The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Veelgestelde vragen over bezorgen en ophalen

Terug naar de klantenservice

Ja. Geef tijdens je bestelling aan dat je je pakketje wilt ophalen bij een PostNL-punt. Kies vervolgens het PostNL-punt bij jou in de buurt. Nadat je je bestelling hebt afgerekend, kan je het de eerstvolgende werkdag vanaf 16.00 uur ophalen. Je bestelling ligt voor je klaar tot 7 dagen na de aangegeven ophaaldatum.

Pre-orders kan je helaas niet ophalen bij PostNL. Dit geldt ook voor grote producten zoals witgoed en de grootste televisies. Natuurlijk geven we dit in je winkelmandje altijd aan.


Bij avondbezorging wordt je pakketje de volgende werkdag bezorgd tussen 17:30 en 22.00 uur door PostNL. Kies tijdens het plaatsen van je bestelling voor ‘Avondbezorging’. Avondbezorging kost €0,99. Zie je het niet staan? Dan bieden we het helaas niet aan voor jouw producten.

Ook veel grotere producten, zoals een wasmachine, bezorgen we 's avonds, behalve op zondag. Kies tijdens het bestellen voor het betaalde avond-tijdvak op de dag die jij wilt. We komen dan tussen 17.00 en 22.00 uur langs met je bestelling.


Als je vandaag vóór 23.59 uur bestelt, wordt je pakketje morgen gratis thuisbezorgd. Zelfs op zondag. Ook als je voor een andere dag kiest is bezorging gratis.


Ja. Als je kiest voor thuislevering, krijg je jouw pakketje gewoon bij je thuis bezorgd.


We doen alles om ´Vandaag besteld, morgen in huis´ waar te maken. Door de strenge maatregelen is het drukker dan normaal. Hierdoor kunnen pakketjes vertragen.

Ook zitten de bezorgbusjes snel vol. Het lukt niet altijd om je bestelling morgen te bezorgen. Zodra je je bestelling plaatst, zie je de beschikbare bezorgmomenten. Kies daar wat jou het beste uitkomt.


Ja, dat kan op werkdagen met Coolblue VandaagNog. Bestel vóór 12.00 uur, dan ontvang je jouw bestelling dezelfde avond tussen 18.00 en 23.00 uur. Je betaalt hier €4,99 voor.

Coolblue VandaagNog® geldt niet op de Waddeneilanden en voor onze grootste producten zoals wasmachines en drogers. Als op afspraak bezorgen niet mogelijk is, geven we dit aan in je winkelmandje.


Ja. Welke maatregelen dat precies zijn, hangt af van wie jouw bestelling bezorgt en of je installatieservices hebt besteld.

Kleine producten
Bij kleine pakketjes zet de bezorger het pakketje voor de deur zodra je open doet en hij of zij zet de handtekening voor aflevering zelf. De bezorger stelt jou als ontvanger een checkvraag, zodat je zeker weet dat je bestelling ook echt bij jou terechtkomt.

Grote producten met standaard levering
We bezorgen grote producten zoals wasmachines en koelkasten tot nét over de drempel van je huis. Je oude product nemen we mee, als hij klaar staat bij de drempel van je huis. Onze bezorgers dragen een mondkapje en zetten de handtekening bij aflevering zelf. We houden 1,5 meter afstand en we vragen jou hetzelfde te doen.

Grote producten met extra installatieservices
Voor sommige producten bieden we extra installatieservices aan en die voeren we ook nu gewoon voor je uit. Hiervoor gelden wel extra hygiënische maatregelen. Wat jij hiervoor kan voorbereiden leggen we uit in deze video's:


Standaard bezorging Standaard bezorgen wij producten tot aan de drempel die toegang geeft tot je woning. Dit kan ook je achterdeur zijn, als die via je tuin te bereiken is. In een appartementencomplex bedoelen we daarmee jouw eigen voordeur. Is die niet op de begane grond? Dan bezorgen we met de trap tot en met de vierde verdieping. Met de lift is geen verdieping ons te hoog. We nemen je oude product graag voor je mee, als die klaar staat bij de drempel.

Bezorging met extra installatieservice Voor een aantal witgoedproducten en keukenapparatuur bieden wij extra installatieservices aan. Bijvoorbeeld een aansluitservice voor wasmachines en wasdrogers en een inbouwservice voor inbouwvaatwassers en -koelkasten. We tillen je product dan naar de gewenste plek in huis (ook naar je zolder) en sluiten 'm daar voor je aan. Je oude product nemen we dan vanaf die plek mee. Je voegt deze services toe aan je bestelling op de pagina van het door jou gekozen product, als deze service voor dat product wordt aangeboden. Op momenten dat het erg druk is, zijn helaas niet altijd alle installatieservices beschikbaar.


Dat kan voor grote producten die onze eigen bezorgers leveren, zoals wasmachines, wasdrogers, koelkasten, diepvriezers, televisies, trampolines en grote fitnesstoestellen. Je kiest dan tegen betaling tijdens je bestelling een tijdvak van 4 uur. Je hebt de volgende opties:

  • Ochtend: bezorging tussen 07.30 uur en 12.00 uur (tussen 09.00 en 13.00 uur op zondag)
  • Middag: bezorging tussen 12.00 uur en 17.00 uur (tussen 13.00 en 18.00 uur op zondag)
  • Avond: bezorging tussen 17.00 uur en 22.00 uur (deze optie is er niet op zondag) Aan deze tijdvakken zijn kosten verbonden die variëren van € 9,- tot € 39,-, afhankelijk van de gekozen bezorgdag en het gekozen tijdvak. Je kiest een tijdvak tijdens het plaatsen van je bestelling, in de stap na je winkelmandje. Zodra je bezorging is ingepland, kan je het tijdvak niet meer wijzigen.

Voor alle andere producten die PostNL bezorgt, kan je kiezen voor standaard bezorging tussen 08.00 en 22.00 uur (tussen 11.00 en 19.00 uur op zondag), of avondbezorging tussen 18.00 en 22.00 uur (€ 0,99).


Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je bestelling in meerdere pakketjes geleverd en is er 1 vertraagd bij PostNL. Onderaan je Track & Trace pagina op de website van PostNL kun je dit checken. Daar zie je de status van al je pakketjes.

Is je bestelling deels geleverd door CoolblueBezorgt of CoolblueFietst? Of mis je een onderdeel van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Controleer het volgende:

1. De Track & Trace code van het pakket
Je vindt deze in Mijn Coolblue of in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven.

2. Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.

Klopt dit allemaal? Wacht dan nog even af, meestal wordt een vertraagd pakketje de volgende dag bezorgd. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag je pakketje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op:


Je bestelling wijzigen kan alleen als je nog geen verzendbevestiging hebt gekregen. Neem contact op met onze klantenservice om de naam of het adres van je bestelling aan te passen.




© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.695 beoordelingen