij zichzelf kort. Hierdoor gaat alle spanning naar je oude deurbel die over gaat)
Dit werkt dus exact zoals het hoort en erg makkelijk.
Deze werking wordt echter een probleem als je Geen deurbel hebt of je hebt nu een digitale deurbel
Heb je een digitale deurbel(zo'n ding met melodieën) of je deurbel zit nu al op een DC adapter dan moet je goed opletten.
Je heb dan een extra printje nodig(die moet je dus kopen) die er voor zorgt dat bij indrukken van de drukker op de skybel de digitale gong over gaat.
Sluit je de Skybell HD echter aan en haal je de oude deurbel(dat ding wat het geluid maakt) weg dan heb je zelfs een extra weerstand nodig van 10 ohm/10Watt.
Dit is voor de meeste mensen te moeilijk.
op verschillende sites in nederland wordt allemaal verschillend advies gegeven. De ene site zegt AC adapter vervangen door DC adapter, de andere site zegt van niet. De ene site zegt dat je de skybell alleen met de DC adapter mag gebruiken en je oude deurbel moet weghalen.
Deze adviezen zijn niet compleet en zou ik dus niet naar kijken.
Mijn uitleg hierboven is correct.
Mijn advies dus
heb je momenteel een analoge deurbel, aangesloten op een AC trafo(dit is de meest gebruikte setting in Nederland) dan is de Skybell HD een prima keuze.
Heb je iets anders en ben je technisch dan ook geen probleem.
Heb je iets anders en ben je niet technisch dan zou ik deze high tech bel laten schieten