Melden van schade of diefstal
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product schade heeft?
Wat je moet doen, hangt af van de grootte van je product.
Kleine producten
Is je product lichter dan 30 kilo en/of kleiner dan 175 x 78 x 55 cm?
Dan kun je het product op 3 manieren aanmelden:
- In één van onze winkels
- Via onze klantenservice
- Via het online schadeformulier in je Mijn Coolblue-account
Grote producten
Is je product zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 cm?
Dan gaat het als volgt:
- Meld je product aan via het online schadeformulier.
- Binnen 24 uur neemt de fabrikant contact met je op om een afspraak te maken. De reparatie gebeurt dan bij jou thuis. De kosten hiervoor moet je zelf voorschieten en kun je vervolgens weer bij ons indienen om terug te krijgen. Dit geldt voor alle producten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
- Moet je product worden opgehaald voor reparatie? Dan komen onze bezorgers het de volgende werkdag bij je ophalen. Je krijgt hierover een mail of telefoontje.
- Wil je de ophaaldag veranderen? Dat kan ook, via mail of telefoon.
Wil je precies weten wat er onder de verzekering valt?
Bekijk dan altijd de verzekeringskaart (IPID) of de algemene voorwaarden van je verzekering.
Wat gebeurt er nadat ik schade heb gemeld aan mijn verzekerde product?
Als de reparateur bij jou thuis langskomt, probeert deze het product te maken. Lukt dit niet, dan krijg je shoptegoed.
Als je het product hebt opgestuurd, sturen wij deze door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Er zijn 2 mogelijke uitkomsten:
- Je product wordt gerepareerd.
- Je krijgt shoptegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken op de website
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product gestolen is?
Om je verder te kunnen helpen, moet je een aantal stappen ondernemen:
- Doe binnen 48 uur aangifte bij de politie.
- Bel als het om je telefoon gaat je provider om je simkaart te blokkeren.
- Stuur een mail naar diefstal@coolblue.nl met:
- je proces-verbaal (zorg ervoor dat je het serienummer óf IMEI-nummer van je gestolen product in je proces-verbaal zet. Dit nummer vind je terug op je polisblad);
- het polisnummer op je polisblad;
- het ordernummer van je aankoop. Die vind je bij Mijn bestellingen in je Mijn Coolblue-account, of in je orderbevestiging.
Na je melding krijg je een e-mail met shoptegoed. Daarmee kun je meteen een nieuw product kiezen. De verzekering van je oude product stopt.
Heb je je verzekering afgesloten voor 8 mei 2025? Dan krijg je shoptegoed ter waarde van wat je oude product waard was op dat moment, min je eigen risico.
Heb je de verzekering afgesloten op of na 8 mei 2025? Dan krijg je shoptegoed tot maximaal het bedrag dat je voor je oude product hebt betaald.
Hoe werkt het proces als mijn verzekerde product gerepareerd wordt?
Je product wordt gerepareerd als de kosten van de reparatie lager zijn dan de vervangingswaarde. In dat geval ontvang je per mail een betaalverzoek voor de reparatiekosten, ter hoogte van het eigen risico dat hoort bij jouw polis.
Hierna wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen 2 weken gerepareerd terug. Wanneer de schade binnen de standaard garantie valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.
Hoe werkt het proces als ik voor mijn verzekerde product shoptegoed krijg?
Als de kosten van de reparatie hoger zijn dan de vervangingswaarde, krijg je de vervangingswaarde in de vorm van shoptegoed. Wanneer de schade niet binnen de standaard garantietermijn valt, gaat hier je eigen risico nog van af. Dat verrekenen wij voor je. In dat geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt deze dus beëindigd. Er vindt geen terugbetaling van de premiekosten of een gedeelte daarvan plaats.
Vervolgens kun je een nieuw product uitzoeken op de website. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.