The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue home
Klantenservice

Garantie

Komt de garantie van het Zekerheidspakket bovenop de standaard garantie van 2 jaar?

Je krijgt bij ons standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Met een Zekerheidspakket kun je dit verlengen tot 3 jaar (1 jaar extra) of 5 jaar (3 jaar extra) in totaal.

Daarbij ben je met een Zekerheidspakket gedurende de hele looptijd ook verzekerd voor schade die niet onder garantie valt (zoals ongelukjes, waterschade of val- en stootschade).

Voorbeeld

  • Zekerheidspakket 3 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 1 jaar extra garantie
  • Zekerheidspakket 5 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 3 jaar extra garantie

Wie repareert mijn product?

We repareren zelf Apple-, Samsung- en Huawei- smartphones en tablets in één van onze winkels.

Voor andere producten werken we samen met externe reparateurs. Grote producten (zoals witgoed en grotere TV’s) worden in de meeste gevallen bij jou thuis gerepareerd.

Wat voor soort garantie heb ik?

Je krijgt op alle producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan.

Het garantietype geeft daarbij aan hoe je product wordt gerepareerd. We hebben 2 soorten garanties:

  • Carry in. We vragen jou om je defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de fabrikant heeft aangewezen;
  • On-site service. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis langs om het product te repareren.

Het garantietype staat aangegeven op de productpagina tussen de specificaties van je product.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Is reparatie altijd gratis?

Als je product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis.

Ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we je helpen met de reparatie. Hiervoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.

Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop gooit, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.

Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product bij Coolblue laten repareren?

Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.

Wat voor soort garantie heb ik op een refurbished witgoed product?

Je krijgt op alle refurbished witgoed producten 3 maanden garantie op fabrieksfouten. Gaat je refurbished witgoed kapot door een fabrieksfout? Dan heb je omruilgarantie. Onze bezorgers halen je kapotte product op. Je krijgt er een gelijkwaardig product voor in de plaats of je krijgt je geld terug.

Wil je jouw product retour sturen? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.



© 1999 - 2022 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: Kiyoh 9,1 / 10 - 14.259 beoordelingen