The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue home
Klantenservice

Bezorgproblemen

Wat als mijn product beschadigd is geleverd?

Dat lossen we natuurlijk voor je op. Vul binnen de 30 dagen het retourformulier in, hierin kun je aangeven dat je product beschadigd is en een vervangend product wilt.

Grote en zware producten komen we in de meeste gevallen bij je ophalen. Retourneren is in alle gevallen gratis.

Wat moet ik doen als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?

Controleer het volgende:

1. De Track & Trace code van het pakket
Je vindt deze in Mijn Coolblue of in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven.

2. Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.

Weet je nog niet waar je pakketje blijft?
Wacht dan even af, want meestal wordt een vertraagd pakketje de volgende dag bezorgd. Heb je jouw pakketje 5 dagen na de oorspronkelijke bezorgdag nog niet ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan vinden we samen een oplossing.

Ik ben niet tevreden over de bezorger. Waar kan ik mijn ei kwijt?

Wat vervelend! Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. We luisteren graag naar je verhaal en gaan samen met jou op zoek naar een oplossing.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Bezorging via PostNL
De bezorger geeft je pakketje af bij de buren. Als dat niet lukt, dan brengt de bezorger je pakketje naar een PostNL-afhaalpunt bij jou in de buurt. Weet je van tevoren al dat je er niet bent? Dan kun je via PostNL.nl vaak al vóór de eerste bezorgpoging een ander moment kiezen.

Bezorging via CoolblueBezorgt en CoolblueFietst
De bezorger belt je om zeker te weten dat je niet thuis bent en of hij je bestelling bij de buren kan bezorgen. Als dat niet kan, nemen we je bestelling gewoon weer mee terug. Je krijgt dan een mail van ons waarin je een nieuw bezorgmoment kunt kiezen.

Bezorging via Budbee
De bezorger zal je eerst proberen te bellen. Als dat niet lukt, dan neemt de bezorger je bestelling mee terug. Je krijgt dan een mail van Budbee waarin je een nieuw bezorgmoment kunt kiezen.

Weet je van tevoren al dat je er niet bent? Dan kies je via de Budbee app een nieuw bezorgmoment. Dit kan op werkdagen tot 13.00 uur en op zaterdag tot 11.00 uur. Je kan je pakket ook bij de buren laten bezorgen of kiezen voor bezorging bij een Budbee Box. Tot een minuut voor de bezorging kan je de volgende opties doorgeven aan de bezorger: aanbellen, aankloppen, voor de deur leggen of direct bij de buren afgeven.

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres van een lopende bestelling?

Hoe je het adres van een lopende bestelling wijzigt, hangt af van de bezorgdienst die jouw pakketje bezorgt.

1. Bezorging door PostNL
Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als je wel al een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig je je adres via ‘bezorging wijzigen’ in de Track en Trace van PostNL. Als je pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Er staat dan een melding op je Track en Trace pagina. Je kan de bewoners van het foutieve adres vragen of je het pakketje daar kan ophalen, of ze vragen om je pakketje te weigeren. Je bestelling gaat dan terug naar Coolblue en je krijgt binnen 5 dagen je geld terug.

2. Bezorging door Coolblue of Budbee Neem contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als jouw bestelling al ver in het bezorgproces zit, moet het bezorgmoment mogelijk ook aangepast worden bij een adreswijziging.

Wat moet ik doen als ik een deel van mijn bestelling niet heb ontvangen?

Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je bestelling in meerdere pakketjes geleverd en is er 1 vertraagd.

PostNL Onderaan je Track & Trace pagina op de website van PostNL zie je de status van je bestelling. Is je pakketje er na 5 dagen nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Budbee In de Budbee app zie je de status van je bestelling. Is je pakketje er na 5 dagen nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

CoolblueBezorgt of CoolblueFietst Is je bestelling deels geleverd door CoolblueBezorgt of CoolblueFietst? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Mis je een onderdeel van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar is mijn pakketje?

Door drukte zijn er helaas meer vertragingen. Bekijk eenvoudig de status van je bestelling in Mijn Coolblue. Hier vind je ook een link naar je Track & Trace. Je kan de Track & Trace code ook vinden in je verzendbevestigingsmail.

Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar klopt je Track & Trace code niet? Deze werkt vaak pas op de dag van aflevering. Werkt je code dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Is je bestelling vertraagd? Meestal zijn vertraagde pakketjes er alsnog de volgende dag, dus wacht nog even af. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag je pakketje nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat als mijn bezorging vertraagd is?

Vervelend dat je bestelling is vertraagd. Het is drukker dan normaal en er zijn helaas meer vertragingen.

Ga naar Mijn Coolblue om de meest actuele bezorginformatie over je bestelling te vinden. Hier vind je ook je Track & Trace.

Meestal zijn vertraagde bestellingen er alsnog de volgende dag, dus wacht nog even af. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag je bestelling nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.



© 1999 - 2022 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: Kiyoh 9,1 / 10 - 14.259 beoordelingen