The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Robyn

Wat zijn de mogelijkheden met de Fitbit App?

Je Fitbit activity tracker of smartwatch houdt van alles voor je bij, zoals je stappen, hartslag en beweging. Die informatie wordt opgeslagen in de Fitbit app. In die app stel je gezondheidsdoelen in en houd je jouw voortgang in de gaten. De app is verkrijgbaar voor zowel iOS, als Android en Windows 10. In dit artikel vertellen we je alles over de mogelijkheden van de Fitbit app.

Meet je slaap

Fitbit app meet je slaap

De smartwatches en activity trackers van Fitbit meten jouw nachtrust. Zo zie je de volgende dag je slaapscore, hoeveel uur je geslapen hebt en op welke tijden je in een lichte of diepe slaap was. Ben je vaak erg moe? Stel dan een slaapdoel in. Vul ook in hoe laat je wakker wilt worden en de app berekent welk tijdstip voor jou het meest geschikt is om te gaan slapen. Je krijgt voortaan een herinnering als het bedtijd is, zodat je een vast slaapritme ontwikkelt.

Hou je activiteiten bij

Fitbit App houdt je activiteiten bij

Om gezond te blijven is genoeg actieve beweging belangrijk. Ga je buiten een rondje hardlopen? Neem dan je smartphone mee, want de app volgt tijdens je training je gps positie. Hierdoor zie je achteraf precies je afgelegde route. Daarnaast luister je via de app naar je favoriete Apple Music playlist en blijf je dankzij de voice berichten ook tijdens het rennen op de hoogte van je afgelegde afstand en snelheid. Je workouts worden opgeslagen en weergegeven in de kalender. Hierdoor krijg je een mooi overzicht van al je trainingen én je vooruitgang.

Meet je hartslag

De Fitbit app houdt je hartslag bij

Dankzij de optische hartslagsensor in jouw Fitbit horloge weet je hoe hoog of laag jouw hartslag is. In de Fitbit app bekijk je jouw hartslag van de afgelopen dagen. Je ziet jouw hartslag in rust en bekijkt jouw hartslagzones. Zo zie je precies of je tijdens jouw workout een goede hartslag had. Aan de hand van jouw hartslag berekent de Fitbit app jouw conditie. Je ziet ook of jouw conditie goed of lager dan gemiddeld is vergeleken met mensen van jouw leeftijd.

Haal meer actieve uren

Fitbit app houdt je actieve uren bij

Jouw Fitbit motiveert je om actief te blijven en motiveert je om ieder uur minstens 250 stappen te zetten. Je krijgt ieder uur een melding met hoeveel stappen je nog moet zetten om je doel te bereiken. Heb jij je doel van dat uur bereikt, dan geeft je horloge een trilling en feliciteert het je met het behalen van je doel. Fitbit helpt je op deze manier 9 van de 24 uur per dag actief te blijven.

Krijg inzicht in je cyclus

In de Fitbit app cyclus bijhouden

Voor vrouwen heeft Fitbit een speciale functie, namelijk je menstruatiecyclus bijhouden. Vul in de Fitbit app in wanneer je laatste cyclus begonnen is en het horloge voorspelt je volgende cyclus en je vruchtbare periode. Je voert allerlei extra gegevens in de app in, zoals de intensiteit van je bloedverlies, symptomen als kramp en opgeblazen gevoel, je stemming en of je seks hebt gehad. Ook voorspelt de app je ovulatiedag. Dat kan je helpen om zwanger te worden. De app is alleen niet bedoeld als anticonceptie.

Bereik je streefgewicht

Streefgewicht halen

Wil je gewicht verliezen of je gewicht in de gaten houden? Dat kan ook met de Fitbit app. Voer je streefgewicht in en de app laat jouw voortgang zien. Zo weet je precies hoeveel kilogram je nog moet aankomen of afvallen. Het horloge meet ook je BMI als jij jouw lengte invoert in de app. Wil je nog nauwkeuriger je gewicht in de gaten houden? Schaf dan een Fitbit Aria weegschaal aan. Deze weegschaal koppel je namelijk ook aan de app, waardoor je ook inzicht krijgt in je vetpercentage, BMI en spiermassa.

Drink genoeg water

Water drinken

Water drinken heeft heel veel voordelen voor je lichaam. Je organen werken beter, afvalstoffen verlaten sneller je lichaam en het geeft je energie. In de Fitbit app houd je gemakkelijk bij hoeveel water je op een dag drinkt. Stel een doel in de app in, bijvoorbeeld 2 liter water per dag, en voer ieder glas water dat je drinkt in. Je ziet in de app precies hoeveel water je nog moet drinken om je doel te bereiken.

Hou je voedsel bij

Food tracker

In de app voer je ook jouw voeding in. Aan de hand van jouw huidige gewicht en streefgewicht rekent de Fitbit app uit hoeveel calorieën je per dag mag innemen. Ga jij 's ochtends sporten? Dan stelt de app jouw caloriedoel omhoog bij, afhankelijk van hoeveel calorieën je hebt verbruikt. Dankzij de handige foodscanner in de app kun je ook je calorie-inname gemakkelijk bijhouden. Je scant de barcode van een product en de app herkent hoeveel calorieën het bevat.



© 1999 - 2020 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 19.842 beoordelingen