Wat doe je als jouw Fitbit niet synchroniseert?
Stappenplan in beeld
Synchroniseert je Fitbit niet met je smartphone? Doorloop dan de volgende stappen:
- Check of bluetooth aan staat.
- Verbreek de bluetooth verbinding van je telefoon met andere apparaten.
- Verbreek de verbinding van andere apparaten met je Fitbit.
- Update je telefoon.
- Voer een harde reset uit.
Check of bluetooth aan staat
Als je Fitbit niet synchroniseert, check je als eerste of bluetooth aanstaat op je telefoon en Fitbit. Als bluetooth bij 1 van beide apparaten uit staat, kunnen ze geen verbinding maken met elkaar.
Zijn je smartphone en Fitbit verbonden? Verbreek dan tijdelijk de verbinding.
- Ga naar de instellingen op je smartphone.
- Ga naar 'Bluetooth' en tik op je Fitbit.
- Tik nu op 'Vergeet dit apparaat'.
- Open de Fitbit app en koppel je Fitbit opnieuw aan je smartphone.
Check telefoon op verbinding met andere apparaten
Wanneer je smartphone een verbinding heeft met andere apparaten, zoals een muziekinstallatie of headset, kan het zijn dat de verbinding tussen je telefoon en Fitbit wegvalt. Kijk in het bluetooth menu met welke apparaten je telefoon verbonden is en verbreek de verbinding.
Check andere apparaten op verbinding met Fitbit
Je Fitbit tracker kan maar met 1 apparaat in verbinding staan. Let er dus op dat bijvoorbeeld je tablet of de telefoon van je partner niet in verbinding staat met je Fitbit.
Update je telefoon
Het zou kunnen dat je telefoon toe is aan een software update en dat je Fitbit daarom niet synchroniseert. Als je smartphone achterloopt op dat gebied, zou het kunnen dat bepaalde functionaliteiten niet werken.
Voer harde reset uit
Reset iPhone
Sluit de Fitbit app af. Ga naar Instellingen > Bluetooth en schakel bluetooth uit en aan. Open de Fitbit app en check of de Fitbit synchroniseert. Nee? Zet je iPhone uit en aan en check of hij nu wel synchroniseert. Nee? Log op een computer of andere smartphone in op je Fitbit account en probeer te syncen. Als dit ook niet werkt, verwijder je alle apparaten van je account en uit je lijst met gekoppelde bluetooth apparaten. Koppel de Fitbit opnieuw aan je smartphone.
Reset Android
Sluit de Fitbit app af en start opnieuw. Ga naar Instellingen > Bluetooth. Schakel bluetooth uit en weer aan. Open de Fitbit app. Als je Fitbit nog steeds niet synchroniseert, start je de Fitbit opnieuw op. Check opnieuw. De-installeer de Fitbit app en installeer die opnieuw. Log nu in op je Fitbit account op een computer of andere smartphone en probeer opnieuw te syncen. Als dit niet werkt, verwijder je alle Fitbit apparaten van je account en uit je lijst met gekoppelde bluetooth apparaten. Koppel de Fitbit weer aan je smartphone.