The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue home
Klantenservice

Veelgestelde vragen over bezorgen en ophalen

Ja. Welke maatregelen dat precies zijn, hangt af van wie jouw bestelling bezorgt en of je installatieservices hebt besteld.

Kleine producten
Bij kleine pakketjes zet de bezorger het pakketje voor de deur zodra je open doet en hij of zij zet de handtekening voor aflevering zelf. De bezorger stelt jou als ontvanger een checkvraag, zodat je zeker weet dat je bestelling ook echt bij jou terechtkomt.

Grote producten met standaard levering
We bezorgen grote producten zoals wasmachines en koelkasten tot nét over de drempel van je huis. Je oude product nemen we mee, als hij klaar staat bij de drempel van je huis. Onze bezorgers dragen een mondkapje en zetten de handtekening bij aflevering zelf. We houden 1,5 meter afstand en we vragen jou hetzelfde te doen.

Grote producten met extra installatieservices
Voor sommige producten bieden we extra installatieservices aan en die voeren we ook nu gewoon voor je uit. Hiervoor gelden wel extra hygiënische maatregelen. Wat jij hiervoor kan voorbereiden leggen we uit in deze video's:

Ja. Als je kiest voor thuislevering, krijg je jouw pakketje gewoon bij je thuis bezorgd.

Als je vandaag vóór 23.59 uur bestelt, wordt je pakketje morgen gratis thuisbezorgd. Zelfs op zondag. Ook als je voor een andere dag kiest is bezorging gratis.

Controleer het volgende:

1. De Track & Trace code van het pakket
Je vindt deze in Mijn Coolblue of in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven.

2. Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.

Weet je nog niet waar je pakketje blijft?
Wacht dan even af, want meestal wordt een vertraagd pakketje de volgende dag bezorgd. Heb je jouw pakketje 5 dagen na de oorspronkelijke bezorgdag nog niet ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan vinden we samen een oplossing.

Je bestelling wijzigen kan alleen als je nog geen verzendbevestiging hebt gekregen. Neem contact op met onze klantenservice om de naam of het adres van je bestelling aan te passen.

Ja, voor grote producten die CoolblueBezorgt levert, kies je tegen betaling een tijdvak van 4 uur. Afhankelijk van de gekozen dag en het tijdvak betaal je extra kosten tussen € 9,- en € 39,-. Je kiest het tijdvak tijdens het plaatsen van je bestelling. Na het inplannen van de bezorging kun je het tijdvak niet meer wijzigen. Je hebt de volgende opties:

  • Ochtend: bezorging tussen 07.30 uur en 12.00 uur (tussen 09.00 en 13.00 uur op zondag)
  • Middag: bezorging tussen 12.00 uur en 17.00 uur (tussen 13.00 en 18.00 uur op zondag)
  • Avond: bezorging tussen 17.00 uur en 22.00 uur (deze optie is er niet op zondag)

Voor alle producten die PostNL of Budbee bezorgt, kies je voor standaard bezorging tussen 08.00 en 22.00 uur (tussen 10.00 en 20.00 uur op zondag) of avondbezorging tussen 17.00 en 22.00 uur (€ 0,99).

Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je bestelling in meerdere pakketjes geleverd en is er 1 vertraagd.

PostNL Onderaan je Track & Trace pagina op de website van PostNL zie je de status van je bestelling. Is je pakketje er na 5 dagen nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Budbee In de Budbee app zie je de status van je bestelling. Is je pakketje er na 5 dagen nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

CoolblueBezorgt of CoolblueFietst Is je bestelling deels geleverd door CoolblueBezorgt of CoolblueFietst? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Mis je een onderdeel van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.

We doen alles om 'vandaag besteld, morgen in huis' waar te maken. Het is nu erg druk. Daardoor kunnen pakketjes vertragen. Ook zitten onze bezorgbusjes door de drukte snel vol. Zodra je je bestelling plaatst, zie je de beschikbare bezorgmomenten. Kies daar het moment dat jou het beste uitkomt.

Als een product op voorraad is in de winkel, haal je 'm vandaag nog op. Op de productpagina vind je in welke winkels een product op voorraad is. Klik op de knop "Ophalen in de winkel".

Door drukte zijn er helaas meer vertragingen. Bekijk eenvoudig de status van je bestelling in Mijn Coolblue. Hier vind je ook een link naar je Track & Trace. Je kan de Track & Trace code ook vinden in je verzendbevestigingsmail.

Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar klopt je Track & Trace code niet? Deze werkt vaak pas op de dag van aflevering. Werkt je code dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Is je bestelling vertraagd? Meestal zijn vertraagde pakketjes er alsnog de volgende dag, dus wacht nog even af. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag je pakketje nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Standaard bezorging Standaard bezorgen wij producten tot aan de drempel die toegang geeft tot je woning. Dit kan ook je achterdeur zijn, als die via je tuin te bereiken is. In een appartementencomplex bedoelen we daarmee jouw eigen voordeur. Is die niet op de begane grond? Dan bezorgen we met de trap tot en met de vierde verdieping. Met de lift is geen verdieping ons te hoog. We nemen je oude product graag voor je mee, als die klaar staat bij de drempel.

Bezorging met extra installatieservice Voor een aantal witgoedproducten en keukenapparatuur bieden wij extra installatieservices aan. Bijvoorbeeld een aansluitservice voor wasmachines en wasdrogers. We tillen je product dan naar de gewenste plek in huis (ook naar je zolder) en sluiten 'm daar voor je aan. Je oude product nemen we dan vanaf die plek mee. Je voegt deze services toe aan je bestelling op de pagina van het door jou gekozen product, als deze service voor dat product wordt aangeboden. Op momenten dat het erg druk is, zijn helaas niet altijd alle installatieservices beschikbaar.



© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: Kiyoh 9,2 / 10 - 17.233 beoordelingen