The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Melden van schade of diefstal

Terug naar de klantenservice

Je product wordt gerepareerd als de kosten van de reparatie lager zijn dan de vervangingswaarde. In dat geval ontvang je per mail een betaalverzoek voor de reparatiekosten, ter hoogte van het eigen risico dat hoort bij jouw polis.

Hierna wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen 2 weken gerepareerd terug. Wanneer de schade binnen de standaard garantietermijn van 2 jaar valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.


Als de kosten van de reparatie hoger zijn dan de vervangingswaarde, krijg je de vervangingswaarde in de vorm van shoptegoed. Wanneer de schade niet binnen de standaard garantietermijn valt, gaat hier je eigen risico nog van af. Dat verrekenen wij voor je. In dat geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt deze dus beëindigd.

Vervolgens kun je een nieuw product uitzoeken op de website. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen. Wanneer je de verzekering maandelijks betaalt, is de minimale looptijd van je verzekering 12 maanden. Als je binnen het eerste jaar van je verzekering shoptegoed hebt gekregen van Coolblue, wordt daar het restbedrag voor de verzekering op in mindering gebracht.


Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Er zijn 2 mogelijke uitkomsten:

  1. Je product wordt gerepareerd.
  2. Je krijgt shoptegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken op de website.

Doe in geval van diefstal altijd binnen 48 uur aangifte bij de politie. Gaat het om je mobiele telefoon? Bel dan ook je provider om de simkaart te laten blokkeren. Na het invullen van het schadeformulier krijg je een mail van Coolblue met daarin shoptegoed ter waarde van de vervangingswaarde van je product. Hier wordt nog wel je eigen risico op in mindering gebracht. Zo kun je meteen een nieuw product uitzoeken. In dat geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt de verzekering dus beëindigd.

Waar je een diefstal moet melden, is afhankelijk van wanneer je je verzekering hebt aangeschaft. Voor 1 oktober 2018: ACTUA, na 1 oktober 2018: ERGO.

Heb je een verzekering van ACTUA, afgesloten voor 1 oktober 2018?

Heb je een verzekering van ERGO, afgesloten na 1 oktober 2018? Stuur na aangifte een mail naar diefstal@coolblue.nl met daarin

  • Je proces-verbaal
  • Het polisnummer op je polisblad
  • Het Coolblue ordernummer van je aankoop. Het ordernummer vind in bij je bestellingenoverzicht in Mijn Coolblue of in de orderbevestiging die je per mail hebt gehad.

Meld je defecte product aan in één van onze winkels, via onze Klantenservice of online in op Mijn Coolblue.

Is het product zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter?

  • Meld je retour aan, dan zorgen we dat er een reparatie-afspraak wordt gemaakt.
  • Binnen 24 uur na je melding, maakt de fabrikant een afspraak met je om jouw product bij je thuis te repareren.
  • Bij een ophaling komen de bezorgers de volgende werkdag je product ophalen. Je wordt hiervan per mail of telefoon op de hoogte gesteld.
  • Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefoon.


© 1999 - 2019 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 34.413 beoordelingen