The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Iris

De zetgroep gaat niet terug in mijn Philips

Je hebt de zetgroep uit jouw koffiemachine gehaald, maar je krijgt 'm er niet meer terug in. Erg vervelend, maar gelukkig ben je niet de eerste die dit overkomt. In dit artikel leg ik precies uit hoe je dit probleem verhelpt.

Stap 1: zet de machine in de neutrale stand

Zetgroep Philips terug plaatsen
  • Zorg dat de lekbak en koffiedikbak in de machine zijn geplaatst en sluit de deur van de zetgroep. De zetgroep laat je uit de machine.
  • Zet de machine uit door op de aan/uit knop op de voorkant om de machine te drukken.
  • Wacht ongeveer 5 seconden tot dat je geen geluiden meer hoort, dan is de machine volledig uitgeschakeld.
  • Schakel nu de machine weer in door nogmaals op de aan/uit knop te drukken. Wacht weer tot je geen geluiden meer hoort.

De machine staat nu in de neutrale stand.

Stap 2: zet de hendels van de zetgroep goed

Hendels zetgroep recht zetten
  • De hendel aan achterkant van de zetgroep hoort naar beneden te staan en de onderkant van de zetgroep te raken.
  • Zorg ervoor dat de twee pijlkoppen op de zijkant van zetgroep naar elkaar toe wijzen. Is dit niet het geval? Dan duw zo nodig de hendel naar beneden.
  • Zet de vergrendelhaak aan de zijkant van de zetgroep in juiste positie. Dit doe je door de haak helemaal omhoog te duwen tot je 'm hoort vastklikken. Lukt het niet om de haak verder omhoog te duwen? Dan stond deze al in de juiste stand.

De zetgroep staat nu in de neutrale stand.

Goed nieuws: je kunt nu de zetgroep in de machine plaatsen. Open het deurtje en duw de zetgroep in de machine en sluit het deurtje weer.

Iris
Artikel van:
Iris Koffiemachinespecialist.

© 1999 - 2020 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 13.839 beoordelingen