Geschreven door Jeroen

De top 6 storingen van Miele wasmachines

Als je Miele wasmachine een storing heeft, is dat natuurlijk vervelend. Bij een storing kan het helpen om je Miele wasmachine te resetten. Indien er een storing optreedt, staat er meestal een foutmelding in het display van je wasmachine. Wat je per foutmelding moet doen, lees je hier in dit artikel.

Storing F63

Tijdens het wassen is er te veel schuim ontstaan in de wasmachine.

Hoe kan ik dit oplossen?

  • Draai een lege trommel op de hoogste temperatuur zonder wasmiddel. Hiermee verwijder je overtollige zeepresten.

Tips om dit in de toekomst te voorkomen:

  • Let er goed op dat je bij het toevoegen van het wasmiddel de juiste dosering gebruikt. Te veel wasmiddel zorgt namelijk voor te veel schuim.
  • Gebruik wasverzachter tijdens het wassen. Wasverzachter remt de schuimvorming af.

Storing F220 of melding 'storing watertoevoer'

De toevoer van het water is te laag, of er komt helemaal geen water in de wasmachine.

Hoe kan ik dit oplossen?

  • Draai de kraan volledig open.
  • Controleer of er geen verstopping of knik in de aanvoerkabel zit. Vervang indien nodig de slang.
  • Controleer of er wel water uit de kraan komt.

Melding 'storing waterafvoer'

De wasmachine kan het water niet afvoeren. Dit kan komen doordat het pluizenfilter voor de afvoerpomp verstopt zit, of dat het uiteinde van de afvoerslang te hoog is aangesloten op de afvoer.

Hoe kan ik dit oplossen?

  • Maak het filter dat voor de afvoerpomp zit schoon.
  • Zorg ervoor dat de wasmachine het afvoerwater niet hoger dan 1 meter hoeft te pompen.

Melding 'storing waterproof'

De wasmachine heeft ergens een lekkage geconstateerd. Zelf oplossen is helaas niet mogelijk bij deze melding.

Wat kan je wel doen? Om erger te voorkomen sluit je direct de kraan van de watertoevoer en verwijder je de stekker uit het stopcontact. Neem contact op met het verkooppunt waar je de wasmachine gekocht hebt of met Miele zelf.

Probleem niet verholpen?

Niet alle meldingen zijn zelfstandig te verhelpen. Als de genoemde tips geen oplossing biedden, is er een monteur nodig:

  • Heb je de wasmachine bij ons gekocht? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.
  • Is de wasmachine elders gekocht eb valt hij nog binnen de garantie? Neem dan contact op met het verkooppunt of Miele zelf.
  • Als de wasmachine buiten de garantie valt, maar je wilt wel graag dat het probleem verholpen wordt, neem dan contact op met Miele.
Jeroen
Artikel van:
Jeroen
Wasmachinespecialist.