The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Lieze

Hoe kies je het juiste sporthorloge?

Afhankelijk van je sport, wil je bepaalde sportgegevens meten. Zo breng je meer structuur aan in je trainingen en train je effectiever. Maar hoe vind je nu het beste sporthorloge voor jou? Om het je gemakkelijk te maken, delen we sporthorloges in per sport. Zo maak je gemakkelijk een keuze.

Hardlopen

Sporter met hardloophorloge

Ben je op zoek naar een sporthorloge om je hardloopprestaties te meten? Dan zijn er een aantal specificaties die we aanbevelen. De belangrijkste voor het meten van je hardloopprestaties is een ingebouwde gps ontvanger. Hiermee zie je op je horloge je tempo (snelheid) en afgelegde afstand. Waar het horloge verder aan moet voldoen, is afhankelijk van hoe fanatiek je hardloopt: af en toe, regelmatig of prestatiegericht.

Fietsen

Fietser met fietshorloge

Net zoals tijdens het hardlopen, is de belangrijkste specificatie voor fietsers een ingebouwde gps ontvanger. Hiermee meet je jouw gefietste afstand, snelheid en route. Verder vind je het juiste fietshorloge door te kijken naar hoe fanatiek je bent. Ben je een af-en-toe fietser, regelmatige fietser of prestatiegerichte fietser? Hier lees je in het volgende artikel meer over.

Zwemmen

Een zwemhorloge moet natuurlijk waterdicht zijn. Daarnaast wil je waarschijnlijk graag weten hoe snel en ver je zwemt. In een zwembad doe je dit via de badlengte, in open water met behulp van een gps sensor. Verder is SWOLF tracking - met name voor fanatieke zwemmers - een populaire meting voor het bepalen van je zwemefficiëntie. Lees verder welke specificaties relevant zijn voor jouw zwemstijl.

Triathlon

Triatleet met sporthorloge

Tijdens een triathlon beoefen je hardlopen, fietsen en zwemmen achtereen. Belangrijk bij een triathlonhorloge is daarom de mogelijkheid om met 1 druk op de knop te kunnen switchen tussen verschillende sportprofielen. Je leest en meet dan tijdens elk onderdeel de juiste gegevens. Verder moet het horloge waterdicht zijn. Lees in het volgende artikel welke eigenschappen we nog meer aanbevelen voor triatleten.

Golf

Golfers

Het dragen van een golfhorloge kan je spel bevorderen. Alle horloges die wij aanbevelen voor het golfen geven aan wat de afstand tot de green is, zodat je weet hoe hard en met welke club je moet slaan. Hierna zie je hoe ver je hebt geslagen. Verder laat een golfhorloge zien waar hindernissen op de baan liggen en meet het je gelopen afstand en route aan de hand van een ingebouwde gps ontvanger.

Bergsporten

Bergbeklimmer

Vind je het leuk om in de bergen, tijdens het hiken, klimmen of op de piste je gegevens te meten? Ga dan voor een horloge dat wij aanbevelen voor outdoor avonturiers. Deze horloges beschikken altijd over gps, een ingebouwde hartslagsensor en een hoogtemeter. Verder heeft het een kompas voor wanneer je de weg kwijtraakt. Wil je ook meten of het zuurstofniveau in je bloed nog voldoende is? Kies dan een horloge met een saturatiemeter.

Fitness

Fitnesser met sporthorloge

Voor tijdens het fitnessen zoek je een horloge dat een hartslagsensor en fitnessprofielen heeft. Veel meer heb je niet nodig. De horloges die wij aanraden hebben beide functies. Tijdens een training kies je de oefening die je gaat doen - bijvoorbeeld crosstrainen - en het horloge meet de juiste gegevens. Vaak hebben fitnesshorloges ook simpele oefeningen voor thuis, zoals burpees of crunches. Train jij specifiek voor het verbranden van vet of het verbeteren van je uithoudingsvermogen? Dan raden we een horloge aan dat aangeeft in welke hartslagzone je traint.


© 1999 - 2020 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 13.796 beoordelingen