Geschreven door Lucinda

Specialisten review Apple iPhone 12 Pro

Apple iPhone 12 Pro herken je aan z'n behuizing met vlakke zijkanten. Deze nieuwe iPhone heeft een verbeterde camera, een LiDAR scanner een toekomstbestendige processor. Bovendien gebruik je het snelle 5G netwerk met dit toestel. In dit artikel vertel ik je alles over Apple iPhone 12 Pro.

Apple iPhone 12 Pro

256GB opslagcapaciteit | 6.1 inch OLED scherm | Driedubbele camera
1.269,-
  • Maak scherpe en gedetailleerde foto's in het donker met nachtmodus op alle cameralenzen.
  • Met de LiDAR scanner profiteer je van nauwkeurige metingen en snelle autofocus.
  • Dankzij Ceramic Shield is het scherm beter beschermd tegen een breuk.
  • Met een verversingssnelheid van 60 Hz is het scherm minder vloeiend dan dat van vergelijkbare smartphones.
  • Een adapter en oordopjes zijn niet standaard meegeleverd en schaf je daarom los aan.

Eerste indruk Apple iPhone 12 Pro

Eerste indruk iPhone 12 Pro

Apple iPhone 12 Pro komt in een zwarte verpakking. Het doosje heeft een slanke omvang. Dat is mogelijk doordat er geen EarPods en oplader meer worden meegeleverd. Wat ik nog wel in de verpakking vind, is een korte handleiding, een Lightning naar usb C kabel en natuurlijk Apple iPhone 12 Pro zelf.

Ontwerp met afgevlakte zijkanten

De achterkant van iPhone 12 Pro is van glas en de zijkanten zijn van roestvrij staal. Hoewel de glanzende zijkanten gevoelig zijn voor vingerafdrukken, heb je daar met de matglazen achterkant geen last van. Het Apple logo en het camera eiland op de achterkant van het toestel zijn van glanzend glas. Door de combinatie van deze glanzende en matte materialen krijgt het toestel een premium uitstraling.

Mooiere foto's in het donker

Op iPhone 12 Pro vind je een ultragroothoeklens, een groothoeklens en een telelens. Met die laatste zoom je tot 4x optisch in, zonder dat de kwaliteit van je foto of video verslechtert. De grootste verbetering in de camera zit 'm wat mij betreft in de foto's die je bij weinig licht maakt. Op elke camera gebruik je nu de nachtmodus. Zo maak je nu ook portretfoto's in het donker. Daarnaast vangt de groothoeklens meer licht dan voorheen. Foto's bij weinig omgevingslicht zijn daardoor scherper, gedetailleerder en beter belicht.

Diepte meten met de LiDAR scanner

Pokémon Go op iPhone 12 Pro

Op de achterkant van iPhone 12 Pro vind ik naast de 3 camera lenzen ook een dieptesensor. Dit noemt Apple een LiDAR scanner. Deze sensor berekent afstanden door de weerkaatsing van licht te meten. Hierdoor is de autofocus van je camera sneller en stellen gezichten bijvoorbeeld sneller scherp. De LiDAR scanner komt daarnaast tot zijn recht als je augmented reality (AR) apps en games gebruikt. Zo zijn AR elementen sneller zichtbaar, stabieler en nauwkeuriger.

Toekomstbestendige A14 Bionic Chip

Typen op iPhone 12 Pro

De A14 Bionic Chip in iPhone 12 Pro is de snelste processor in iPhone tot nu toe. Op de lange termijn profiteer je met deze processor het langst van nieuwe software updates. Gebruik jij jouw iPhone voor dagelijkse taken, zoals internetten, spelletjes spelen en social media? Dan merk je geen verschil in vergelijking met de A13 Bionic chip uit de iPhone 11 serie. De verbetering ga je pas merken bij opdrachten die meer van de processor vragen, zoals het exporteren van grote videobestanden.

Zou ik van iPhone 11 Pro upgraden naar iPhone 12 Pro? Nee, want bij dagelijks gebruik merk je weinig verschil tussen de 2 toestellen. Wel is iPhone 12 Pro het upgraden waard als je veel waarde hecht aan mooie foto's in het donker en het nieuwe ontwerp van de behuizing. Andere verbeteringen zitten 'm in de 5G module voor sneller internet en een jaar langer software-updates door de nieuwe processor.

Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 23.081 beoordelingen