The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Corona aanpassingen: bezorg- en installatievragen

Terug naar de klantenservice

Dat kan, dan zetten we je bestelling buiten bij de voordeur. Je oude product nemen we mee als je 'm buiten voor ons klaarzet. Wil je liever een nieuwe afspraak maken? Geen probleem. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.


Ja, je kunt bij bijna alle afhaalpunten van PostNL terecht. Wanneer je via onze website je bestelling plaatst, zie je alle openingstijden van je favoriete afhaalpunten. Of bekijk de de PostNL locatiewijzer.


Ja. Als je kiest voor thuislevering, krijg je jouw pakketje gewoon bij je thuis bezorgd.


Ja. Welke maatregelen dat precies zijn, hangt af van wie jouw bestelling bezorgt en of je installatieservices hebt besteld.

Kleine producten
Bij kleine pakketjes zet de bezorger het pakketje voor de deur zodra je open doet en hij of zij zet de handtekening voor aflevering zelf. De bezorger stelt jou als ontvanger een checkvraag, zodat je zeker weet dat je bestelling ook echt bij jou terechtkomt.

Grote producten met standaard levering
We bezorgen grote producten zoals wasmachines en koelkasten tot nét over de drempel van je huis. Je oude product nemen we mee, als hij klaar staat bij de drempel van je huis. Onze bezorgers dragen een mondkapje en zetten de handtekening bij aflevering zelf. We houden 1,5 meter afstand en we vragen jou hetzelfde te doen.

Grote producten met extra installatieservices
Voor sommige producten bieden we extra installatieservices aan en die voeren we ook nu gewoon voor je uit. Hiervoor gelden wel extra hygiënische maatregelen. Wat jij hiervoor kan voorbereiden leggen we uit in deze video's:


Ja, we bezorgen je bestelling nog steeds thuis, ook 's avonds.

Wil je niet dat we 's avonds komen? Voor grote producten zoals wasmachines en vaatwassers kan je tegen betaling een tijdvak kiezen voor in de ochtend of middag.


Ja. Voor sommige producten is het mogelijk deze te laten installeren. Je kunt de extra installatieservices selecteren op de pagina van het door jou gekozen product of in je winkelwagen.


Ja, je kan je product gewoon online bestellen en direct ophalen als het op voorraad is. Is het product niet op voorraad in jouw dichtstbijzijnde winkel? Dan kun je het bestellen om de volgende dag op te halen.


Een veilige bezorging kun je voorbereiden met onze spelregels. Bekijk de video voor witgoed of televisies, of lees ze hieronder.

Klachtenvrije bezorging Heeft iemand bij jou thuis klachten zoals hoesten, verkoudheid of koorts? Bestel dan pas als iedereen minimaal 3 dagen klachtenvrij is. Heb je al wat besteld? Neem dan contact op met onze klantenservice om een veiliger bezorgmoment in te plannen.

De voorbereiding

  • Zet alle deuren die de bezorgers door moeten alvast open en haal obstakels uit de weg.
  • Desinfecteer plekken die de bezorgers moeten aanraken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld trapleuningen en de plaats waar je product komt te staan. Als we een product komen inbouwen, vragen we je ook de frontpaneel hendels en de plint te desinfecteren.
  • Heb je een oud product dat we weer voor je meenemen? Koppel 'm dan alvast los en desinfecteer hem ook.
  • Komen we een product inbouwen? Zorg dan alvast dat naastgelegen kastjes zijn vrijgemaakt. Dan kunnen we meteen aan de slag met de installatie.
  • Komen we een televisie installeren? Schrijf de naam en het wachtwoord van het Wi-Fi netwerk alvast op voor de bezorger.
  • Komen we een televisie ophangen? Zorg dan dat je rondom de plek waar je TV gaat hangen minimaal 3 vierkante meter aan vrije en gedesinfecteerde werkruimte beschikbaar hebt.

Tijdens bezorging

  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van onze bezorgers.
  • Zorg dat er niet meer dan 2 personen in dezelfde ruimte zijn. Is onze bezorger bijvoorbeeld bezig met de installatie van je tv in de huiskamer? Dan kan je meekijken, maar je huisgenoot moet even iets anders gaan doen. Zijn er 2 bezorgers bezig met de installatie van bijvoorbeeld je wasmachine, dan is het de bedoeling dat er niemand anders bij hen in de ruimte aanwezig is.

Om de televisie installatie goed en snel te laten verlopen hebben we extra tips voor de voorbereiding hiervan.


Ja. Op basis van de meest actuele informatie rondom het coronavirus bepalen we dagelijks of dit nog verantwoord is. Als de situatie verandert en installeren niet meer mogelijk is, zoeken we samen met jou naar een nieuwe datum om je zonnedak te installeren.

Gezondheidsklachten Heb je zelf klachten? Laat het ons weten. Dan maken we samen een nieuwe afspraak voor de installatie.

Zonnepanelen en laadpalen kopen Je kunt nog steeds zonnepanelen en laadpalen kopen. Onze adviseurs staan nog steeds voor je klaar om je te adviseren over het beste systeem voor jou. Ze doen dit op afstand en vanuit huis.

Hygiënische maatregelen rondom de installatie We hebben een aantal maatregelen genomen voor jouw veiligheid en die van onze installateurs. Zo houden we een gepaste afstand en schudden we ook geen handen meer. Niet zo leuk, wel zo veilig. Natuurlijk houden we onze bussen ook extra schoon.




© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.769 beoordelingen