The website is in Dutch. Would you rather see it in English?



Standaard krijg je bij Coolblue 2 jaar garantie op je aankoop. Met een Zekerheidspakket kun je dit verlengen tot de totale looptijd van de verzekering. Garantiekwesties vallen dus pas vanaf het derde jaar na aankoop onder het Zekerheidspakket.


Doet het probleem zich binnen de garantieperiode voor en gaat het om een fabricagefout? Dan is de reparatie volledig kosteloos. Maar ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we je helpen met de reparatie.

Geen kosten Dus geeft je laptop ineens een zwart scherm terwijl het altijd op de keukentafel staat? Dan is het een fabricagefout en is reparatie en verzending compleet kosteloos.

Wel kosten Geeft je laptop op je keukentafel ineens een zwart scherm nadat je er een kop koffie overheen hebt gegooid? Dan is dit gebruikersschade. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht. We kunnen helaas niet van tevoren aangeven hoe hoog deze kosten zullen zijn. We onderzoeken namelijk eerst je product, stellen een prijsopgave op en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.


Een defect product is al vervelend genoeg, dus we lossen elk geval zo goed mogelijk op. Daarom hebben we andere oplossingen voor kleinere producten dan voor grote producten zoals witgoed.

Ga in je Mijn Coolblue-account naar Mijn bestellingen en klik op het product waarvan je het type garantie wilt weten. Bij de specificaties kan je vinden hoe lang de garantie is en wat voor type garantie het is.

We hebben 2 soorten garanties:

  • Carry in. We vragen jou om je defecte product terug naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de leverancier of fabrikant heeft aangewezen.

  • On-site service. Je wasmachine opsturen is gelukkig in de meeste gevallen niet nodig. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis langs om het te repareren.


We bieden op alle producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan gaan we je product kosteloos repareren of vervangen.

Voor sommige producten bieden we zelfs meer dan 2 jaar garantie. Dat vind je dan terug op de pagina van dat product. Ga in je Mijn Coolblue-account naar Mijn bestellingen en klik op het product waarvan je het type garantie wilt weten. Bij de specificaties kan je de duur en het type van de garantie terugvinden.

Is je product defect? Je kan het makkelijk zelf aanmelden via het retourformulier



© 1999 - 2019 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,4 / 10 - 18.275 beoordelingen