The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue
Geschreven door Lieze

Wat doe ik als mijn Fitbit niet synchroniseert?

Wanneer je Fitbit niet met je telefoon synchroniseert, ligt dit meestal aan je bluetooth verbinding. Lees hier wat je moet doen om het probleem op te lossen. Voor je het weet, zie jij de metingen van je Fitbit weer op je telefoon verschijnen.

Stappenplan in beeld

Synchroniseert je Fitbit niet met je smartphone? Doorloop dan de volgende stappen:

  • Check of de bluetooth aan staat.
  • Verbreek de bluetooth verbinding telefoon met andere apparaten.
  • Verbreek de verbinding andere apparaten met je Fitbit.
  • Update je telefoon. Voer een harde reset uit.

Update je telefoon

Update telefoon

Het zou kunnen dat je telefoon toe is aan een software update en dat je Fitbit daarom niet synchroniseert. Als je smartphone achterloopt op dat gebied, zou het kunnen dat bepaalde functionaliteiten niet werken.

Check of bluetooth aan staat

Bluetooth telefoon

Als je Fitbit niet synchroniseert, check je als eerste of bluetooth aanstaat op je telefoon en fitbit. Als de bluetooth bij 1 van beide apparaten uit staat, kunnen ze geen verbinding maken met elkaar.

Check telefoon op verbinding met andere apparaten

Bluetooth verbindingen

Wanneer je smartphone een verbinding heeft met andere apparaten, zoals een muziekinstallatie of headset, kan het zijn dat de verbinding tussen je telefoon en activiteitstracker wegvalt. Kijk in het bluetooth menu met welke apparaten je telefoon verbonden is en verbreek de verbinding.

Check andere apparaten op verbinding met Fitbit

Tablet en smartphone

Je Fitbit tracker kan maar met 1 apparaat in verbinding staan. Let er dus op dat bijvoorbeeld je tablet of de telefoon van je partner niet in verbinding staat met je Fitbit.

Voeg harde reset uit

Apple logo

Reset iPhone

Sluit de Fitbit app af. Ga naar Instellingen > Bluetooth en schakel bluetooth uit en aan. Open de Fitbit app en check of de Fitbit synchroniseert. Nee? Zet je iPhone uit en aan en check of hij nu wel synchroniseert. Nee? Log op een computer of andere smartphone in op je fitbit account en probeer te syncen. Als dit ook niet werkt, verwijder je alle apparaten van je account en uit je lijst met gekoppelde bluetooth apparaten. Koppel de Fitbit opnieuw aan je smartphone.

Android logo

Reset Android

Sluit de Fitbit app af en start opnieuw. Ga naar Instellingen > Bluetooth. Schakel bluetooth uit en weer aan. Open de Fitbit app. Als je Fitbit nog steeds niet synchroniseert, start je de Fitbit opnieuw op. Check opnieuw. De-installeer de Fitbit app en installeer die opnieuw. Log nu in op je Fitbit account op een computer of andere smartphone en probeer opnieuw te syncen. Als dit niet werkt, verwijder je alle Fitbit apparaten van je account en uit je lijst met gekoppelde bluetooth apparaten. Koppel de Fitbit weer aan je smartphone.



© 1999 - 2020 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 16.361 beoordelingen