The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Hoe werkt het reparatieproces?

Is je product kapot? Vervelend! Fiksen we voor je.
We bieden minimaal 2 jaar garantie waarbinnen een reparatie kosteloos is wanneer het niet om gebruikersschade gaat. En binnen 30 dagen na aankoop zorgen we er zelfs gelijk voor dat je een vervangende oplossing krijgt, zoals een nieuw product of je geld terug. Je factuur is gelijk je garantiebewijs, deze kan je vinden in je Coolblue-account of in de verzendbevestiging van je bestelling.


Mijn product is kapot, en nu?

We gaan er alles aan doen om je product in werkende orde terug naar je te sturen, lukt dat niet? Dan vinden we een andere oplossing voor je, bijvoorbeeld een nieuw product of je geld terug in de vorm van shoptegoed. We zorgen ervoor dat jij een oplossing hebt binnen 3 weken. Beloofd.

  1. Meld je product aan via het online retourformulier en omschrijf zo goed mogelijk de klacht zodat de reparateurs weten waar ze moeten zoeken. Je mag ook altijd langskomen in één van onze winkels, in sommige gevallen kunnen we zelfs je probleem gelijk oplossen.
  2. Na het aanmelden ontvang je binnen één uur je retourlabels. Stuur je product daarmee naar ons op, goed verpakt in een stevige doos. Zodra je product bij ons aankomt krijg je een ontvangstbevestiging en gaan wij kijken wat we voor je kunnen betekenen. In de meeste gevallen sturen we je product door naar een reparateur.
  3. Ondertussen kun je de status van jouw reparatie volgen in je Coolblue-account
  4. De reparateur gaat het probleem voor je oplossen en stuurt het terug naar ons. Wij zorgen er vervolgens voor dat het pakketje netjes de volgende dag bij jou wordt afgeleverd zodat jij weer van je product gebruik kan maken.

Is je mobiele telefoon, tablet of laptop kapot? Maak altijd een back-up van je bestanden, meestal moeten we alle gegevens wissen om de reparatie uit te voeren. Zorg ook dat alle locks zijn verwijderd, lees hier hoe dat moet.

Gaat het om een groot product zoals een wasmachine of koelkast? Lees hier wat we dan doen.



Veelgestelde vragen:

Hoe lang duurt reparatie?
Is reparatie altijd kosteloos?
Heb ik nog garantie?
Mijn grote product (o.a. witgoed) is kapot, en nu?
Waarom heb ik een nieuw product of shoptegoed gekregen?
Ik heb een Coolblue Zekerheidspakket, hoe werkt dat?

  1. Hoe lang duurt reparatie?

    Per product of probleem kan de reparatieduur verschillen. Is er bijvoorbeeld een nieuw onderdeel nodig of gaat het alleen om een software reset?
    Binnen 3 weken vanaf dat je een ontvangstbevestiging hebt ontvangen willen we je gerepareerde product bij je terug hebben. Kan de reparatie niet uitgevoerd worden of duurt het te lang? Dan lossen we het gewoon op een andere manier voor je op. We zullen altijd kijken of we je hetzelfde product nogmaals op kunnen sturen. Als we jouw product niet meer in het assortiment of op voorraad hebben dan krijg je je geld terug in de vorm van shoptegoed waarmee je zelf een nieuw product bij ons uit kan zoeken.


  2. Is reparatie altijd kosteloos?

    We geven op al onze producten minimaal 2 jaar garantie. Wanneer het probleem een fabricagefout is, is het volledig kosteloos. Maar ook wanneer het door eigen schuld komt kunnen we je helpen met reparatie.
    Dus geeft je laptop ineens een zwart scherm terwijl het altijd op de keukentafel staat? Dan is het een fabricagefout en is reparatie en verzending compleet kosteloos. Maar geeft de laptop op je keukentafel ineens een zwart scherm nadat je er een kop koffie overheen hebt gegooid? Dan is dit gebruikersschade en hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht.
    Lees hier meer over kosten bij reparatie.


  3. Heb ik nog garantie?

    We geven minimaal 2 jaar garantie op onze producten, en voor sommige producten zelfs langer! Via 'Mijn bestellingen' kan je terugvinden wanneer je het product gekocht hebt. Wanneer je op het product klikt kom je op de productpagina terecht. Onderaan de pagina, bij de specificaties van het product, staat hoe lang de garantietermijn is.


  4. Mijn grote product is kapot, en nu?

    Je wilt net een wasje draaien maar je wasmachine gaat niet aan. Of je merkt dat je koelkast ineens niet meer zo koud is als normaal. Vervelend! In de meeste gevallen kan er een monteur langskomen zodat jouw product niet versjouwd hoeft te worden.

    1. Meld je product aan via het online retourformulier en omschrijf zo goed mogelijk de klacht.
    2. Wij nemen contact op met de fabrikant voor je en zorgen dat ze jou binnen 24 uur bellen om een afspraak te maken voor een monteursbezoek.
    3. Het kan zijn dat de monteur tijdens het telefoongesprek nog wat extra informatie nodig heeft. Bijvoorbeeld om erachter te komen of hij onderdelen mee moet nemen om jou sneller te helpen. Tip! Grote kans dat je net niet thuis bent wanneer de monteur belt. Vaak zit er een sticker op het product met het serienummer en nog meer informatie. Neem daar een foto van zodat je altijd die informatie bij je hebt.
    4. De monteur zal gelijk bij het eerste bezoek proberen het probleem op te lossen zodat jij weer lekker kan wassen of je bier koud kan zetten!


    Wanneer het product toch opgehaald moet worden doen we dat gelijk de volgende dag, je krijgt hiervan bericht telefonisch of via de mail. Ophaaldag wijzigen? Hiervoor kan je bellen of mailen met onze klantenservice


  5. Waarom heb ik een nieuw product of shoptegoed ontvangen?

    Je hebt je kapotte product opgestuurd en ontvangt een nieuw product of shoptegoed wanneer wij het niet hebben kunnen repareren of als de reparatie te lang heeft geduurd. Wanneer de reparatie bijvoorbeeld meer kost dan het product waard is zorgen wij dat er een nieuw product jouw kant op komt. Ook wanneer de reparateur het product niet binnen 3 weken heeft gerepareerd krijg je een andere oplossing van ons.

    Shoptegoed ontvang je wanneer je product niet meer in het assortiment zit of tijdelijk uitverkocht is. Zo kan je zelf een nieuw product bij ons uitzoeken! Lees meer over shoptegoed.


  6. Ik heb een Coolblue Zekerheidspakket, en nu?

    Wanneer je voor extra zekerheid hebt gekozen door een Coolblue Zekerheidspakket aan te schaffen bij je product, kijken wij altijd eerst of de schade gedekt wordt door de verzekering. Als dat zo is nemen wij contact op met de verzekeraar, dit hoef je dus niet zelf te doen. Lees hier meer over verzekeringen.


  7. Defect aanmelden

© 1999 - 2018 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 37.397 beoordelingen